نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
10. شهريور 1400 - 16:50
معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: هفت مرکز بهداشتی درمانی و دو مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان گچساران به همشهریان خدمات ارائه می دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،  سید امین رضایی،معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص آخرین وضعیت کرونا در این شهرستان گفت: از مجموع 49هزارو  567تست گرفته شده در شهرستان 15هزارو 260مورد مثبت به کرونا بوده است که ر حال حاضر 965 نفر در قرنطینه خانگی حضور دارند و 14هزار و 103نفر هم بهبود یافته اند.

وی افزود:در بحث واکسیناسیون نیز تاکنون 35هزارو 36نفر در دوز اول واکسن دریافت کرده اند و تعداد 12هزارو 671نفر هم در دوز دوم که در مجموع 47هزارو 707نفر در این شهرستان علیه کرونا واکسینه شده اند ، درحال حاضر نیز 113نفر در بیمارستان های این شهرستان بستری هستند.

رضایی ادامه داد:با این وجود نیز مرکز کووید 19در درمانگاه زنده یاد "شکیبایی" فعال است که در دو نوبت صبح و عصر با حضور پزشک به طور میانگین  بین 200تا 300نمونه از مراجعه کنندگان اخذ می شود درحالی که درمان سرپایی از همان محل هم شروع می شود.

معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران بیان کرد: بنابراین در حوزه واکسیناسیون هم با راه اندازی مرکز جدید درمحل مصلی نماز جمعه شهرستان نیز تسریع شده است،که در واقع دوز اول واکسیناسیون در محل کانون جوانان بسیج  و دوز دوم هم در مصلی انجام می شود،بنابراین سه مرکز واکسناسیون دیگر هم در کوی کارکنان دولت، بلوار بعثت منطقه 500 دستگاه و محله شهید کیامرثی  در امر واکسیناسیون به همشهریان خدمات رسانی می کنند.

رضایی ادامه داد:درچهار نقطه روستایی هم در امامزاده جعفر،دیل،لیشتر و باباکلان هم امر واکسیناسیون انجام می شود که در مجموع هفت مرکز بهداشتی درمانی و دو مرکز تجمعی واکسیناسیون در شهرستان گچساران به همشهریان خدمات ارائه می دهند.

معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران افزود:شرکت نفت و گاز گچساران ، مجتمع پتروشیمی و سد چمشیر هم به صورت مستقل مرکز تجمعی واکسیناسیون را دارند که واکسیناسیون پرسنل این شرکت ها در حال انجام است اما به طور میانگین روزانه یکهزار واکسیناسیون در این شهرستان انجام می شود.

رضایی تصریح کرد:در بیمارستان های شهید رجایی،بی بی حکیمه(س) و نرگسی نیز بخش هایی برای بستری بیماران کرونایی اختصاص یافته است، علاوه براین نیز یک مرکز درمان سرپایی هم در بحث درمان بیمارانی که با تشخیص پزشک نیاز به بستری دائم ندارند در بیمارستان شهید رجایی منظور شده که در حال ارائه خدمات به بیماران است.

وی تصریح کرد:اما با وجود این اقدامات منطقی ترین روش ر بحث کنترل بیماری کرونا همان رعایت شیوه نامه های بهداشتی است که اگر شهروندان عزیز پروتکل ها ، فاصله های اجتماعی و حتی استفاه از ماسک را در برنامه قرار دهند از پیک پنجم هم عبور خواهیم کرد.

رضایی درادامه گفت: بخش هایی از بیمارستان نرگسی هم فعال شده اند،که بیماران هم پذیرش و در صورت نیاز  بستری می شوند اگرچه بخش های اتفاقات، آی سی یو و بخش داخلی این بیمارستان در حال خدمات دهی به همشهریان عزیز است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها