نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. اسفند 1395 - 18:49
عملکرد مجریان انتخابات درگچساران که همگی در سیطره قدرت نماینده مجلس هستند نشان می دهد که ماموریت دارند اعضای شوراهای شهر و روستا را همگی از افراد وابسته به یک جریان سیاسی در راستای برنامه ها و مقاصد نماینده مجلس از صندوق های خلق رای بیرون بیاورند .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،شورای جبهه مردمی انقلاب اسلامی گچساران بیانیه ای اعتراضی در خصوص انتخاب مجریان و ناظران برگزاری انتخابات در گچساران به این پایگاه خبری تحلیلی ارسال کرده است که در زیر می خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلا یَجرِمَنَّکُم شَنَآنُ قَومٍ عَلىٰ أَلّا تَعدِلُوا ۚ اعدِلوا هُوَ أَقرَبُ لِلتَّقوىٰ

“دشمنی شما با قوم یا گروهی باعث نشود که به عدالت رفتار نکنید.عدالت را پیشه خود سازید که آن به تقوی نزدیکتر است “

رهبر معظم انقلاب اسلامی با طرح موضوع “حق الناس” به انتخابات در فرهنگ اسلامی شاکله ای جدید بخشید که جامع جمیع مفاهیم حقوق بشر در فرایند انتخابات در عصر جدید است. و رعایت آن موجب امنیت روانی و حضور حداکثری مردم را به دنبال خواهد داشت .عدم رعایت عدالت و حق الناس ، رشد و شکوفایی ، و وجدان جمعی  را به خطر انداخته  و بذر کینه و نفرت را در قلوب مردم می کارد و مانع شادی و خوشبختی و امنیت جامعه میگردد.

با آغاز مراحل انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ،مسئولین مرتبط در شهرستان گچساران بصورت پیدا و پنهان  دست به اقداماتی زده اند که توجه مردم و دلسوزان انقلاب اسلامی و شورای محترم تامین را به این موارد جلب می کنیم .

۱-براساس مفاد ماده های ۵۳ و ۶۶ قانون انتخابات .هیاتهای نظارت باید در همه مراحل انتخابات راه قانونی و درست خود را طی کنند و چنانچه تخلفی از قانون و به جریان نادرستی در امور پی بردند .اقدام قانونی برای رفع و اصلاح و و برخورد قانونی انجام دهند .حال با وجود اینکه کلیه اعضای هیات نظارت از یک جریان فکری و سیاسی انتخاب شده اند ، این انتخاب انحصاری و جانبدارانه با توجه به تجارب انتخابات شورای شهر دوره قبل , نمیتواند عادلانه و امیدوار کننده باشد .

۲-کلیه مسئولین اجرایی اعم از فرماندار ،بخشدار ،عوامل اجرایی و روسای ادارات از یک جریان خاص سیاسی و از حامیان تندرو و یک جانبه نگر نماینده مجلس می باشند که در عملکرد چند ساله خود ، ملاک و معیار رفتارشان منفعت طلبی و گروه گرایی بوده ، بگونه ای که بجای اینکه نمایندگان قوه مجریه باشند ،نمایندگان گوش بفرمان قوه مقننه هستند .

۳-اکثریت قریب به اتفاق مدعوین به اصطلاح معتمد برای انتخاب هیات اجرایی (ماده ۳۲و ۳۳ ) و رئیس آموزش و پرورش ، رئیس ثبت احوال و مدیر جهاد سازندگی همه ار افراد تندرو جریان سیاسی حاکم وسربازان چشم و گوش بسته نماینده مجلس می باشند واینگونه انتخاب ها نه تنها بدور از انصاف و عدل است بلکه بدور از انسانیت و جوانمردی است .

۴-انتخاب بازرسان که طبق ماده ۲۵ قانون انتخابات و …می بایست از رای مردم حفاظت کنند همگی از یک جریان سیاسی انتخاب شده اند که با توجه به زد و بندهای سیاسی و تجربه انتخابات دوره گذشته شورای شهر،امیدی به صیانت از آرای مردم پیش بینی نمی شود .

۵-در میان انتصاب یک جانبه هیات های اجرایی ، هیات بازرسان ، هیات نظارت ، و دیگر مجریان انتخابات ، قشر تاثیر گذار زنان و جوانان نادیده گرفته شده است ،نادیده گرفتن قشر زنان و جوانان بخاطر داشتن روحیه مضاعف عدالت خواهی و و انصاف خود بیانگر مقاصد خاص آقایان می باشد .

۶- با عطف توجه به موارد فوق الذکر ، هر چند قصد افشاگری نداریم در خصوص انتخابات دوره قبل شورای شهر به صراحت اعلام می داریم در انتخابات دوره گذشته با دخالت نماینده و فرماندار وقت (آقای شفیعی ) و هیات اجرای و نظارت ، نه تنها هیچ توجهی به تخلفات محرز و برگهای اسکن شده رای و دستکاری فرمهای ۲۹ و … نشد بلکه بعد از شمارش کلیه صندوقهای اخذ رای ،صندوق دانشگاه پیام نور تا ساعت ۱۱/۳۰ روز بعد در دانشگاه متوقف شد و بعد از اسرار بازرسان  بعد از مهندسی کردن انتخابات شمارش گردید تا افراد مورد نظر انتخاب شوند .

۷-عملکرد مجریان انتخابات که همگی در سیطره قدرت نماینده مجلس هستند نشان می دهد که ماموریت دارند اعضای شوراهای شهر و روستا را همگی از افراد وابسته به یک جریان سیاسی در راستای برنامه ها و مقاصد نماینده مجلس از صندوق های خلق رای بیرون بیاورند .با این مشی ناعادلانه به کلیه کسانی که می خواهند کاندیدا شوند اعلام می داریم با وضعیت کنونی ثبت نام کاندیدای محترم بجز افراد خاص مورد وثوق نماینده مجلس بی ثمر بوده و امنیت لازم برای حفاظت از آرای مردم وجود ندارد و تصمیات پشت پرده آنها مصداق کامل تضییع حق الناس می باشد.

۸-با عنایت به موارد مطروحه ضمن اعتراض شدید به انتخاب یک جانبه مجریان و ناظران انتخابات که همگی از فرمانبران نماینده و حامیان جریان سیاسی حاکم می باشند و قصد دارند با مهندسی کردن انتخابات نتیجه آرای مردم را به نفع یک جریان خاص تعییر دهند ،ازاستاندار و اعضای محترم شورای تامین می خواهیم با ورود به این برنامه ریزی ناعادلانه از تضییع حقوق مردم جلوگیری نمایند و از مرد شریف و انقلابی و کسانی که قصد ثبت نام شوراها را دارند می خواهیم با حضور در صحنه و اعتراض به وضع موجود ، نگذارند زحمات شان بر باد برود .

والسلام

شورای جبهه مردمی انقلاب اسلامی شهرستان گچساران

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها