نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
10. فروردين 1397 - 20:37
کلنگ آغاز عملیات طرح تامین آب از سد کوثربه اراضی تنگ انگشترک و آبرزی خیرآباد گچساران با اعتباری به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان با حضور وزیر ارتباطات به زمین زده شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،آیین کلنگ‌زنی و آغاز عملیات طرح تامین آب از سد کوثربه اراضی تنگ انگشترک و آبرزی خیرآباد گچساران با حضور وزیر ارتباطات ،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در منطقه  امامزاده سید قطب الدین گچساران برگزار شد.

 علی داودی مهر، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه وبویراحمد  دراین خصوص گفت:این طرح به طول یک هزار هکتار در دشت تنگ انگشترک  و  آبرزی تأمین آب خواهد شد و با  آبرسانی به این دشت از سد کوثر به  اراضی این منطقه  از دیم به آبی تبدیل می‌شود.

وی افزود:با آبرسانی به این دو دشت  از سد کوثر اراضی  دشت تنگ انگشترک و آبرزی خیرآباد به سیستم آبیاری نوین مجهز خواهد شد که برای اجرای سیستم آبیاری نوین و انتقال  آب از سد کوثر به این دشت  به طول  پنج هزار و ۸۰ متر در قطر  ۸۰۰ میلیمتر خط لوله‌ای اجرا خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اعتبارات  تخصیص داده شده برای اجرای این  طرح خاطرنشان کرد:  مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای انتقال آب از سد کوثر به تنگ انگشترک و آبرزی  خیرآباد گچساران  و اجرای سیستم آبیاری نوین  تخصیص داده شده است.

 داودی مهر در ادامه با اشاره به اینکه با اجرای طرح آبرسانی به این دشت موجب اشتغالزایی و توسعه کشاورزی می‌شود، تصریح کرد: با اجرای سیستم آبیاری نوین در تنگ انگشترک و آبرزی خیرآباد گچساران موجب اشتغالزایی،  جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر، کاهش بیکاری و استفاده بهینه و جلوگیری از هدر رفت آب در این منطقه خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه وبویراحمد افزود: طرح آبرسانی به تنگ انگشترک و آبرزی خیرآباد گچساران به مدت هجده ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها