نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. مهر 1396 - 10:31
شهردار گچساران از آغاز طرح ساماندهی معابر، کوچه‌ها و خیابان‌ها در این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،مسعود ظفری شهردارگچساران در حاشیه این بازدید اظهار کرد: شهرداری در راستای ساماندهی معابر، طرح تسهیل در رفت وآمد شهروندان و رفاه حال ساکنین، این طرح را اجرایی کرده است.

شهردار گچساران تصریح کرد: شهروندان در برخی خیابان‌ها و کوچه‌ها برای عبور در مسیر پیاده رو به دلیل وجود موانعی(سد معبر) باید به ناچار مدتی را صبر کرده یا اینکه مسیر را به سمت خیابان تغییر می‌دهند  که این اقدام مشکلاتی را هم برای خود وهم برای وسایل نقلیه بوجود می آورد و طبیعی است که این عمل احتمال حادثه و ترافیکی را به همراه داشته باشد.

وی یادآور شد: اشغال و مسدود کردن معابر و آنچه به‌عنوان سد معبر، مطرح می‌شود، به لحاظ قانونی عملی مجرمانه بوده زیرا معابر عمومی متعلق به عموم شهروندان است و کسی حق ندارد تحت هر شرایط و نامی معابر را انتفاع شخصی نموده و آن را مسدود کند.

ظفری با بیان این که شهرداری‌ها موظف‌اند از معابر به عنوان یک ملک عمومی ‌حفاظت کنند و همواره آن را برای استفاده عموم آماده نگه دارند و از تجاوز اشخاص به آن‌ها جلوگیری کنند، خاطرنشان کرد: سد معبر یا بستن مسیر رفت و آمد در هر یک از معابر عمومی، تجاوز به حقوق شهروندان محسوب می­شود و نه تنها مشمول پیگرد قانونی می­شود بلکه از نظر شرعی نیز دارای اشکال است.

ظفری ابراز کرد: در طرح ساماندهی معابر، درختان و فضای سبز جلوی درب منازل، کوچه ها و خیابانها نیز ساماندهی و زیباسازی می شود و از عموم شهروندان درخواست می گردد شهرداری را در اجرای مطلوب این طرح یاری کنند.




انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت