نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
1. تير 1396 - 1:02
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:هدف از تشکیل این مجمع بررسی امکانات بالقوه ظرفیت ها و پتانسیل های و ارائه راهکارهای شتاب بخشی به آبادانی شهرستانهای گچساران و باشت با توجه به سند آمایش سرزمینی در هر شهرستان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،نشست مشورتی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با حضور فرمانداران شهرستانهای گچساران و باشت ، اعضای شورای تأمین ، منتخبین و کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و همچنین اعضاء چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر گچساران در محل سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران با استقبال از طرح راه اندازی مجمع مشورتی در این شهرستان گفت:مشورت کردن در دین اسلام از اهمیت خاصی برخوردار بوده که مشاوره بیشتر باعث ایده گرفتن بیشتر می شود و ضرری نخواهد داشت

 وی افزود:مجمع مشورتی در جهت تقویت زیرساخت های توسعه شهری  و شناسایی چالش ها،تهدید ها و فرصت های پیش رو برای استفاده از تمامی ظرفیت ها و پتانسل های حاضر در شهرستان و نهادینه نمودن فرهنگ مشارکت پذیری کمک می کند تا استفاده از فرصت و توانمندی نماینده پرتلاش شهرستان و  رایزنی با مسئولین ذیربط گام موثر و عملی در جهت تقویت توسعه و عمران شهرستان برداشته شود.

غلامرضا تاجگردون در این نشست با بیان اینکه تشکیل مجمع مشورتی توسعه در کنار شوراهای اسلامی شهرها ، نشان از توجه به خرد جمعی است گفت: هدف از تشکیل این مجمع بررسی امکانات بالقوه ظرفیت ها و پتانسیل های  و ارائه راهکارهای شتاب بخشی به آبادانی شهرستانهای گچساران و باشت با توجه به سند آمایش سرزمینی در هر شهرستان است.

وی افزود: تجزیه، تحلیل بررسی و نهایی نمودن پیشنهادات شهرستان، تصمیم سازی از طریق دستور جلسه بر اساس توافقات دستگاه‌های اجرایی و مشارکت فعال و مستمر را در نشست‌ها و جلسات برای سیاست گذاری و تاثیر درخط مشی‌ها، برنامه‌ها و روند فعالیت‌ها و کمک به انجام مطالعات و تحقیقات اساسی و بنیادی و ارائه پروژه و طرح‌های عمرانی را از جمله وظایف این مجمع است.

نماینده گچساران درمجلس اظهارکرد: یکی دیگر از وظایف این مجمع پی گیری مصوبات هیئت رییسه و ابلاغ مراجع زیربط جهت پی گیری و تهیه گزارشات ویژه در زمینه طرح‌های توسعه‌ای استکه در صورت اصلاح رویه موجود مردم به برنامه‌ها رأی می‌دهند و آسیب‌های پس از انتخابات به حداقل خواهد رسید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به تغییر ۷۰ تا ۸۰ درصد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برخی از انتخابات گذشته اشاره کرد و افزود: این پدیده در حوزه مسائل سیاسی جهان مثبت نیست.

تاجگردون اظهارکرد: بهره مندی از مشاوره و ایده دیگران باعث مطلوب برگزار شدن روند کارها و توسعه بهتر شهرستان خواهد شد ومجمع مشاورین از بین اعضاء و کاندیداهای شورا انتخاب خواهد شد.

نماینده گچساران و باشت گفت: نباید شهر خود را از ایده ها و تفکرات برای بهبهود شرایط محروم کنیم وگاهی ایدهای کوچک میتواند به طرحهای موفق در شهر و یا حتی در سطح ملی تبدیل گردد.

تاجگردون بیان کرد:برای بهره گیری از ظرفیت نیروهای خلاق هر منطقه فعالیت مجمع‌های مشورتی در کنار شوراهای اسلامی شهرها ضروری است با توجه به اینکه یک شخص نمی‌تواند در تمام حوزه‌ها تخصص داشته باشد، استفاده از نظر مشورتی دیگران به شتاب گیری توسعه کمک می‌کند.

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها