نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. بهمن 1398 - 12:43
محمد فیلی بازیگر سینما و تلویزیون که در فیلم سینمایی خروج ابراهیم حاتمی کیا نقش آفرینی کرده است مطالبی در خصوص روزهای فیلمبرداری در گچساران، تراکتورسواری و همچنین صحبت کردن با گویش لری بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،محمد فیلی بازیگر سینما و تلویزیون که در فیلم سینمایی خروج ابراهیم حاتمی کیا نقش آفرینی کرده است مطالبی در خصوص روزهای فیلمبرداری در گچساران و همچنین صحبت کردن با گویش لری بیان کرد.

فیلی گفت: من و دوستانم در این فیلم همگی روستایی هستیم،  روستاییان کشاورزی که از قومیت‌های مختلف اعم از آذری زبان، لر، فارس و... هستند، البته قرار نبود من لری صحبت کنم چون ممکن بود با توجه به اینکه ممکن است تسلط کافی به زبان لری نداشته باشم، یک جاهایی اشتباه کنم و برای مخاطب برخورنده باشد، اما لحن و آهنگ خاصی بود که همه می‌فهمند چه گفته می‌شود.

بازیگر سریال مختارنامه در ادامه گفت: در واقع واژه‌های غلیظ لری نبود، ته لهجه کمی که مشخص کند این لر است، اما لباس من دقیقا لباس لر بختیاری بود، به علاوه تفنگ، فشنگ، دوربین و هر چیزی که همراه من بود، همه پشت تراکتورها به سمت تهران می‌آمدیم که به خواسته خود برسیم.

وی افزود: من خیلی کار اعم از سریال و فیلم داشتم، اما فکر می‌کنم کار حاتمی‌کیا مخصوص خود است و تا امروز این چنین ندیده بودم که با دوربین مخصوصی که وجود داشت دکوپاژ کند و پلان‌هایی که می‌خواهد انتخاب کند. ما چندبار تمرین می‌کردیم و تمرین‌ها تمرین خطی بود که ایشان دکوپاژ می‌کرد و پلان‌هایی که مدنظر داشت به منشی صحنه می‌گفت و او یادداشت می‌کرد. بعد هم دوربین را می‌گذاشت و کار راحت‌تر می‌شد.

فیلی گفت: این مدل کارگردانی از یک جهت خوب بود ولی سختی‌های خودش را هم داشت، من هیچ‌وقت دو سه ماه در هیچ‌کاری هر روز آفیش نبودم اما این تنها کاری بود که هر روز ساعت 6 آفیش می‌شدیم و اگر روز بود تا زمانی که نور بود و اگر شب بود تا زمانی که تاریکی بود، فیلم می‌گرفتیم.

وی در ادامه گفت: ما از گرمای 47درجه گچساران کار را شروع کردیم، به لحاظ گرما خیلی شرایط سختی بود، دستان من سوخته بود و فکر می‌کردم همانند جزامی‌ها تاول زده است، فکر کنید ساعت‌ها پشت تراکتور نشستن در بیابان و حرکت کردن باعث شده بود خیلی اذیت شویم.

فیلی گفت: بعد از گچساران دو روز در تهران بودیم استراحت کردیم، بعد از دو روز به قم رفتیم. آنجا برف آمده بود و هوا به‌شدت سرد بود. یعنی در فاصله بسیار کم از یک گرمای شدید به سرما ‌آمدیم و این خیلی آزارمان می‌داد، یک‌سری از بازیگران گرمایی بودند و در گچساران اذیت شدند و برخی نیز سرمایی بودند و در سرمای قم اذیت می‌شدند، احتمالا نظر خود حاتمی‌کیا هم همین باشد که این سخت‌ترین کاری بود که انجام دادیم.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها