نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
30. آذر 1397 - 13:55
امام جمعه گچساران گفت: گاهی تکلیف برعهده انسان است که باید تلاش کند و به وظیفه اش نیز عمل کند اما اینکه برادران دینی اش را بکوبند تا رای بیاورند و تهمت ، غیبت و زمینه انحراف را فراهم کند ،جایز نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام سید امین الله حجازی ،امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به توصیه های اخیر مقام معظم رهبری در درس خارج از فقه ایشان ،اظهارکرد:همه افراد نسبت به مسئولیتی که دارند وظایفی نیز دارندو اگر مسئولی به وظیفه اش درست عمل نکند این همان نهایت ذلت و حقارت است.    

وی افزود:مقام معظم رهبری فرمودند که تلاش کنیم که دنبال ریاست نرویم،همه متوجه باشیم و حواسمان را جمع کنیم که درست هم به وظایفمان عمل کنیم تامشکلات حل بشوند.

برخی ها خودشان را می کشند

حجازی گفت:دربحث نمایندگی مجلس هم حضرت آقا فرمودند برای نمایندگی مجلس برخی ها خودشان را می کُشند و اگر چنانچه به مجلس راه پیدا نکنند به هردلیلی خودش را به آب و آتش می زند که چرا نشد،که این خودش عیب است؛گاهی اوقات هم برای حضور تکلیف برعهده شخص است که خود بحث دیگری دارد.

کوبیدن برادر دینی برای اخذ رای

امام جمعه گچساران تصریح کرد:گاهی تکلیف برعهده انسان است که باید تلاش کند و به وظیفه اش نیز عمل کند اما اینکه برادران دینی اش را بکوبند تا رای بیاورند و تهمت ، غیبت و زمینه انحراف را فراهم کند ،جایز نیست.

وی اظهارکرد:اینکه این دیدگاه وجود داشته باشد که صرفا شخصی کاندیدا باشد و فلانی هم بگوید چون وی هست پس من هم باید باشم که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری این نوعی بی تقوایی محسوب می شود؛ هرکسی تقوا دارد برود آنچه را که خدا می خواهد انجام دهد با اتحاد وانسجام به منظور اجرای دستورات پروردگار.

بروید و کمی هم مطالعه کنید

خطیب جمعه گچساران گفت:برخی افراد به نوعی می خواهند خود را مطرح کنند که مثلا کسی هستم ،اما جرات نمی کنند خیلی از جاها چیزی را عنوان کنند و دیواری کوتاه تر از جایگاه رهبری هم برای کوبیدن پیدا نمی کنند؛نصیحت می کنم که اولا حیا داشته باشید و دوما بروید و کمی مطالعه کنید و قانون را ببینید.

حجازی تصریح کرد:اینطوری که برخی افراد جاهل می گویندباید به طور کل دولت، مجلس و قوه قضاییه تعطیل شوند و تمام کارها را هم رهبری باید انجام دهند؟!،باید گفت که بروید کمی هم قانون را مطالعه کنیدکه وظیفه هر نهادی چیست؟اگر رهبری بدینگونه عمل می کردند آنوقت می شد حکومت دیکتاتوری!،بعد می گفتند پس مجلس بیچاره ،دولت بیچاره و قوه قضاییه چکاره اند؟!.

امام جمعه گچساران افزود:اگر به قانون عمل شود حکایت این می شود؟!؛که مقام معظم رهبری با عین حال به کرّات دستوراتی دادند و نصایحی بیان فرمودند و گاهی اوقات ناچاراٌ وارد میدان اجرا می شوند، مثل همین لایحه بودجه 98که آقا فرمودند باید وضع معیشت مردم به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و این امر مهم را رهبر انقلاب بیان می کنند نه دولت ،نه مجلس و نه شخص دیگری.

وی گفت:چه کسی دلسوز مردم است؟می خواستند 25آذر لایحه بودجه را تقدیم مجلس کنندکه حضرت آقا ممانعت کردند که وضع معیشت مردم ،اشتغال جوانان و نیز وضعیت بازنشستگان به صورت ویژه باید مورد توجه قرار بگیرد.

برخی هر جور که می خواهند، می گویند

حجازی بیان کرد:مقام معظم رهبری درکار اجرایی هم خودشان به میدان می آیندو در مجالس متعدد سران قوا را دعوت می کنند و راه را نشان می دهند و راهکار می دهند ،اما باز هم افرادی پیدا می شوند و در فضای مجازی کمپین تشکیل می دهند و هر جور که دلشان می خواهند می گویند؛ بنده نصیحت می کنم که حیا داشته باشید و از خدا بترسید و بروید و ظیفه قانونی و شرعی هر مسلمان در قبال مرجعیت و رهبری را مطالعه کنید.

برخی توسط مردم لگدمال خواهند شد

خطیب جمعه گچساران اظهارکرد:اینکه هر کسی بلند شود ، هر جور خودش می خواهد حرف بزند ،دیواری کوتاهتر از جایگاه رهبری نبیند و بعد خیلال کند با گفتن این موارد بزرگ می شود کور خوانده است وتوسط مردم لگدمال خواهد شد.

توجه بیشتر به خداوند درشب یلدا

وی درادامه با اشاره به شب یلدا افزود: شب یلدا با دیگر شب ها تفاوتی چندانی ندارد ،اما به عنوان یک فرهنگ و سنت خوب است و بیاییم دراین شب عبادات ، توجه به خداوند ، محبت ، مهر و صله رحم را هم بیشتر کنیم.

حجازی تصریح کرد:دوشنبه روز سوم دی ماه روز ثبت احوال است و به همه عزیزانی که در این نهاد زحمت می کشند و به مردم خدمت می کنند تبریک عرض می کنم،همانگونه که شما احوال مردم را ثبت می کنید احوال و اعمال همه ما هم درنزد خداوند ثبت می شوند.

میلاد عیسی مسیح علیه السلام

امام جمعه گچساران بیان کرد:چهارم دی ماه روز میلاد حضرت مسیح علیه السلام است که به همه مومنین، مومنات و بخصوص مسیحیان عزیزدرایران اسلامی تبریک عرض می کنم.

وی افزود:پنجم دیماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی است و تلاش کنیم که مقدمات و مسببات را بررسی کنیم که چرا زلزله می شود و چه چیزی موجب می شود که زلزله بیاید؟که بایدگفت به گناهان ، به ربا خواری ، به اعمال منافی عفت، به ظلم و آه مردم هم مربوط می شود و در ثانی در بحث استحکام بناها و مقدماتی که لازم است را باید هم مد نظر داشته باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه‌ها

کی شما را باید نصیحت کنه که نه منطق داری نه حیا

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها