نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. شهريور 1396 - 15:11
نشست هیات های ورزشی گچساران به منظور بررسی مشکلات این حوزه با حضور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ومدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمدبرگزار شد که در این نشست ورزشکاران حرف ها و انتقادات خود را صریح با مسئولان مطرح کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،بررسی مشکلات حوزه ورزش گچساران با حضور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ،مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی ازمسئولان محلی در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

پول‌هایی که در هتل‌ اسپیناس تهران خرج می شود

در این نشست صادق خادمی ،یکی از ورزش دوستان گچسارانی خطاب به مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد ،اظهار کرد: آقای مدیرکل قریب بر 5 سال است که ورزش‌های نظیر جودو، کبدی، کشتی، سنگ نوردی در این شهرستان تعطیل شده است،آقای مدیرکل به جای این که پول‌های ورزش را در هتل‌ اسپیناس تهران خرج کنید این هزینه را برای برق سالن کشتی گچساران انجام می‌دادید.

وی افزود: در قرارداد ورزشی 3درصد از هزینه نفت را به ورزش اختصاص داده می‌شود و درحالی است که این هزینه نفت را خرج خود می‌کنید.

خادمی با اشاره به رئیس هئیت ورزش بانوان شهرستان گفت: خانم کمایی 24 سال در ورزش این شهرستان زحمت کشیده است و نماد اصلی ورزش در این شهرستان هستند چرا در جلسه‌ای که برگزار می‌شود اجازه صحبت به ایشان داده نمی‌شود واین کار نقطه خاموشی در ورزش شهرستان است.آقایان مدیر با این کارها نمی‌توانید صندلی را برای خود حفظ کنید.

افزایش تولید نفت چه سودی برای ورزش دارد

خادمی با اشاره به مصاحبه مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در خصوص افزایش تولید نفت اظهار کرد: این افزایش تولید چه سودی برای ورزش دارد، در گذشته شهرستان گچساران دارای 12 هئیت ورزشی بوده که در حال حاضر این تعداد به 3 هیئت تبدیل شده است و 9 هیئت به تعطیلی رفته است.

این جلسات فقط در حد خوردن کیک و آبمیوه است

در ادامه یکی از بانوان ورزشکار گچساران خطاب به نماینده مردم گچساران و باشت، اظهار کرد: درخواست چگونگی پیگیری مشکلات ورزشی این شهرستان را دارم وجلساتی که در زمینه بررسی مشکلات ورزش برگزار می‌شود، این جلسات فقط در حد خوردن کیک و آبمیوه است و مشکلی حل نمی‌شود.

متاسفانه در جامعه خانواده شاد نداریم

محبت صالحی با بیان اینکه در بهسازی جاده‌های گچساران انقلابی به پا شده است، افزود:درخواست داریم که در ورزش گچساران چنین انقلابی رخ دهد،متاسفانه در جامعه خانواده شاد نداریم و سلامت و روان خانواده‌ها بستگی به ورزش و پرکردن اوقات فراغت دارد.

این ورزشکار با اشاره به اینکه سالن‌های ورزشی گچساران در تابستان وسایل سرمایشی ندارند، تصریح کرد: درخواست داریم که بودجه‌ای برای وسایل سرمایشی سالن‌ها اختصاص داده شود،احداث سالن‌های ورزشی در بافت فرسوده گچساران موجب پیشگیری از بسیاری از معضلات و مشکلات در جامعه می‌شود و ورزش گچساران نگین ورزش استان است به عنوان مثال  در هندبال مقام کشوری داریم.

صالحی با اشاره به عملکردناظران و داوران گچسارانی گفت:متاسفانه از ناظران و داوران گچسارانی در برگزاری مسابقات مختلف استفاده نمی‌شود.

هزینه‌های ورزش صرف ایاب و ذهاب می‌شود

داوود حبیبی یکی دیگراز ورزشکار گچسارانی در ادامه این نشست به بیان این که بیشتر هزینه‌ها صرف ایاب و ذهاب می‌شود، اظهار کرد: این هزینه‌ها سرسام‌آور است که بسیاری از ورزشکاران توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارد و این راه را ناتمام به جا می‌گذارند.

وی با بیان اینکه مسئولین هیئت‎‌ها زیبنده نیست که دفاتر کار خود را در صندوق عقب ماشین بگذارند، ابراز کرد: هیئت‌های ورزشی از داشتن یک اتاق به عنوان دفتر کار خود محروم هستند.

این ورزشکار با بیان این که تیم‌هابه صورت لیگی شده و اگر تیمی پول داشته باشد به لیگ راه پیدا می‌کند، تصریح  کرد: در شهرستان گچساران فقط تیم نفت است که به لیگ راه یافته است و گچساران به خودی خود هیچ تیم ورزشی ندارد.

وی ادامه داد:رشته سنگ‌نوردی گچساران تعطیل شده است و ما درخواست داریم تا جایی که امکان دارد مشکلات ورزشی شهرستان مرتفع شود.

امین اسدی دیگر ورزشکار گچسارانی تصریح کرد: نبود خوابگاه و سرویس ایاب و ذهاب دیگر معضلات ورزش گچساران است و اگر بخواهیم در این شهرستان میهمان باشیم خوابگاه نداریم و اگر بخواهیم میزبان باشیم هزینه ایاب و ذهاب ورزشکاران را نداریم.

وی با بیان اینکه در شهرستان گچساران باب شده که بدون اجازه تاجگردون اقدامی صورت نگیرید، گفت: ما از تاجگردون درخواست داریم که طی نامه‌ای رسمی مشکلات ما را مرتفع سازد.

گچساران مادرید اسپانیا نیست

این ورزشکار با بیان اینکه شهرستان گچساران مادرید اسپانیا نیست که آنقدر نیاز به چمن مصنوعی داشته باشدبیان کرد: با احداث چندین چمن مصنوعی فقط یکی از مشکلات ورزش در این شهرستان مرتفع شده است.

وی گفت: ورزش‌هایی نظیر رزمی، پینگ‌ پنگ، کبدی، شطرنج، کونگ فو و تنیس در این شهرستان به صورت گمنام در حال فعالیت هستند و این رشته‌ها دارای سالن ورزشی نیستند.

این ورزشکار با سوال از مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد که سالن‌های ورزشی در دست چه کسی است، افزود: مجموعه نفت بسیار ثروتمند است و می‌تواند به ورزش کمک کند.

مهد هاکی ایران گچساران است

نیما حیدری یکی دیگر از ورزشکاران درادامه با بیان اینکه احداث پایگاه قهرمانی در این شهرستان نیاز است، بیان کرد: بیشتر استان‌ها دارای پایگاه قهرمانی هستند که شهرستان گچساران به دلیل استعداد در ورزش احداث پایگاه قهرمانی یکی از نیازهای این شهرستان است،مهد هاکی ایران گچساران است اما رئیس هیئت این رشته در استان است.

دیگر ورزشکار گچسارانی در ادامه با اشاره به سالن‌های ورزشی آموزش وپرورش بیان کرد: شهرستان سنندج دارای چند سالن ورزشی چند منظوره است که درآمد سالانه از این سالن‌ها بیش از 140 میلیون تومان است.اما شهرستان گچساران تاکنون یک سالن مجهز هم ندارد.

این شهرستان فاقد پیست دومیدانی است

این ورزشکار رشته والیبال اظهار کرد: تعداد 70 دانش آموز برای تمرین در رشته والیبال در یک ساعت و نیم به صورت همگانی با چند مربی آموزش می‌بینند.شهرستان گچساران  دارای استعداد زیادی در زمینه دو میدانی دارند که متاسفانه این شهرستان فاقد پیست دومیدانی هستند.

قدرت ملک زاده یکی دیگر از ورزش دوستان گچسارانی در ادامه با اشاره به احداث سالن ورزشی چند منظوره در روستاهای گچساران گفت: احداث سکو در این سالن‌ها نیاز است،ایجاد صندوق حمایتی برای ورزشکاران در شهرداری از دیگر نیازهای ورزش گچساران است.

سیما کمایی دیگر ورزشکار بانوی گچسارانی که رئیس هئیت ورزش بانوان شهرستان است، تصریح کرد: 24 سال است که ورزشکاران گچساران فاقد سرویس ایاب و ذهاب هستند. برای گرفتن سالن ورزشی برای بانوان می‌گویند حتما باید از نماینده باید اجازه گرفت.

دیدتان را نسبت به ورزش بانوان باز کنید 

وی با بیان این که تا زمانی که مدیران نگرش ورزشی ندارند پیشرفتی در ورزش حاصل نخواهد شد، گفت:  دیدتان را نسبت به ورزش بانوان باز کنید و اگر زن ایرانی شاداب باشد موجب ایجاد امنیت در جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه بعد از 24 سال فعالیت امروز من باید صدای دختران ورزشکار گچسارانی باشم، ابراز کرد: اگر برای ورزش برنامه‌ریزی کنیم فرزندان ما دیگر جایگاهی در قهوه‌خانه‌ها نخواهند داشت.

کمایی تصریح کرد:سال هاست که در این شهر بدون منت خدمت می کنم و منت نمی گذارمجناب تاجگردون و جناب مدیرکل استفاده از زن فقط شده است زمان انتخابات؟ ومن تنها زن رئیس هیئت این شهر هستم که به پشتوانه تاجگردون و رحیمی است.

چرا باید حرف اول و آخر را تاجگردون بزند؟

وی افزود:چرا من باید تمام زندگیم را بگذارم تا رزومه شما جناب مدیرکل پر شود؟جایگاه من در هیات ورزش های همگانی نیست،هیچگاه زنان را دست کم نگیریدتا من مادر گچسارانی از امکانات برخوردار نباشم شمای مرد ایرانی نمی توانی پیشرفت کنید چرا باید حرف اول و آخر را تاجگردون بزند؟وتاجگردون باید جور شما دیگر مسئولین را بکشد؟؟؟

کمایی اظهارکرد:لطفا این جلسه خروجی خوبی داشته باشد و کتبا نتیجه را اعلام کنیدحالا که بدون چشم داشت در حال خدمت هستیم قدرت مالی و اجرایی خود را به سمت ما بفرستید.

غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت درمجلس در این نشست  خطاب به مدیران نفت و گاز گچساران گفت:یا باید به همه ورزش گچساران کمک کنید یا اگر بخواهید از امکانات ورزشی برای غیر نفتی های خاص استفاده کنید،من مدعی می شوم.

وی افزود: این قول را می دهم ومشکلات حوزه های مختلف خصوصا ورزش را در وزارتخانه مطرح خواهم کرد و خدمات در حوزه ورزش را در برنامه کاری خود در اولویت قرار خواهم داد.

تاجگردون ادامه داد: متاسفانه مدیریت مناسب برای استفاده حداکثری از فرصت ها را در استان کهگیلویه و بویراحمد نداریم .
 

انتهای پیام/م

 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه‌ها

درود بر خانم كمايي اميدوارم از نقطه نظرات ايشون به نحو أحسن استفاده شه و همچي شخصيتها رو در رده هاي بالاتري ببينيم تا شاهد تحولي شگرف در عرصه ورزش شهرستان و حتي استان باشيم واقعا خطفه همچي نخبه هايي رو الان داريم و نتونيم به نحو سياسته ايشون استفاده كنيم

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها