نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. مرداد 1395 - 11:05
هانی زاده گفت: با توجه به اقدامات کنگره آمریکا در خصوص تصویب قانون های ضد ایرانی و اقدامات خصمانه علیه ایران، باید مسئولان حوزه سیاست خارجی یک ضرب العجل برای امریکا تعیین کنند که اگر این ضرب العجل به پایان رسید آمریکا به تعهداتش عمل نکند ایران بصورت یک جانبه برجام را لغو کند.

به گزارش آفتاب جنوب،حسن هانی زاده، کارشناس مسائل سیاسی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب را که در جمع اقشار مختلف مردم عنوان شد، نقشه راهی برای حرکت مقامات عالی کشور برای تعامل با کشور های غربی خواند و افزود: اظهارات رهبر معظم انقلاب که در حوزه تعاملات خارجی با کشور های غربی به ویژه آمریکا مطرح شد می تواند نقشه راهی برای مسئولان کشور در تعامل با کشورهای غربی به ویژه موضوع برجام باشد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهیری در طول سه سال گذشته بارها موضوع بی اعتمادی مردم ایران به طرف مقابل در مذاکرات را به مسئولین هشدار داده بودند، اما از آنجایی که جریان سازی های شدید در داخل و خارج صورت می گرفت، ایشان مخالفتی با انجام مذاکرات نداشتند اما همواره یک علامت سوال در برابر آمریکا و وعده های آمریکا باقی می گذاستند. ولی امروز مشخص شد طرف آمریکایی بعد از توافق برجام هیچگونه گامی برای عملیاتی کردن تعهدات خود برنداشته است.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه هرگونه همکاری ایران با آمریکا نتیجه ای نخواهد داشت، گفت: دلیل بی نتیجه ماندن مذاکرات ایران و گروه 1+5 این است که آمریکا سیاست خارجی مستقلی ندارد، بلکه این سیاست تابعی از اراده رژیم صهیونیستی است و کاخ سفید و وزارت خارجه در این خصوص تصمیم گیرنده نیستند.

هانی زاده در ادامه با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری که فرمودند برخی سختشان بود موضوع بی اعتمادی به آمریکا را قبول کنند، گفت: جناح هایی در کشور وجود دارد که به دنبال برقراری رابطه و تعامل با آمریکا هستند، در طول 37 سال گذشته تجربه نشان داده است که آمریکایی ها خواهان تحت سلطه خود بردن ایران بودند و می خواستند ایران تابع اراده های این کشور قرار گیرد.

وی افزود: ادبیات انقلاب اسلامی حکم می کند که ایران بر ارزش های دینی و استقلال ملی خود تکیه کند، به همین خاطر نیز رهبر معظم انقلاب بخاطر تجربه گران سنگی که در حوزه سیاست خارجی در تعامل با آمریکا دارند، نسبت به اعتماد بیجا به وعده های آمریکا در طول این چند سال هشدار می دادند اما عده ای تصور می کردند که این امر در واقع نوعی بدبینی به سیاست های آمریکا است و تصور می کردند که آمریکا در رویکردش نسبت به ایران تغییر موضع داده و باراک اوباما شخص اول آمریکا با رئیس جمهور سابق این کشور تفاوت اساسی دارد.

کارشناس مسائل سیاسی با تاکید مجدد بر تاثیر لابی صهیونیستی بر سیاست های آمریکا، عنوان کرد: آمریکایی ها عملا ثابت کردند که سیاست هایشان بر گرفته از سیاست های خصمانه و سلطه گرانه رژیم صهیونیستی است و این سیاست خواهان برتری سیاسی و نظامی رژیم اشغالگر صهیونیستی در منطقه است.

هانی زاده در بخش دیگر سخنان رهبری را هشدار جدی برای افرادی که نسبت به آمریکا خوش بین هستند خواند و بیان کرد: اظهارات رهبری هشدار جدی برای برخی از جناح ها است که نسبت به آمریکا و وعده های آن خوش بینانه عمل می کنند و تصورشان این است که آمریکا تغییر یافته و در مقابل ایران نرمش نشان می دهد.

 وی با بیان اینکه ایران باید در زمینه اجرای برجام یک ضرب العجل برای آمریکا تعیین کند، افزود: با توجه به اقدامات کنگره آمریکا در خصوص تصویب قانون های ضد ایرانی و اقدامات خصمانه علیه ایران، باید مسئولان حوزه سیاست خارجی یک ضرب العجل برای امریکا تعیین کنند که اگر این ضرب العجل به پایان رسید آمریکا به تعهداتش عمل نکند ایران بصورت یک جانبه برجام را لغو کند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به نشر اطلاعات محرمانه ایران از آژانس بین المللی تصریح کرد: در طول هفته های اخیر شاهد نشر اطلاعات محرمانه میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی بودیم که این امر نشان می‌دهد   آمریکا به اسناد محرمانه آژانس بین المللی دسترسی دارد و اخیرا رسانه آمریکایی آسوشیتد پرس این اطلاعات محرمانه را منتشر کرده است.

انتهای پیام/l

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها