نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
4. دى 1397 - 21:29
معاون اقتصادی وزیر کشور گفت :این استان بیشترین آمار بیکاری در تابستان را داشته و این استان شایسته این وضعیت نیست و مشکل اینست که هیچ کدام از ادارات یک سند راهبردی در مجموعه خود ندارد اما خبر های خوبی در راه است و بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان برای طرح های اشتغالزایی در نظر گرفته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، جلسه مشترک شورای اداری گچساران و باشت عصر امروز با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور ،معاون اقتصادی استاندار ،رئیس برنامه و بودجه استان ،،فرمانداران ،جمعی ازمدیران کل استانی ،مدیران شهرستان گچساران و باشت و نیز اعضای شورای شهر و دهیاران در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد .

عبدالرحیم رحیمی ،فرماندار گچساران در این نشست ضمن تقدیرو تشکر از حاضرین درجلسه به معرفی اجمالی شهرستان گچساران پرداخت و گفت: این شهرستان دارای شهدای شاخصی در دوران  انقلاب است که در ۱۹ آبانماه 57 در مبارزه با رژیم منحوس پهلوی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

بهره برداری از سد چمشیر در سال آینده

 وی افزود:در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب قرار داریم درحالی که تمامی خدمات به نحومطلوب در این شهرستان انجام شده و در زمینه ها خدمدت رسانی همچون آب ، برق و گاز هیچ مشکلی دراین شهرستان نداریم و در حوزه سد سازی نیز دو سد کوثر و چم شیر را داریم که سد چم شیر ۸۵ درصد پیشرفت کاری داشته و تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

عمده ترین مشکلات شهرستان گچساران

رحیمی درادامه تصریح کرد: مشکلی که الان در سطح شهرستان با آن روبرو هستیم در خصوص کانال های هدایت سیلاب این شهرستان است که لازم است مورد توجه قرار بگیرد،قصد ندارم به بیان مشکلات بپردازم  اما خدمات نظام و نماینده محترم شهرستان در نوع خودش ستونی است وبه مشکلات دیگری که در این خصوص می شود اشاره کرد همچون مشکلات تکمیل مصلی نماز جمعه ،مجتمع فرهنگی و هنری ، سیستم فاضلاب شهری  و نیز تجهیزات آتش نشانی این شهرستان هستند که نیازمند تامین اعتباراست.

تجدید نظر در سیستم اعتبارات شهرداری

درادامه این نشست نیز رمضان عباسی ،عضو شورای شهر گچساران از تخصیص اعتبارات شهرداری گچساران توسط نماینده گچساران وباشت درمجلس قدردانی کرد ودر خصوص اعتبارات و مسائل پرداخت حقوق کارکنان نیز خواستار تجدید نظر در سیستم اعتبارات شد.

مشکلات عمده در شهرستان باشت

سید مسعودحسینی فرماندار باشت هم در این نشست به مشکلات این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت:جاده پیچاب راه ارتباطی چند روستا است که با احداث جاده نیز روند مهاجرت معکوس به روستاهای اطراف آن شروع خواهد شد.

بلاتکلیفی جاده باشت به چرام

وی افزود:یکی از مشکلات دیگر این شهرستان بحث جاده کمربندی باشت و نیز جاده باشت به چرام است که نزدیک به ۱۴ کیلومتر از جاده بازگشایی شده ،امابه دلیل کمبود اعتبار همچنان بلاتکلیف مانده است که نیازمند اختصاص بودجه است.

حسینی اظهارکرد:باید توجه داشت که بخش مرکزی باشت دارای ۳۵ روستا است که آبرسانی آنها با تانکر صورت می گیرد که در صورت در نظر گرفتن اعتبار برای تامین آب از رودخانه شاه بهرام این شهرستان  آبرسانی به این روستاها نیز صورت خواهد گرفت.

لطف الله موسوی، شهردار باشت نیز در این جلسه به مهاجرت بی رویه از شهر به روستا و به العکس، کمبود نیروهای متخصص در شهرداری این شهر و عدم به کارگیری در جای خود و نیز دفع زباله منازل شهروندان به صورت سنتی را از عمده ترین مشکلات این شهرستان برشمرد.

استفاده 83کلاس درس از بخاری نفتی درباشت

محمود نظری، رئیس آموزش و پرورش باشت نیزدراین جلسه  به وجود 130 مدرسه در شهر باشت اشاره کرد و تصریح کرد: 51 مدرسه و 83کلاس درس از بخاری نفتی استفاده می کنند ؛59 مدرسه فاقد آب، 33 مدرسه فاقد کنتور برق و تعداد زیادی فاقد سرویس بهداشتی هستندو نیز 20دانش آموز بازمانده از تحصیل در مقطع متوسطه آن به دلیل نبود مدرسه در این مقطع حضور دارند.

علی حسن نوروزی هم درادامه این نشست خظاب به معاون اقتصادی وزیرکشور افزود: کهگیلویه و بویراحمد از دهه ۷۰ مراحل توسعه خود را آغاز کرد و چند مشکل جدی همچون پراکندگی روستاها ،دارای ۴ شهر با بالای ۲۰ هزار نفر و۱۳ شهر دیگر زیر ۲۰ هزار نفر هستند .

امیدواریم شاهد پیشرفت های استان باشیم

وی اظهارکرد:توپوگرافی نامناسب و نیز صعب العبور بودن و هزینه ساخت راه ها که خود ۴ برابر سایر استانها است ،رشد آسیب های اجتماعی در استان به طوری که در رتبه سوم کشور قرار دارد که این استان نیازمند عنایات مسئولان محترم است وامیدواریم که بعد از سفر جنابعالی شاهد پیشرفت های این استان باشیم .

شرط سنی برای جذب کارورز حذف شود

نیکمرام مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه گفت:این استان نیز در بحث کارورزی رتبه ۱۳را به خود اختصاص داده است درحالی که یک استان صنعتی هم نیستیم ، تعداد ۳۷۵ کارورز در بخش تحصیلات به کارگیری کردیم و خواهشی هم دارم که  شرط سنی رابرای جذب کارورز حذف کنید چرا که بیشترین مراجعه را از شهرستان گچساران داریم.

دست به دامان شرکت نفت شده ایم

مسعود ظفری شهردار گچساران نیز درادامه این نشست تصریح کرد:تاسیس شهرداری این شهر مربوط به سال 42 است  و از جمله مشکلاتی که شهروندان با آن دست و پنجه نرم می کنند کمبود ماشین آلات جمع آوری زباله است و در این خصوص دست به دامان شرکت نفت و گاز گچساران شده ایم.

 وی افزود: این شهر به صورت خطی است و ۱۱ کیلومتر بلوار دراین شهر و جود دارد و در حال حاضر ۲۴کیلومتر بلوارجدید ساختیم که نیازمند تامین اعتبار است و مشکل دیگر نیز بحث اتوبوسرانی این شه است که ۱۳ دستکاه اتوبوس داریم که ۱۱ سال است در حال کار هستند و فرسوده شده اند.

وجود 164هکتار بافت فرسوده درگچساران

ظفری افزود: در بحث کانال های آب  ۳۷ کانال داریم که ۲۲ کانال آن آسیب دیده است و هر سال ۲ کانال را ساماندهی می کنیم ،دراین شهرستان  به طول ۳۰ کیلومتر کانال وجود دارد که ۷۸ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی احتیاج دارد ،دراین شهر ۱۶۴ هکتار بافت فرسوده وجود دارد و نیز نیازمند یک ایستگاه دیگر آتش نشانی دراین شهر هستیم.

بخش های بسیاری از این استان خیلی زیباست

بابک دین پرست، معاون اقتصادی وزیرکشور نیزدراین نشست تصریح کرد: سفر بنده به دستور جناب رحمانی وزیر محترم کشور بود ه و بنده شب گذشته وارد این استان شدم و بخش های بسیاری از این استان خیلی زیباست و منشا تولید اشتغال است.

وی ادامه داد:شناسایی ظرفیت ها ،برررسی آخرین وضعیت پروژه ها،رسیدگی به مشکلات واحد های تولیدی از اهداف این  سفرهاست و توافقی که ما با استاندار داشتیم مقرر شد مواردی که می توانند نیزخودشان حل و فصل کنند.

هیچ کدام از ادارات یک سند راهبردی در مجموعه خود ندارد 

معاون اقتصادی وزیر کشور اظهارکرد :کهگیلویه و بویراحمد بیشترین آمار بیکاری در تابستان را داشته و این استان شایسته این وضعیت نیست و مشکل این ا ست که هیچ کدام از ادارات یک سند راهبردی در مجموعه خود ندارد اما خبرهای خوبی در راه است و بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان برای طرح های اشتغالزایی در نظر گرفته خواهد شد.

دین پرست درادامه اظهارکرد:نماینده مردم گچساران و باشت یک سرمایه ملی برای این مردم است و ایشان به دلیل نفوذ خوبی که دارند به خوبی این شهر را مدیریت می کند و شهرستان بهمئی به عنوان پایلوت سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان در نظر گرفته شده است ،نرخ بیکاری کشوری 11.5درصد در سال گذشته و در سال جدید 12.7 شده است و نرخ بیکاری در استان کهگیلویه وبویراحمد به 15درصدرسیده است.

معاون اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور و هیات همراه با هدف بررسی شرایط اقتصادی و جمع آوری مستندات لازم برای تدوین سند محرومیت زدایی استان کهگیلویه و بویراحمد از شهرستان های گچساران و باشت نیز بازدید و این هیات پس از بازدید از روستای آب شیرین گچساران و ده بزرگ باشت در شورای اداری شهرستان های گچساران و باشت که در سالن اجتماعات فرمانداری گچساران برگزار شد نیز حضور پیدا کردند.

دین پرست نیز دراین نشست هدف از حضور در روستاهای این شهرستان ها را  شناسایی موانع توسعه ای استان ها و تمرکز برای رفع این موانع برشمرد و تصریح کرد:شناسایی ظرفیت های پیش ران نیز یکی از اولویت های این سفرهاست که به نظر می رسد در معرفی ظرفیت های کهگیلویه وبویراحمد کوتاهی شده زیرا به لحاظ زیبایی های طبیعی و مجاورت رودخانه ، جنگل ، کوه و برف موقعیت این استان منحصر به فرد است.

سدچمشیرعمده مشکل گچساران

وی بررسی مصوبات سفر روسای جمهور به استان و پروژه هایی که روی زمین مانده را از دیگر اهداف این بازدیدها برشمرد و یادآوری کرد در نامه ای از استانداران خواسته شد سه پروژه اولویت دار و موانع پیش روی اتمام آنها را در استان ها عنوان کنند که در 93 پروژه عدم همکاری دستگاه های استان ها و خروج پروژه از حیطه اختیارات استان ها مهمترین مانع عنوان شده است.

معاون اقتصادی وزیرکشور درادامه نیز پروژه سد و نیروگاه چمشیر را به عنوان عمده ترین مشکل شهرستان گچساران برشمرد که این وضعیت به وزارت کشور نیز اعلام شده است.

حواشی نشست شورای اداری درگچساران

از مهمترین حواشی این نشست در سالن جلسات فرماندارگچساران می توان به اظهارات جعفرگوهرگانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمداشاره کرد  که ریاست شورای اداری را نیز برعهده داشت ،وی از مسئولین و مدیران حاضر در این نشست می خواهد که مشکلات را در کوتاه ترین زمان ممکن بیان کنند .

درادامه نیز سید مسعود حسینی ،فرماندار باشت خطاب به گوهرگانی افزود که اگر خسته اید می توانید به اتاق فرماندار بروید و در آنجا  استراحت کنید که در این بین نیز معاون اقتصادی وزیرکشور هم تصریح کرد که بنده من برای گوش دادن سخنان مسئولین و مدیران مشکلی ندارم، از نظر من مشکلی وجود ندارد .

بابک  دین پرست درادامه نیز اظهارکرد:جلسات بنده در برخی از استانها تا ساعت2بامدادنیز طول کشیده استو بنده نیامدم که تنها گوش بدهم و بروم .

انتهای پیام

 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه‌ها

درودبر باشت و باوی

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها