نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. آبان 1396 - 13:56
امام جمعه گچساران گفت:حتی اگر یک مقایسه سرانگشتی بین سال های انقلاب با پیش از انقلاب داشته باشیم وضعیت اکثر موارد به برکت انقلاب بهتر شده است در حالی که متاسفانه امروزخیلی ها به فکر فرافکنی و تضعیف نظام هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سید امین الله حجازی امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به قیام 19آبان 57مردم گچساران اظهار کرد:مردم متدین و انقلابی گچساران به تبعیت از امام (ره)قیام و مبارزه کردند و محکم و استوار به منظور اعتلای کلمه الله و نفی سلطه ظلم و ستم درمقابل رژیم ستمشاهی پهلوی انقلاب کردند.

وی افزود:در مسجد شهیدان 6نفر از بهترین فرزندان این شهرستان به مقام عالی شهادت نائل آمدند استان کهگیلویه و بویراحمددر دوران انقلاب 8شهید را تقدیم انقلاب کرده است که 7تن از این شهداء از شهرستان گچساران و یک شهید متعلق به شهرستان کهگیلویه هستندو یک شهید از 7شهید انقلاب گچساران در قم به شهادت رسیدند.

حجازی تصریح کرد:در مفاخره بین زمین کربلا وزمین کعبه خداوند قضاوت می کند و می فرمایند حق با زمین کربلاست و کربلا مافوق زمین کعبه است ،چون خونی که در راه خدا ریخته شد به آن زمین بها داد و این مکان مسجد شهیدان نیز با خون در راه خدا مقام بالاتری گرفت.

خطیب جمعه گچساران ادامه داد:شهید سید نجف بلادیان،شهید سید مذکور پارسی،شهید غریب پرویزی،شهید حسین کیامرثی،شهید حسین امینی،شهید محمد فراشبندی در مکان مسجد شهیدان گچساران به مقام شهادت نائل آمدندو این یعنی معیار شهر گچساران قومیت نیست بلکه معیار تقوا و خون مطهر شهداست.

 وی با اشاره به پیاده روی میلیونی اربعین حسینی اظهارکرد:شهداء در مسیر اباعبدالله علیه السلام قدم برداشتند که حلقه وصل است و الان در کربلا حلقه وصل حائر حسینی است ،شرق و غرب عالم تکان خورد و از سراسر عالم دور آن حائر عرض ادب و به نوعی طواف می کنند.  

حجازی گفت:خیلی اوقات افراد یا مرض دارند و یا جاهل هستند و شهامت اینکه بگویند من ایرانی هستم و به ایرانی بودن افتخار می کنم را ندارند،یعنی دلش می خواهد جیره خوار و برده باشندکه گاهی دلسرد می کنند و می گویند مملکت به کلی از بین رفت و فقربیداد می کند.

امام جمعه گچساران افزود:اینکه بیاییم و اینگونه مقایسه بکنیم ،کار دشمنان است برخی می گویند زمان طاغوت زندگی بهتر بود در حالی که 30سال بیشتر ندارد و انقلاب را درک نکرده است که این موارد از بیشتر بیرون مملکت دیکته می شود.

حجازی تصریح کرد:چرا الان مقایسه درستی بین سال های انقلاب با پیش از انقلاب نمی کنیم،حتی اگر یک مقایسه سرانگشتی که داشته باشیم وضعیت اکثر موارد به برکت انقلاب بهتر شده است در حالی که متاسفانه امروزخیلی ها به فکر فرافکنی و تضعیف نظام هستند.

وی بیان کرد:دشمنان از برون این موارد را دیکته می کنند و عده ای هم به عنوان جیره خوار در درون مملکت همراهی می کنند بنابراین مقام معظم رهبری فرمودند: مسیر طی شده انقلاب نشانه های امید بخش را نشان می دهد یعنی این مسیری که تاکنون طی کرده ایم افق روشنی را نشان می دهد.

خطیب جمعه گچساران ادامه داد:افق آینده روشن و امیدوارکننده است و رهبری فرمودنداین اجتماعات بایدعزم همگان را ثابت و استوار کند،چه اجتماعات جمعه و چه اجتماعات دیگری که در مسیر انقلاب و نظام و چه اجتماع بزرگ جهانی مثل اربعین.

حجازی گفت:امروز دنیا به سمت ایران روی آورده است و در کربلا 30میلیون جمعیت می گویند ایران ،می گویند امام خامنه ای؛یعنی اینکه دنیا بیدار شد و متوجه شد که انشاءالله از طریق ایران طلیعه ظهور به جهان عرضه می شود.

وی تصریح کرد:قدرت الهی ایران در حال نجات سایر ملت ها از زیر یوغ استکبار است، افرادی که مرض دارند و می بینند که در سراشیبی سقوط قرار دارند ومرگ خود را می بینند به دست پا افتاده اندو این نخست وزیراحمق اسرائیل می گوید کاری بکنید که ایران دنیا را گرفت.

امام جمعه گچساران افزود:مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان فرموده اند: این اجتماعات باید عزم همگان را ثابت و استوارکند یعنی مواظب باشیم تزلزل نباشدو مهم است در این مسیر همواره ثبات قدم داشته باشیم و تحت تاثیر ناهمواری ها و القاعات دشمن قرار نگیریم و حواسمان جمع باشد.

حجازی درادامه به اشاره به هفته وقف گفت:اگر وقف رونق پیدا کندو نیز اداره توانمند اوقافی داشته باشیم خیلی از مشکلات حوزه های علمیه ما حل خواهد شد،پس تلاش کنیم با وقف سرمایه های خود مراکز علمی،دانشگاه ها،مراکز درمانی، بهزیستی ،کمیته امداد و دیگر مراکز را تقویت کنیم.  

گفتنی است نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته به مناسبت قیام 19آبان 57مردم گچساران و نیز گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب این شهرستان در مسجد شهیدان اقامه شد.

انتهای پیام/م

 

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها