نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
10. تير 1396 - 14:47
وجود سه دورازه بان لیگ برتری رشد یافته از تیم فوتبال نفت و گاز گچساران که باوجود امکانات خوب و زیرساخت های ورزشی قابل قبول، توجه اهالی فوتبال کشور را به سمت این خطه از سرزمین ورزش دوست جلب کرده و نوای حرفه ای سازی و رسیدن به استانداردهای فوتبال در این منطقه به صدا در آمده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،باشگاه نفت و گاز گچساران در سالگرد 50 سالگی تاسیس خود شاهد حضور ورزشکاران پرورش یافته خود در سطح لیگ های برتر و ملی است ودر سال های گذشته تاکنون این باشگاه به عنوان یکی از حامیان اصلی ورزش در سطح کهگیلویه وبویراحمد مطرح بوده است.

در این میان جوانان ورزشکار بسیاری با حضور در تیم های ورزشی رده های مختلف این باشگاه راه شکوفایی استعدادهای خود را کشف کرده و توانسته اند در تیم های مختلف لیگ های برتر و ملی حضور پیدا کنندو در  سال های اخیر حضور بازیکنانی همچون میلاد غریبی، ایمان موسوی، محمدرشید مظاهری، سهیل صالحی، که همگی از محصولات رده های پایه این باشگاه بوده اند در تیم های ملی و لیگ برتر خوش درخشیدند و نام این شهر را در فوتبال ایران زنده کردند.

باشگاه نفت و گاز گچساران با توجه به مسئولیت اجتماعی که نسبت به این منطقه نفتخیز و محروم دارد روند استعدادیابی و شناسایی پتانسیل های بومی را کشف کرده و توانسته با در رشته های مختلف افراد بسیاری را به ورزش کشور معرفی کندویکی از این استعداد ها که از سال 93 در رده های مختلف امید و جوانان و بزرگسالان این باشگاه به حرفه دروازبانی مشغول بوده آرمان فرهمندیان است که با توافق صورت گرفته این بازیکن طی سه سال به باشگاه سیاه جامگان لیگ برتری می رود.

با حضور آرمان فرهمندیان در تیم لیگ برتری سیاه جامگان تعداد دروازبانان منتقل شده از باشگاه نفت و گاز گچساران به تیم های لیگ برتر و ملی به سه تن رسیده که نام های آنها محمد رشید مظاهری( ذوب آهن اصفهان و تیم ملی) ، احسان مرادیان (فولادخوزستان) و در فصل جدید لیگ برتر آرمان فرهمندیان نیز در سیاه جامگان به عنوان سنگربان حضور خواهد داشت.

وجود سه دورازه بان لیگ برتری رشد یافته از باشگاه نفت و گاز گچساران که باوجود امکانات خوب و زیرساخت های ورزشی قابل قبول، توجه اهالی فوتبال کشور را به سمت این خطه از سرزمین ورزش دوست جلب کرده و نوای حرفه ای سازی و رسیدن به استانداردهای فوتبال در این منطقه به صدا در آمده است.

محمد رشید مظاهری دروازبان گچسارانی تیم ذوب آهن، احسان مرادیان دروازبان نورآبادی تیم فولاد خوزستان که از باشگاه نفت وگازگچساران به لیگ برتر معرفی شد و همچنین آرمان فرهمندیان دروازبان جدید تیم سایه جامگان مشهد امروز به عنوان محصولات استعدادیابی در این باشگاه که حاصل تلاش مسئولان و مربیان زحمتکش می باشد به جامعه ورزش معرفی شده اند.

در این خصوص با مسئول استعدادیابی دروازه بانان نفت و گاز گچساران به گفت وگو نشستیم تا از شرایط رشد این استعدادهای دروازبانی این شهرستان  گزارشی به علاقمندان ارائه دهد.

فزراد نیک منش مسئول استعدادیابی دروازه بانان باشگاه نفت و گاز گچساران دراین خصوص گفت: هرسه این دروازبانان از شاگردان بنده در رده های پایه تا بزرسالان همین باشگاه بوده اند و در شناسایی و انتخاب این دروازبانان زحمات بسیاری کشیده شده تا این افراد امروز به عنوان گزینه های تیم ملی و تیم های لیگ برتری معرفی شوند.

وی با بیان اینکه مظاهری از رده های نونهالان و نوجوانان در این باشگاه تمرین دروازه بانی کرده است، افزود: این دروازه بان با اخلاق و فنی توانست پله های ترقی را هرچه سریعتر طی کند و با بهره گیری از مشاوره مربیان امروز به عنوان یکی از دروازه بانان نامی ایران از وی نام برده می شود.

مسئول استعدادیابی دروازه بانان باشگاه نفت و گاز گچساران در خصوص احسان مرادیان دروزاه بان نورآبادی فصل 94-93 تیم فوتبال نفت و گاز گچساران که از طریق استعدادیابی جذب این تیم شده افزود: این دروازبان با اخلاق و متعهد از همان ابتدا دارای نقاطی مثبت بود که راه را برای لیگ برتری شدن وی هموارکرد.

نیک منش افزود: در حال حاضر شاهد هستیم که آرمان فرهمندیان دیگر دروازه بان این باشگاه در رده های امیدوجوانان گچساران با شناسایی به موقعی و استعدادیابی که صورت گرفت توانست توانایی خود را به مربیان تیم فوتبال بزرگسالان نفت وگاز  در فصل گذشته نشان دهد و با بهره گیری از این توان به عنوان پدیده جام حذفی و سپس از گزینه های اصلی انتقال یه تیم های لیگ برتری تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: در طی سه سال گذشته آرمان فرهمندیان توانست در رده امید و بزرگسالان نفت و گاز گچساران به خوبی بدرخشد و در جام حذفی نیز به عنوان پدیده جام حذفی معرفی شود.

نیکمنش نقش استعدادیابی را در انتخاب بازیکنان را بسیار تاثیر گذار دانست و افزود: همه این افتخارآفرینان از رده های پایه در کنار باشگاه نفت وگاز گچساران بوده اند و این نشان از اهمیت استعدادیابی در این باشگاه است.

مسئول استعدادیابی دروازبانان باشگاه نفت و گاز گچساران که خود نیز از دروازبانان قدیمی، عضو تیم ملی دانشجویی، و به گفته خود فوتبال را از تیم خبرگزاری زیر نظر حمید تاجگردون سرمربی قدیمی این شهر آغاز کرده است ،اظهارکرد: تمرینات استعدادیابی به مدت دوسال است که در زمین چمن شماره 2 و 3 نفت وگاز گچساران پیگیری می شود که همین امر موجب شده تعداد بسیاری از پتانسیل های بومی دروازه بانی به عنوان آینده سازان فوتبال به جامعه ورزش معرفی شوند.

نیک منش که خود از مربیان باتجربه و دارای مدرک مربیگری دروازبانی فیفا ، مدرک مربیگری دروازبانی آسیا، مدرک مربیگری بی آُسیا نیز است شاگردان زیادی را برای استعدادیابی و پرورش در باشگاه نفت و گاز گچساران تحت آموزش و پیگیری روند رشد آنها در اختیار دارد.

این مربی استعدادیابی افزود: برگزاری جشنواره های استعدادیابی که از سوی باشگاه نفت و گاز گچساران برای تابستان 96 برنامه ریز شده کمک بزرگی به مربیان می کند تا بهترین انتخاب را از میان همه گزینه های شرکت کننده داشته باشند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد همه افراد مستعد در حال تمرین روزی برای حضور در تیم فوتبال بزگسالان آماده شوند تا در یک بازه زمانی کوتاه شاهد افزایش تعداد بازیکنان بومی در تیم های نفت و تیم های ملی و لیگ باشیم.

روند جذب استعدادهای بومی و پرورش آنها با حضور مربیان با دانش، زمینه مناسبی را برای حضور بازیکنان بومی در لیگ های حرفه ای و تیم ملی فراهم آورده است. اما نکته ای که بایستی به آن توجه کرد آن است که با توجه به برنامه حرفه ای سازی باشگاه نفت وگاز گچساران در مقوله اقتصادی بتوان از ظرفیت حق رشد بازیکنان در جهت درآمد زایی استفاده کند.

شاید نگرانی علاقمندان به ورزش خصوصا فوتبال این باشد که بسیاری از استعدادهای بومی که از باشگاه نفت و گاز گچساران منتقل می شوند جایگزینی خواهند داشت که در پاسخ به این مسئوله مهم بایستی گفت روند بومی پروری در صورتیکه ادامه پیدا کند هیچگاه باشگاه دچار کمبود بازیکن بومی نخواهد شد.

 انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها