نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
4. مرداد 1401 - 13:47
شهید «قاسم احمدی» در عملیات پاکسازی مناطق مرزی شمال غرب کشور طی درگیری با گروهک تروریستی پژاک در دوم مرداد ماه 1390 به شهادت رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، شهدای مبارزه با پژاک از جمله شهدایی هستند که مظلوم و غریب واقع شده‌‌اند. کسانی که امنیت امروز مرزهای جمهوری اسلامی مرهون خون آنان است و در گمنامی روزها و شب‌هایشان را با جهاد گذراندند. شهید قاسم احمدی از جمله این شهدای والامقام است که در مرزهای شمال غربی کشور در درگیری با گروهک تروریستی پژاک به شهادت رسیدند.

مردادماه ۱۳۹۰ سالروز شهادت جمعی از رزمندگان تیپ 48سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در جریان درگیری با گروهک تروریستی پژاک در شمال غرب است.در جریان این عملیات و به منظور آزادسازی ارتفاعات مرزی جاسوسان از لوث وجود مزدوران پژاک، سرتیپ دوم پاسدار شهید «گودرز نجفی»، سرهنگ پاسدار شهید «عبدالمحمد خرم روز» جانشین گردان امام حسین (ع) و سروان پاسدار شهید «حبیب‌الله آرام زاده»، ستوان یکم پاسدار شهید «قاسم قاسمی»، ستوان یکم پاسدار شهید «آیت صدیقی»، ستوان دوم پاسدار شهید « قاسم احمدی» و ستوان دوم پاسدار شهید «محمد سهرابی ثانی» به شهادت رسیدند.

از ابتدای سال ۱۳۹۰نیروی زمینی سپاه پاسداران سلسله عملیات هایی برای برقراری امنیت و مقابله با شرارت های گروهک تروریستی پژاک در ارتفاعات مرزی شمال غرب کشور آغاز کرد و مرحله نهایی آن در شهریورماه سال ۹۰ و در ارتفاعات جاسوسان شهر سردشت اجرا شد.

پژاک در حقیقت شعبه ای از گروهک تروریستی پ.ک.ک است که فعالیت خود را علیه ایران اسلامی از سال ۱۳۸۳ آغاز کرد. در همین سال و با شهادت سردار "قهاری سعید" فرمانده لشکر ۳ حمزه سیدالشهدا سپاه، نیروی زمینی سپاه به صورت مستقیم وارد فاز مقابله با این گروهک تروریستی می‌شود که این عملیات‌ها تا سال ۱۳۹۰ طول می‌کشد.

گفتنی است شهید "قاسم احمدی" در چهارم مرداد1390 با حضور باشکوه مردم  ولایتمدار گچساران تشییع و در گلزار شهدای این شهرستان نیز به خاک سپرده شدند.

ویدئویی از زندگینامه و نحوه شهادت شهید قاسم احمدی را مشاهده کنید.

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها