نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. بهمن 1398 - 19:00
کارشناس مباحث استراتژیک: حضور آمریکا از دید مردم عراق هیچگونه توجیحی به جز زورگویی ندارد ، وحدت بین گروه ها در عراق در بهترین وضع قرار دارد و به اعتقاد بنده آمریکایی ها مجبور به خروج از عراق هستند، به ویژه اینکه مقوله ایران را نیز به این پروژه اضافه شده پارامتری که در سال ۲۰۱۱ پررنگ نبود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،احمد خورشیدی آزاد،کارشناس مسائل استراتژیک در گفت و گوی اختصاصی با این پایگاه خبری تحلیلی در پاسخ به این سئوال که سابقه اقدامات ضد آمریکایی در عراق را چگونه تحلیل می کنید؟،گفت:عراق سومین مخزن بزرگ نفتی دنیاست که اتفاقا هم با کیفیت ترین نفت دنیا را داراست و هم هزینه استخراج آن پایین است ،زیرا چاه های نفت عراق کم عمق هستند.

۲۷ درصد اقتصاد غرب در منطقه خاورمیانه

وی افزود:از طرفی آمریکا بزرگترین واردکننده نفت دنیاست و ۲۷ درصد اقتصاد غرب در منطقه خاورمیانه تعریف شده ، پس عراق برای آمریکا جایگاهی استراتژیک دارد که همواره برای سیطره براین کشور برنامه داشته و پرونده عراق دائما روی میز ایالت متحده قراردارد.

بیش از یک میلیون کشته درعراق

خورشیدی آزاد تصریح کرد: گذشته از زمان صدام که او در زمین آمریکا بازی می کرد ، آمریکا برای نسل جدید عراق نیز چهره ای منفور دارد ،زیرا ارتش آمریکا در سال ۲۰۰۳ از زمین و هوا به عراق حمله می کند و در ظرف یک هفته هشت هزار سورتی پرواز و بمباران انجام می دهد و عراق را به خاک و خون می کشد و تا سال ۲۰۱۱ یعنی بعد از ۸ سال از عراق بیرون انداخته می شود و دراین مدت ۱/۱میلیون کشته و زخمی روی دست مردم عراق می گذارد.

کینه عجیب عراقی ها به آمریکایی ها

این کارشناس مسائل استراتژیک افزود:از طرفی آمریکایی ها روزی ۴ میلیون بشکه نفت این کشور را جلوی چشمان این مردم فقیر به یغما می برند و به همین دلیل  کینه عجیبی در دل عراقی ها نسبت به خودش برجای می گذارد.

کشته شدن 4هزار آمریکایی در عراق

 وی اظهارکرد:دراین مدت ۸ سال ، مبارزین عراقی در"دیاله" و "فلوجه" علیه آمریکایی ها دست به جهاد می زنند که درطی این جنگ ها ۴ هزار آمریکایی کشته می شود و بلاخره ارتش آمریکا در سال ۲۰۱۱ مجبور به ترک عراق می شود اما قبل از خروج و در سال ۲۰۰۶ داعش را به جای خود می گذارد که جنایات داعش در عراق همه اش به نام آمریکا نوشته می شود و عراقی ها که تاالان دارند بابت جنایات داعش و آمریکا هزینه می دهند کینه ای بیشتراز ایرانی ها نسبت به آمریکا دارند.

آمریکا داعش رادر عراق کاشت

خورشیدی آزاد در ادمه بیان کرد:آمریکا داعش رادر عراق کاشت تا هر وقت لازم بود به بهانه مقابله با آن به عراق برگردد دقیقا مانند طالبان و القاعده ای که در افغانستان کاشت.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که راهپیمایی این هفته در عراق را چگونه تحلیل می کنید؟،افزود:در حوادث اخیر در عراق یک نفر آمریکایی غیر نظامی در بغداد کشته شد، آمریکایی ها به این بهانه اقدام به تهاجم گسترده نظامی علیه مردم عراق کرده و ۲۵ نفراز مردم را کشتند وبلافاصله مردم ریختند و سفارتخانه آمریکادر بغداد تصرف کرده و سپس به آتش کشیدند.

بزرگترین راهپیمایی تاریخ ۴۰ ساله عراق

این کارشناس مسائل استراتژیک تصریح کرد:بنابراین این اتفاقات درحالی که کار مردم عراق بود که آمریکا عامل تحریک آن شده بود، به ایران نسبت داده شد و پروژه حمله هوایی به شهیدان  ابومهدی المهندس و "حاج قاسم" عملیاتی شد و ایران یکصدا علیه آمریکا خروشید و به دنبال آن عراق یکپارچه آتش شد و بزرگترین راهپیمایی تاریخ ۴۰ ساله عراق شکل گرفت و اتحاد بی نظیری در این کشور به وقوع پیوست که قطعا محصول خون های پاک این دو شهید و یک عمر جنایات آمریکا در منطقه است .

شرایط فعلی عراق به شدت علیه آمریکاست

خورشیدی آزاد در ادامه در پاسخ به این سوال که پیش بینی تان نسبت به احتمال خروج نیروهای آمریکایی از عراق چیست؟،اظهارکرد:شرایط فعلی عراق به شدت علیه آمریکاست ، داعش ضعیف شده و از آن طرف حشدالشعبی با ۵۰۰ هزار چریک جنگ دیده عامل اول نظامی در عراق شناخته می شود که در سال ۲۰۱۱ وجود خارجی نداشت.

وحدت بین گروه ها در عراق در بهترین وضع

وی افزود:مردم عراق یکبار آمریکا را مجبور به خروج کرده و حالا امیدواری شان به این کار افزایش یافته است ، حضور آمریکا از دید مردم عراق هیچگونه توجیحی به جز زورگویی ندارد ، وحدت بین گروه ها در عراق در بهترین وضع قرار دارد و به اعتقاد بنده آمریکایی ها مجبور به خروج از عراق هستند، به ویژه اینکه مقوله ایران را نیز به این پروژه اضافه شده پارامتری که در سال ۲۰۱۱ پررنگ نبود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت