نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. مهر 1396 - 11:00
امام جمعه گچساران گفت: مردم می‌گویند دود نفت و معضلات فرهنگی نفت برای ماست اما به نام ما و به کام دیگران شده است، بیکاری در گچساران بیشتر از دیگر نقاط است و دودش نیز بیشتر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی امام جمعه گچساران در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور نماینده گچساران و باشت در مجلس واستاندارکهگیلویه و بویراحمد برگزار شد،  خطاب به مسئولان اظهار کرد: من همیشه علی‌رغم این جمله که می‌گویند پارتی‌بازی ممنوع! گفته‌ام پارتی‌بازی کنید اما برای کسانی که پول و پارتی ندارند.

وی افزود:  برای کسانی که پول، پارتی و کسی را ندارند، پارتی‌بازی کنید زیرا خدا فرموده است که به بی‌پناهان پناه دهید تا خدواند به شما پناه بدهد.

امام جمعه گچساران با اشاره به اهمیت وجود تقوا در زندگی و امورات جامعه گفت: خداوند فرموده است اگر در جامعه تقوا باشد، خشکسالی نیست و باران وجود خواهد داشت.

وی تصریح کرد: مفهوم این جمله این است که در جامعه بی‌رحمی و بی‌عدالتی، عدم پرداخت زکات و .. وجود دارد و خداوند قهر می‌کند، بنابراین باید به بی‌پنا، فقیر و بی‌کسان رحم کرد تا خداوند به ما رحم کند.

حجازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت بیکاری و معضلات اقتصادی در گچساران اظهار کرد: بیکاری فقر می‌آورد و وفقر مشکلات فرهنگی ایجاد می‌کند و امیدوارم مسئولان تصمیم جدی و بانشاطی اتخاذ کرد تا این مشکلات برطرف شود.

امام جمعه گچساران ادامه داد:مردم خوب می‌فهمند و نمی‌شود سر مردم کلاه گذاشت،در دوران تحریم با توجه به سخنان نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس ، گچساران افزون بر ۶۰ درصد نفت کشور را تامین می‌کرد و در حال حاضر نیز درصدی از آن را تامین و صادر می‌کند.

حجازی افزود: مردم می‌گویند دود نفت و معضلات فرهنگی نفت برای ماست اما به نام ما و به کام دیگران شده است، بیکاری در گچساران بیشتر از دیگر نقاط است و دودش نیز بیشتر است ، در چنین شرایطی خواستن عدالت، توقع بی‌جای نیست، زیرا عدالت سخن خدا، پیامبر(ص) و امام علی(ع) است، حرف ما این است به مردم متدین گچساران به ویژه بیکاران این شهرستان برحسب نفت توجه شود.

حجازی  گفت: به دلایل وجود فرهنگ‌های متفاوت در گچساران و اینکه این شهرستان در زمان طاغوت محل تاخت و تاز انگلیسی‌ها بوده و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیاز به تحول بزرگ فرهنگی خاص در این شهرستان بود اما نشد انتظار ساخت یک مجوعه‌ تخصصی قرآن و نهج‌البلاغه در گچساران وجود دارد.

امام جمعه گچساران خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظار ما این است با این درخواست موافقت کرده و این هدیه را به شهر گچساران اهدا کنید تا با راه‌اندازی آن اساتید حوزه و دانشگاه گچساران را در زمینه فرهنگی و دینی تقویت کنند.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها