نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
30. دى 1396 - 14:46
مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: با بهره برداری از ۲ واحد جدید کارخانه نمک زدایی در دهه فجر امسال تولید نفت در این شهرستان به ۶۳۵ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،هوشنگ صیدالی ،مدیرعامل شرکت نفت و گازگچساران در بازدید از تاسیسات نمک زدایی این شرکت اظهارکرد:هم اکنون با در مدار قرار دادن واحد نمک‌زدایی گچساران۳ به صورت آزمایشی، تولید نفت با حدود ۱۰ هزار بشکه افزایش در روز به حدود ۶۳۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

وی افزود: با بهره برداری رسمی از این ۲پروژه، تولید نفت این شرکت به حدود ۶۳۵ هزار بشکه در روز خواهد رسیدکه این ۲ طرح شامل احداث نمک‌زدایی گچساران ۳ با ظرفیت ۱۱۰ هزار بشکه در روز و بی بی حکیمه 1 با ظرفیت ۵۵ هزار بشکه در روز است.

صیدالی تصریح کرد: با راه‌اندازی این طرح ها ، تولید نفت خام‌ شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به میزان ۱۵ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

وی افزود: مخازن تحت فشار، مبدل حرارتی، نمک گیر برقی، کوره‌های پیش گرمکن نفت، مجموعه تصفیه و تزریق پساب، جداسازی نفت شور و شیرین در واحدهای بهره برداری گچساران ۳و۴ شامل مخازن و سیستم لوله کشی و پمپاژ نفت شور، ساختمان‌ها و تأسیسات جانبی از مهم‌ترین تجهیزات این ۲ کارخانه نمک زدایی محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گازگچساران گفت: ظرفیت سازی فرآوری نفت نمکی، بالا بردن کیفیت نفت تولیدی، صیانت از ذخایر نفتی، جلوگیری از کاهش خوراک پالایشگاه‌ها و رفع مشکلات زیست محیطی با تزریق پساب واحدهای نمک زدایی به چاه های دفعی از اهداف اجرای طرح های نمک زدایی است.

صیدالی اظهارکرد: با تولید بیش از ۶۲۱ هزار بشکه نفت در روز، شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران توانسته در سال جاری برنامه تولید خود را به میزان ۱۰۱٫۵ درصد محقق سازد.

وی افزود: هم اکنون روزانه ۷۹۹ میلیون فوت مکعب گاز در تاسیسات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تولید می شود.

مدیرعامل نفت و گازگچساران تصریح کرد: شرکت نفت و گاز گچساران یکی از پنج شرکت بهره بردار بزرگ در کشور است که ۲۰ درصد نفت کشور را تولید می کند.

شرکت بهره برداری نفت و گازگچساران دارای 10 واحد بهره برداری، 10 واحد تقویت و تزریق فشار گاز، 3 پالایشگاه گاز و گاز مایع، پنج واحد نمک زدایی و بیش از 6 هزار و 700 کیلومتر خط لوله انتقال نفت است.

میدان نفتی گچساران دومین میدان بزرگ نفتی ایران است که در محدوده شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و در فاصله 220 کیلومتری جنوب شرقی اهواز قرار دارد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران زیرمجموعه‌ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در زمینه استخراج، پالایش و انتقال نفت خام، گاز طبیعی و تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند.محدوده فعالیت این شرکت در استان های خوزستان ،کهگیلویه و بویراحمد ،بوشهر و فارس است.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها