نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. بهمن 1395 - 13:51
امام جمعه گچساران گفت:فتنه گران بدانند این مسائل به این سادگی با آشتی ملی حل نمی شود، جواب خون هایی که ریخته شد ،آبروی که می خواستند از این کشور ببرند، لطمات و صدماتی که ایجاد کردندکه باید از ملت عذرخواهی و از ملت طلب عفو کنند و طرح آشتی ملی جایگاهی در میان ملت ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سید امین الله حجازی امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در این شهرستان ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به سیمای منافقین در قرآن و روایات گفت:شرط دوستی با خداوند تبعیت از پیامبر(ص) و ائمه اطهار علیهم السلام است.

وی افزود:در عمل اطاعت از ائمه اطهارعلیهم السلام لازم است و مدعیانی که در گفتار مدعی پیروی از دستورات ائمه علیهم السلام هستند ولی در عمل اینچنین نیستند در حقیقت کر،کور و لال هستند و هنگامی که بحث دفاع از حریم قرآن و اسلام پیش می آید سکوت اختیار می کنند.

امام جمعه گچساران در ادامه با اشاره به دهه فاطمیه (س)اظهارکرد:باید تلاش کرد تا محافل و مجالس روضه در شان حضرت زهرا (س)داشته باشیم تا خداوند به حرمت این بانوی بزرگوار اسلام به همه ما هم نظری داشته باشد.

حجازی تصریح کرد:برگزاری مراسمات جشن عروسی با رعایت کلیه موازین شرعی با این ایام منافات چندانی ندارد ولی تلاش شود یکی دو روز مانده به شهادت این بانوی مکرمه اسلام حرمت این ایام به طور شایسته حفظ شود.

وی افزود:باید تلاش کنیم تا زمینه ازدواج نسل جوان فراهم شود و سختگیری های غیرضروری را کنار بگذاریم و اجازه ندهیم سن ازدواج بالاتر رود و به بحث ازدیاد نسل توجه ویژه ای داشته باشیم.

امام جمعه گچساران با اشاره به مطرح شدن بحث آشتی ملی در جامعه گفت:اخیرا برخی از گویندگان نادانسته بحث آشتی ملی را مطرح می کنند که به نوعی همه ملت را نگران کردند،آشتی ملی به چه معناست ؟یعنی مثل برخی از کشور ها ملت با هم قهرند؟ و مشکلات  عمیق ملی وجود دارد و تلاش کنیم ملت را به هم صلح دهید!؟که خدا را شکر چنین مشکلی را در کشور نداریم.

حجازی افزود:پس معقول و به جا نیست که به اینگونه نظرات دم زد ،همه نگران شدند و مقام معظم رهبری هم اظهار نگرانی کردند و فرمودند ملت که با هم قهر نیستند ملت یکپارچه و متحدند و در مناسبت ها و در 22بهمن، ملت به دشمنان نشان دادند که همچنان مانند همیشه یکپارچه و متحد هستند.

حجازی گفت:برخی افراد نادان و عقب افتاده در فتنه 88فریب دشمنان را خوردند و جوانان بسیجی را کتک زدندو اموال عمومی را آتش زدند  و تخریب کردند و به علم ابا عبدالله(ع) و عکس امام (ره)بی احترامی کردند و شعارهای عجیب و غریبی سر می دادند و از اوباما رسما استمداد می طلبیدند .

امام جمعه گچساران اظهارکرد: معلوم بود که خیلی از این عوامل از کارمندان همان سفرت خانه های انگلیس و امثال این ها بودند و آتش بیار معرکه و اصل فتنه را شکل دادند.

وی تصریح کرد:برخی در داخل هم بعد ها متوجه شدند و رسما هم اعلام برائت کردند و تعداد خیلی نادری هم وجود دارند که هنوز بعد از گذشت چندین سال حوادث و اتفاقات فتنه 88را قبول ندارند و متاسفانه گاهی حتی عکس این موضوع را مطرح می کنند.

حجازی گفت:رهبر انقلاب عمق موضوع را به دقت می دانند و به کرات این موضوع را تکرار می کنند و شما ها هم باید تبعیت کنید و در عمل اثبات کنید.

امام جمعه گچساران افزود:تعداد بسیاری نادری از ملت  قهر کردند و در واقع به ملت ظلم کردند که باید توبه کنند و از ملت بخواهند که شما را عفو کنند و به دشمن هم اعلام کنند نیازی به حمایت شما نداریم.

وی تصریح کرد: این  ترامپ عقب افتاده رسما بیانیه می دهد که شما باید چنین و چنان کنید و سوال اینجاست چرا شماها مقابله نمی کنید و به دشمن اعتراض نمی کنیدو این مردم به خوبی می فهمند که حتما یک رابطه ای وجود دارد.

حجازی گفت:اینجا قهر وجود دارد و این هم به این سادگی با آشتی ملی حل نمی شود، جواب خون هایی که ریخته شد ،آبروی که می خواستند از این کشور ببرند،  لطمات و صدماتی که ایجاد کردندکه  باید از ملت عذرخواهی و از ملت طلب عفو کنند و طرح آشتی ملی جایگاهی در میان ملت ندارد.

امام جمعه گچساران درادامه با اشاره به چهلمین روز ارتحال مرحوم آیت الله هاشمی گفت:مرحوم هاشمی در جمله ای گفت: " مقام معظم رهبری در جایگاه رهبری و من در جایگاه رهروی هستم و برمن واجب و لازم است مطیع رهبری باشم".

حجازی با اشاره به موضوع برجام اظهارکرد:برخی مسئولین وقتی مشاهده کردند که برجام چاره ساز نشد گفتند:" که طبق نظرات رهبری عمل کردیم"، که این خلاف واقع و خلاف انصاف است وبه نوعی ظلم به رهبری است در حالی که رهبری بارها خطوط قرمز را به مسئولین گوشزد کرده بودند.

حجازی گفت:برخی از مسئولین وزارت ارشاد می گویند شرع ،قانون و فتاوای رهبری مبنای فعالیت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد است که اگر اینچنین باشد قابل تقدیر است.

وی افزود:اگر این موضوع شامل حال گذشته شود که در این خصوص رهبری به کرات و در موارد عدیده ای اعتراض نمودند و اگر این موارد را مسئولین برای عمل کردن در آینده در نظر گرفته باشند بسیار هم جای تشکر دارد.

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

عجب یعنی گچساران امام جمعه داره؟

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها