نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
31. تير 1394 - 12:37
مشاور مرکز مهر در خصوص انتخاب رشته کنکوری‌ها گفت: از آنجایی که انتخاب رشته مورد علاقه در دانشگاه مهم و حساس است، کوچکترین بی تدبیری، برخورد و تصمیم گیری از سر احساس می تواند فرد را در رسیدن به اهدافش مایوس کند، لذا افراد در انتخاب رشته دقت کافی داشته باشند و به مشاوران تحصیلی مراجعه کنند.

به گزارش آفتاب  جنوب, به نقل از زاهدانه، کارشناس و مشاور مرکز مهر با توجه به اعلام نتایج کنکور سراسری اظهار داشت: از آنجایی که انتخاب رشته برای داوطلبان کنکور پایان تمام زحماتشان است، این افراد پس از دریافت کارنامه خود ابتدا به دنبال درصد های کسب شده در هر درس و نمرات تراز و رتبه خود هستند و اولین سوال آن ها این است که با این رتبه در کدام دانشگاه، شهر یا رشته شانس قبولی را خواهند داشت؟
«حمیرا مهدوی فر» افزود: هر داوطلب برای اینکه یک انتخاب رشته صحیح داشته باشد باید با توجه به رشته مورد علاقه، مشخص کردن شغل آینده و شهری که برای ادامه تحصیل آن را در نظر گرفته، اقدام کند و بعد به سراغ دفترچه انتخاب رشته برود و کدها را وارد کند، زیرا توانایی فرد انگیزه خوبی برای تعیین رشته دانشگاهی او محسوب می شود.

وی بیان کرد: دومین شرطی که در انتخاب رشته باید به آن توجه داشت رعایت مسئله بومی بودن است، این امر از آن جهت مهم می باشد که اگر فرد دقت و توجه کافی بروی این مسئله نداشته باشد هم درصد قبولی خود را کاهش داده و هم به دلیل انتخاب نادرست، در دانشگاهی قبول می شود که هزینه های گزافی برای خانواده خود رقم خواهد زد.

این کارشناس گفت: داوطلبان در انتخاب رشته به رتبه و زیرگروه خود دقت کنند و انتخاب خود را برحسب اولویت از زیرگروهی آغاز کنند که کمترین میزان و رتبه را داشته باشند.

وی تاکید کرد: این افراد در انتخاب رشته حتما باید مطابق زیرگروه در رتبه هایشان انتخاب رشته کنند تا با مشکل مواجه نشوند چون معمولا میزان داوطلبانی که در استان رتبه زیر10 هزار کسب می کنند کمتر است، لذا تاکید می شود این افراد با دقت بیشتری انتخاب رشته کنند و قبل از آن نیز با مشاوران مشورت کنند تا اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهند.

مهدوی فر افزود: افراد باید در تکمیل فرم انتخاب رشته حساسیت های لازم را به خرج دهند زیرا هستند افرادی که هم شرایط مربوط به انتخاب رشته را رعایت می کنند، مثلا هم رتبه و نمره خود را در این تصمیم دخیل می دهند و هم در فضایی واقعی و به دور از احساسات تصمیم می گیرند، اما در نتیجه عوامل مختلفی در تکمیل فرم انتخاب رشته دچار اشکال و اشتباه می شود و کد رشته ای دیگر را نوشته اند و بدون اطلاع از این موضوع به رشته ای که نسبت به آن هیچ علاقه ای هم نداشته، وارد شده اند.

این کارشناس در پایان خاطر نشان کرد: راه غلبه بر این مشکل آن است که فرد چند بار فرم انتخاب رشته را مرور و از صحت گزینه های انتخابی و علامت زده اطمینان حاصل کند تا با مشکلی مواجه نشوند.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها