نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
30. فروردين 1395 - 18:09
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آمار ارائه شده 14 هزار دیابتی در این استان گفت: رقم دیابتی‌ها بسیار فراتر از این تعداد است.

به گزارش آفتاب جنوب، دکتر رضا چمن با تبریک فرا رسیدن هفته سلامت به همه مردم کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ما در این هفته فرهنگ‌سازی برای تشویق مردم در زمینه حفظ سلامت است.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی در دو حوزه سلامت و درمان وظیفه دارد که در حوزه سلامت یکی از وظایف اصلی فرهنگ‌سازی است و رسانه‌ها بار زیادی از ین کار را به عهده دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد به یکی از بیمارهایی که در حال حاضر مردم جهان و ایران و به تبع استان کهگیلویه و بویراحمد را تهدید می‌کند اشاره کرد و گفت: این بیماری دیابت است که اکنون به یکی از معضلات در حوزه درمان تبدیل شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که تعداد بیماران دیابتی در استان کهگیلویه و بویراحمد چه تعداد است، اظهار کرد: این که در آمار به عدد 14 هزار اشاره شده رقم بسیار بیشتر از این تعداد است.

چمن، بیان کرد: بیشتر بیمارانی که شناسایی شده‌اند مربوط به روستاها و شهرهای کم جمعیت هستند.

وی دلیل شناسایی در روستاها و شهرهای کم جمعیت را شناسایی افراد توسط خانه‌های بهداشت و بهورزان ذکر کرد و گفت: در شهرهای بزرگ وضعیت این گونه نیست و تعداد نامعلوم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از راه‌های مقابله با این بیماری را تحرک دانست و گفت: تحرک و تغذیه مناسب از راه‌های مقابله با دیابت به شمار می‌رود.

وی یکی از معضلات مهم کنونی را مربوط به استفاده از فست‌فودها دانست و گفت: در گذشته که مردم بیشتر میوه‌ها و سبزیجات و غذاهای فیبردار استفاده می‌کردند آمار مبتلایان به این بیماری کمتر بود.

چمن، مبتلایان به دیابت را دو دسته معرفی کرد و گفت: دسته اول که تنها 10 درصد از بیماران دیابتی را شکل می‌دهند کسانی هستند که باید از انسولین استفاده کنند و دسته دوم افراد غیر وابسته به انسولین هستند که تعداد 90 درصد دیابتی‌ها را تشکیل می‌دهند.

وی روی آوری به غذاهای چرب و شور و شیرین را از دلایل عمده مبتلا شدن به این نوع از بیماری دانست./فارس

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها