نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
7. مرداد 1396 - 13:12
مدیر کل اسبق میراث فرهنگی کهگیلویه و بوراحمد گفت: دولتمردان با صداقت ،شجاعت و شفافیت هم اشتباه تاریخی خود را با ملت درمیان بگذارند و هم از همه ظرفیت ها ، توانمندی ها و نیروها برای اقدام متقابل دربرابر تحریم های جدیدآمریکا استفاده نمایند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،یدالله مرادی مدیرکل اسبق میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص اعمال تحریم‌های جدید توسط کنگره آمریکا علیه ایران اظهارکرد: آمریکا بالاخره چهره واقعی خود را عریان ساخت ،چهره ای که تاکنون با ماسک دوستی و مهربانی پوشانده بود، هر چند در طول تاریخ این ابر استعمار جدیدو امپریالیسم جهانی،بارها و بارها عهد شکنی ،خیانت،جنایت و خوی شیطانی و مستکبری خود را نمایش داده بود.

دست چدنی آمریکا زیر دستکش مخملی

وی افزود:اما همانطور که رهبر اندیشمند انقلاب اسلامی پیش بینی کرده بودند دست چدنی زیر دستکش مخملی بیرون آمد و باز هم بد عهدی خود را نشان داد،لبخند تلخ آمریکا در قضیه مذاکرات و قدم زدن جام کری و ظریف هم مانع از فریب و عهد شکنی آنها نشد،زیرا خوی و سرشت شیطان برمبنای فریب و اغوا به تعبیر عمیق تر قرآن شکل گرفته و آنها نمی توانند این خوی و خصلت را از خود دور کنند.

مرادی گفت:این دولتمردان و مذاکره کنندکان ما بودند که این نکته را فهم و تحلیل نکردند حتی وقتی مقام معظم رهبری موضوع نرمش قهرمانانه را طرح نمودند بلافاصله ذوق و شیفتگی گفتگو با مستکبران برچهره دولت گل انداخت و آنگاه که رهبر فرمودند:" برویدو مذاکره کنیداما من به مذاکرات خوشبین نیستم".

تیم مذاکره کننده هشدار عالمانه رهبرانقلاب را نگرفتند

این تحلیلگرمسائل سیاسی ادامه داد:متاسفانه نه رئیس جمهور و نه تیم مذاکره کننده بخش دوم این هشدار عالمانه را نگرفتند و در نهایت به انعقاد قرارداداقدام مشترک موسوم به برجام انجامید ودولتمردان ما هم نقد و نظر و ایده های دلسوزانه را در قالب دلواپسان،بیسوادان،ترسوهاو...قلمداد کردند تا راه هر نوع بررسی و هشدارعالمانه بسته شود.

وی تصریح کرد:بزرگ نمایی های دولتمردان ایران از برجام چون فتح الفتوح ، آفتاب تابان و گلابی شیرین آمریکایی ها را بیشترترغیب و تحریض کرد،آنها که می دانستند باید قلب راکتور اراک را بتن بریزندو فردو را جمع آوری کنند و نطنز را به حالت تعلیق دربیاورندو غنی سازی را به 3درصد برسانندو تمام مراکز را در بی سابقه ترین شکل بازرسی نمایند.

مدیر کل اسبق میراث فرهنگی کهگیلویه و بوراحمد افزود:از این همه ذوق ایرانیان برای امضای چنین معاهده ای بیش از بیش جسارت پیشه کردند،بخصوص وقتی دیدندچنین برجامی در 20دقیقه در نهاد قانونگذاری ایران فرجامش امضاء می شود مجددا ادبیات تهدید و تحریم را کلید زدند.

مرادی افزود:برجام حالا به پیراهن کهنه و شلوار پاره ای تبدیل شده که هیچ پدرو مادری حاضر به خرید برای بچه اش نمی شود،شلوارپاره ای که ایران تلاش کرد تا وصله هایش را بچسباندوکهنگی پیراهن را با شستشو و اتو بپوشاند.

این فعال سیاسی و فرهنگی اظهارکرد: اما دولت بدعهد ضد حقوق بشرآمریکا عقب نشینی ها و انجام سریع تعهدات ایران را نادرست و غیرمنطقی و شتابزده ارزیابی نمودند و با گستاخی تمام ابتدا به بهانه حقوق بشر و حال به نام افزایش قدرت موشکی اقدام به طرح و تصویب تحریم های سخت گیرانه و ناعادلانه دیگر کردند.

تحلیل روشنفکران ایرانی کاملا آشفته و نادرست ازآب درآمد

وی درادامه با اشاره به اقدام ضد برجامی دولت آمریکاگفت:دو حزب دموکرات و جمهوری خواه علی رغم شعارهای متفاوت و بظاهر مخالفی که درحوزه سیاست خارجی می دهند اما در این قضیه هر دو هماهنگ و منسجم به طرح تحریم ها رای دادندیعنی حزب دموکرات که خود امضا کننده برجام هم بودند الان در نقض برجام با هم عمل کردند.

مرادی افزود:پس تفاوتی بین دوحزب مذکور و دو رئیس جمهورشان ترامپ و اوباما در تضییع حقوق هسته ای ایران وجود ندارد و لذا تحلیل روشنفکران ایرانی در این رابطه که حزب دموکرات ها معتدل تر است و به ایران و مذاکرات هسته ای نظر مساعد تری دارند کاملا آشفته و نادرست ازآب درآمد.

باید به آمریکایی ها با زبان زور و تهدیدمتقابل حرف زد

این تحلیلگر مسائل سیاسی بیان کرد:درسه کشور ایران،روسیه و کره شمالی به صورت مشترک، هماهنگ و همسطح ،سیاست تحریمی خود را اعمال کردند درحالی که موضوع هرکدام متفاوت است و قراردادن ایران در این جمع نشان می دهد که آنها حداقل بین ریختن بتن درقلب راکتور  اراک تا آزمایش مقتدرانه کره شمالی تفاوتی قائل نیستندو این یعنی اینکه باید به آمریکایی ها چون کره شمالی با زبان زور و تهدیدمتقابل حرف زد.

تحریم های جدید اثبات حقانیت عالمانه رهبری انقلاب بود

وی گفت:دور اندیشی و درک شرایط زمان و مکان از حضائل انسان های عالم و عامل به تقوا الهی است و لذا تحریم های اعلام شده جدید اثبات حقانیت عالمانه رهبری انقلاب بودو کسانی که فکر می کردند و حتی با قدرت هم اعلام می داشتند که اگر رقبای انتخاباتی رای بیاورند تحریم ها برمی گرددحال که خودشان رای آوردند چرا تحریم ها برگشت!، چرا آمریکا خوی تجاوزکارانه اش را هم برملا کرد.

مرادی تصریح کرد:حال با وضع موجود باید همان دولت مردان با صداقت و شجاعت و شفافیت هم اشتباه تاریخی خود را با ملت درمیان بگذارند و هم از همه ظرفیت ها ، توانمندی ها و نیروها برای اقدام متقابل دربرابر آمریکا استفاده نمایندو هم شرایط عملی ، عینی وحدت ملی و فراجناحی را دربرابر تحریم ها و اقدامات تحریک آمیزآمریکای جنایتکاربا اقتدار به نمایش درآورند.

وی ادامه داد:حال که آمریکایی ها بی سابقه ترین تحریم های ناعادلانه را علیه ایران به نام "مادرتحریم ها" بکارگرفته آن دسته از رسانه ها،مراکز سیاسی و عناصر سست ایمان و گروه های مدعی در جبهه انقلاب مرزبندی خود را با عناصر ضد انقلاب و روشنفکران بریده و از ملت و دین شفاف اعلام دارند تا نفاق و مظاهر گوناگون آن که متاسفانه در دفاتری از دولت هم نفوذ کرده اند تشت رسوایی شان برملاشودتفکراتی از نوع آمدنیوزها و...

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها