نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
5. آذر 1395 - 22:27
این روزها خودکشی درگچساران پدیده‌ای نادر و دور از ذهن نیست،امروز یک جوان گچسارانی خود را به دار آویخت تا آمار خودکشی‌های سال 95 این شهر نفتخیز اما محروم را به «دوازده خودکشی در کمتر از 9ماه» برساند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،عصر امروز یک جوان گچسارانی ۳۱ساله با حلقه آویز کردن خود در خانه به زندگیش پایان داد.

بر پایه  این  گزارش، خودکشی در منطقه پانصد دستگاه گچساران رخ داده و هنوز علت این حادثه مشخص نشده است.گفتنی است این جوان متاهل بوده  دارای یک فرزند ۷ ماهه می باشد.

 

این روزها خودکشی درگچساران پدیده‌ای نادر و دور از ذهن نیست. یکی به خاطر فقر، دیگری به دلیل مشکلات خانوادگی و آن یکی به خاطر بیکاری سعی می‌کند، پایان زندگی خود را رقم زند.

 

امروز یک جوان گچسارانی خود را به دار آویخت تا آمار خودکشی‌های سال 95 این شهر نفتخیز اما محروم را به «دوازده خودکشی در کمتر از 9ماه» برساند.

 

 اما خودکشی‌های گچساران به همین جا ختم نمی‌شودو از دیگر خودکشی‌های صورت گرفته در سال مذکور می توان به خودکشی دختر 14 ساله با اسلحه شکاری، خودکشی دختر ۱۷ساله با حلقه آویز کردن خود،خودکشی پسر 15ساله ،خودکشی جوان 19 ساله با حلقه آویز کردن،خودکشی جوان18 ساله با حلقه آویز کردن خود به یک درخت، خودکشی جوان 22ساله با اسلحه شکاری و خودکشی نوجوان 16ساله با قرص برنج اشاره کرد.

 

آمار خودکشی‌های گچساران چنان زنگ خطر را در این شهرستان به صدا درمی‌آورد که گویا در هیچ شهر دیگری مثل گچساران این همه پدیده نا‌هنجار خودکشی رخ نمی‌دهد!؟.

 

خودکشی‌های پی در پی درشهرستانی که مقام نخست نرخ بیکاری کهگیلویه وبویراحمدو به نوعی کشور را دارد نیزحکایت از نگرانی جوانان به آینده مبهم خود را دارد.

 

 به عبارت دیگر ناامیدی و سردرگمی از نبود کار،مشکلات فراوان مالی، فقدان درک متقابل با نزدیکان، احساس نبود حمایت‌های عاطفی یا قانونی و ده‌ها علت دیگر آدمی را به جایی می‌رساند که دست از جان شسته و با تمام خشم بر وجود خویش آوار شود تا با پایان دادن به زندگی انتقام تمامی لحظه‌های محرومیت و رنج خود را از جامعه بگیرد و در میان تمامی این تحلیل‌ها یک سوال باقی می‌ماند، چه کسی پاسخگوست؟.

 

خودکشی های سریالی دختران و پسران گچسارانی و شکسته شدن رکورد دوازدهمین خودکشی در شهر گچساران جدای از سایر ناهنجاری ها و قتل هایی که در سطح این شهر انجام شده است  حکایت ازسناریوی سیر ناپذیری مشکلات روان جامعه دارد که باید آن را کنترل کرد و اما هیچ کس در قبال آن عکس العملی نشان نمی دهد و انگار تا این بلا بر سر نزدیکان و خانواده مسئولی نیاید هیچ اقدام قابل توجهی صورت نمی پذیرد.

 

چقدر پسران و دختران دانش آموز در شهرستان ما از نظر سلامت روانی در سلامت کامل هستند؟بسترسازی برای سلامت این قشر از جامعه چقدر صورت گرفته است؟راستی چه عواملی سبب خودکشی در شهرما می شود؟

 

آیا این زنگ خطر نیست که جمعی از جوانان 15تا22ساله در این شهرستان اقدام به خودکشی کرده اند؟حال اقدام مسئولین در رفع نیازهای این قشر از جامعه برای انجام مشاوره های مختلف چه اندازه بوده است؟

 

هزاران هزار سؤال دیگری که این زنگ خطر را زنده می کند و بی امان بر طبل وضعیت نامطلوب این شهرستان می زند و اما هیچ پاسخگوی صادقی در این میان نیست.

 

گچساران در حالی مقام نخست نرخ بیکاری کهگیلویه وبویراحمد را دارد که در این شهرستان 120 هزار نفری، براساس گزارش ها یک چهارم نفت و گاز کشور و بخشی از مهمترین منابع آبی این استان و جنوب کشور در این شهرستان واقع شده است.

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

سلام ....تازمانی که باند فامیلگرای حاکم باشد دراین. شهر نفت خیز نباید بهترازاین شود ..پست باشد..درجه باشد ..دگر هچ

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها