نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
8. مرداد 1395 - 12:43
در حالی که دولت یازدهم برجام را مهمترین دستاورد خود دانسته و همه امور اقتصادی، سیاسی و دیگر مسائل را به برجام گره زده، یکی از خبرنگاران حوزه سیاسی گچساران در مصاحبه‌ای خبری تصریح کرده برجام تا‌کنون «تقریباً هیچ» دستاورد اقتصادی برای ملت نداشته است.

به گزارش آفتاب جنوب،علی مراد کاظمپور یکی از خبرنگاران گچسارانی است که این روزها مدیریت یکی از سایت های خبری درکهگیلویه و بویراحمد را عهده دار است ؛ وی در کنار حرفه خبرنگاری به عنوان یک مداح اهل بیت علیهم السلام نیز در حال فعالیت است.

 

کاظمپور معتقد است زمانی که خیلی ها راه را اشتباه رفتند در کنار فعالان سیاسی گچساران همچون "یدالله مرادی" و "سردار احمدخورشیدی آزاد" شاگردی ستاد "احمدی نژاد" را کرده تا گفتمان سوم تیر رقم خورد.

 

به گفته وی سوم تیر محصول بچه هیئتی ها و مسجدی ها بود اما همانطور که به همسر الهام و عباس سلیمی نمین گفته بود:"همان رئیس جمهوری که تمام شهرها و روستاها را سفر کرد تا از درد محرومیت مردم باخبر شود،اما مديرانش فکر می کردند شباهت داشتن به وی فقط در پوشیدن کت احمدی نژادی است، در حالیکه حتی به خود زحمت ندادند در زمان سکانداريشان سفری به مساجد و هیئت ها داشته باشند و شاید امروز دلخوری بعضی دوستان نیزهمین مسئله باشد.

 

کاظمپور می گوید دوستانی ما را زود فراموش کردند اما امروز خوشحالم راه را اشتباه نرفته ام،وی که در انتخابات گذشته ریاست جمهوری با حکم مستقیم "محسن رضایی" مسئولیت ستاد انتخاباتی اش در گچساران را به عهده داشت هنوز هم معتقد است که  محسن رضایی در میان دیگران یک حال و هوای دیگری به او می دهد و می گوید صرف اینکه حتما کانديدای مورد نظر شما باید رای بیاورد قابل قبول نیست مهم این است در این مسیربا چه کسی همراه شده ای.

 

حال به بهانه گذشت بیش از یک سال از توافق‌نامه برجام  و دستاوردهای آن به سراغش آمدیم و گفت گویی خواندنی را با وی ترتیب دادم که ما حصل آن را در زیر می خوانید.

 

این خبرنگار حوزه سیاسی در گچساران در خصوص نتایج و پیامدهای برجام ،گفت:به نظر بنده که متولد نسل انقلاب هستم بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری برجام یک سری معایب و یک سری حسناتی برای ما داشته و شاید بتوان گفت بهترین ویژگی برجام ثابت شدن دروغ های آمریکایی ها و وعده هایشان به عده ای در داخل و دنیا باشد؛ اما معتقدم ما هیچ نیازی به برجام و این توافقات نداریم این مسائل به نوعی بازی سیاسی است و بس .

 

وی با طرح سوالی مبنی براینکه کشور نیازی به برجام نخواهد داشت ،افزود: ملاحظه کنید چند سال است اسم برجام در فضای رسانه ای دنیا مطرح شده است ؟ امروز اگر در موتور های جستجوگر اینترنتی فقط کلمه برجام را سرچ کنیم هزاران صفحه باز خواهند شد و متاسفانه این در حالی است که برجام یک صفحه هم برای ما خروجی نداشته است .

 

کاظم پور اظهارکرد:مقام معظم رهبری سالها پیش چشم انداز 1404 ایران اسلامی را ترسیم کردند وابلاغیه دادند ؛ در مجمع تشخیص مصلحت نظام چندین سال است کارگروه های مختلف در این خصوص مشغول کار هستند ، اما امروز از رسانه ها درخواست می کنم ببینید ما در کجای کار قرارداریم ؛ براین اساس به برجام فرجام ها اعتقادی ندارم چرا که اگر دغدغه اجرا شدن مصوبات ایران 1404 را داشتیم دنبال برجام و اینجور مذاکرات نبودیم .
 

عزم جدی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی

 

وی با اشاره به دغدغه های رهبری در خصوص اجرای عملی اقتصاد مقاومتی درکشور، گفت: رهبری بارها فرموده اند که عزم جدی مسئولان برای تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار حائزاهمیت است اما این عزم جدی حلقه مفقوده تحقق این شعار است و اگر مسئولان مملکت عزم جدی در این خصوص داشته باشند این شعار محقق خواهد شد.

 

این مداح گچساران با اشاره به دریافتی های نامتعارف برخی از مدیران در کشور،تصریح کرد: متاسفانه برخی مسئولان امروز بعد از سال ها که حقوق های نجومی دریافت می کنند؛ چطور می توان انتظارداشت این گونه افراد بااین اوضاع بتوانند در جاده ولایت حرکت کنند ؛ چگونه می توانند خود را سرباز ولایت بدانند در حالیکه هموطن دیگرشان با  فقرو نداری دست و پنجه نرم می کنند.

 

وی افزود:چگونه ممکن است از کسانیکه که تابعیت آمریکا دارند و گرین کارت خود و خانواده شان در جیبشان است انتظار اجرایی شدن منویات رهبری را داشت،مشخص است که این ها دنبال برجام فرجام ها هستند، بله ایران اسلامی بزرگمردانی همچون باکری ها ، همت ها و زین الدین ها را می خواهد.

 

درکدام دولت بیشتربه جوانان توجه شد؟

 

کاظمپوردرادامه با طرح سئوالی مبنی بر اینکه واقعا  از برجام به کجا رسیدیم؟، اظهارکرد: شما ببینید در کشور ما کدام دولت ها به جوانان نگاه کردند ؛ من کدهایی را خدمت شما می دهم شما بررسی کنید ؛ امروز به راحتی می توان در صفحات اینترنتی خیلی چیزها را یاد آوری کرد.

 

وی اظهارکرد: رسانه ها و تحلیلگران سیاسی میانگین سنی وزرا در دولت فعلی و گذشته را مقایسه کنند به یاد دارم رئیس دولت اصلاحات برای اولین بار که در زمان کاندیداتوری خودبه صدا و سیما آمد در یک حرکت از پیش برنامه ريزی شده با مجری، تمام مطالبش را بیان کرد تا یک تا دو دقیقه به پایان گفتگو و مجری نیز از وی سوال کردکه نظر شما درباره جوانان؟ که در پاسخ گفت:" نگاه اصلی ما به نسل جوان است".حال  سوال من اینجاست چند درصد از کابینه شان از جوانان صورت گرفت؟

 

دغدغه تربیت نسل جوان مهمتر از تمام شدن منابع نفت است

 

کاظمپور تصریح کرد: امروز با نسل جوان ما چه کرده اند یا بیکار هستند یا اگر مشغول کار هستند به صورت پیمانکاری و فاقد سمت. آیا این مدیران و دولت ها در این سالها به نسل جوان نگاهی داشته اند، واضح و روشن است ما در آینده نباید به فکر تمام شدن نفتمان باشیم ؛ بنده اعتقاد دارم ما باید به فکر از دست دادن جوانان و تربیت نکردن نسل بعدی باشیم تا منابع نفتی .

 

فقدان مدیران کارآمددر نسل های بعد یک فاجعه است

 

این خبرنگار حوزه سیاسی درگچساران گفت: فقدان مدیران کارآمددر نسل های بعد یک فاجعه است .تا حال از خود سوال کرده اید در همین دولت های اخیر چند فرماندار و استاندار تربیت شده است  ،بنابراین تمام این موارد به آینده این کشور مرتبط می شود پس بهتر است میانگین سنی وزرا در دولت ها رسانه ای شود .

 

وی درادامه با اشاره به نقش آفرینی جوانان در دوران دفاع مقدس، اظهارکرد: وقتی به تاريخ جمهوری اسلامی نگاه می کنیم؛ انقلاب پیروز می شود و کشور باید در جنگ نابرابری با دنیا مقابله کند و از خاک و آب و ناموسش دفاع کند در آن شرایط حساس امام راحل تصميمی تاریخی می گیرد و آن انتخاب یک جوان به عنوان فرماندهی جنگ است .

 

وی افزود:امروز کدام مسؤل را سراغ دارید که به یک جوان امروزی چنين مسوليتی بدهد ؛ فرماندهی جنگ و سپاه در آن مقطع حساس درست برابری می کرد با اداره یک کشور و شاید حتی سخت تر ؛ کابینه فرمانده انتخاب می شود مهدی باکری ، همت ، زین الدین ، دقایقی ، شمخانی ، قالیباف  و جمعی ازجوانان دیگر.

 

کاظم پور تصریح کرد:قوطی های کنسرو ، نان خشک ،دوری از خانواده ها ،زندگی در شرایط سخت .این در حالی بود که عده ای هم در همان حال در کشورهای دیگر مشغول تحصیلاتشان بودند وقتی خاطراتشان را نگاه می کنیم  نمی دانم آیا آن دوران رویاء بوده یا واقعیت ؛ وقتی فرماندهی دست بند طلای همسر تازه عروسش را می فروشد تا به سربازانش بگويد: "بچه ها پاداش داده اند"، بعد این ها را در کنار پرداخت های نامتعارف مسئولان امروز قرار می دهیم.

 

وی افزود: وقتی نماینده مجلسی در این وضعیت اقتصادی وقتی برای اولین بار راهی مجلس می شود در هتل ها و تالارها مراسم آنچنانی می گیرد وقتی شخصی بر اساس رابطه مدیرعامل می شود و در لوکس ترین مکان ها به قول خودشان سور می دهد چگونه از چنین افرادی انتظار خلق حماسه داشته باشیم؟ .

 

از برکت خون احمدی روشن ها دشمن مجبور به مذاکره شد

 

وی با بیان اینکه اگر دنیا امروز مجبور شده است با ما پای میز مذاکره بنشیند این بابت خون های امثال احمدی روشن ها است ،افزود:امروز وقتی رهبری می فرمایند اگر برجام را پاره کنند ما آن را آتش می زنیم ؛ وقتی رهبری می گوید رئیس جمهور به ایشان گفته است تنها یک کشور قول داده است پول های بلوکه شده را بدهد آن هم قول داده است اما هنوز خبری نشده است چگونه می شود به مردم گفت با برجام همه چیز تمام است و این مردم خوب را امیدوار کرد هر چند مردم امیدشان اول به خداست و بعد رهبرشان .

 

برجام در وضعیت اقتصادی مردم تاثیری نداشته است

این خبرنگارگچسارانی با بیان اینکه برجام در وضعیت اقتصادی امروزمردم تاثیری نداشته است ،افزود:اگر در همان ساعت واريزی یارانه ها سری به عابر بانک ها بزنید حتما عده ای را خواهید دید که همچون همیشه در صف طولانی منتظر دریافت هستند؛ در برخی از نانوایی های شهرم نوشته بود نان قرضی و نسيه نداریم .به هر حال بنده وضعيت خوب یا بد اقتصادی مردم را در بستن سگگ کمربندهايشان می بینم و وضعیت اقتصادی را در خلوتی قصابی های شهر می بینم نه آمارها و ارقام هایی که منتشر می شود.

 

این فعال رسانه ای افزود: من امروز خوشحالم سخنان رهبری برای آنهایی که حتی گاها رهبری را سدی برابر مذاکره می دانستند ثابت شد ؛ برای دشمنان نظام  فرقی ندارد چه کسی در مقابل آنها قرار گرفته چه چپ ها باشند چه راست ها و چه جناح های سیاسی دیگر ،امروز دشمنان با اصل نظام جمهوری اسلامی مشکل دارند.هنوز پول های این مملکت در حساب های آنطرف بلوکه شده است و قول دادند اما عمل نکردند و اخیرا هم شرط گذاشته اند که نقش سپاه باید در ایران کمرنگ شود و خبر ندارند سپاه از آن خانواده های شهدا است و این جمله را فراموش کرده اند که اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

 

نگاه دولت به انتصاب ها صرفا سیاسی است

وی در ادامه با اشاره به نقش رسانه ها در پیشبرد اهداف انقلاب، گفت: یکی از اصلی ترین وظایف رسانه ها بالا بردن سطح رسانه ای جامعه است با توجه به اینکه نگاه دولت ها به انتصاب ها ، مدیریت ها و جذب ها فرقی هم ندارد که کدام دولت باشد صرفا سیاسی است و این مسئولیت نهادهای انقلابی و امامان جمعه در کشور سنگین تر خواهد کرد.

 

کاظمپور تصریح کرد: رهبری بارها در بیانات خود بحث استفاده از جوانان حزب اللهی در امور مختلف را مطرح کرده اند و امروز بچه مسجدی های و هیاتی های  خوبی از نسل همان باکری ها و همت ها در این کشور وجود دارد که علاقمند به بکارگیری در عرصه های مختلف این نظام هستند اما شرایط کمی سخت به نظر می رسد که  انتظار می رود نهادهای انقلابی این جوانان را در زیر چتر خود بیاورند و نسل آینده را در آنجا به خوبی تربیت کنند .

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها