نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. مهر 1393 - 19:46
امام جمعه گچساران گفت: ائتلاف آمریکا و دیگر کشورهای جهان علیه داعش نمایشی بوده و در راستای حمایت از این گروه افراطی تشکیل شده است.

به گزارش آفتاب جنوب،حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر تکمیل‌کننده دین و اصلی مهم در دین اسلام است، افزود: عقل می‌گوید دفع ضرر متحمل واجب بوده یعنی اطلاعات راه و مسیری را که از آن هیچ‌گونه اطلاعی نداریم جویا شویم.

 

وی با اشاره به لزوم امر به معروف و نهی از منکر در زندگی بشریت به ویژه جوامع اسلامی و بیان این‌که قرآن سخن خدا بوده خدایی که خالق انسان است و خطرات مسیر زندگی انسان را از هر کس دیگری بهتر می‌داند، افزود: انبیاء و ائمه اطهار(ع) که علم مطلق داشته و به ذرات ارضی و سماعی مطلع هستند در خصوص عدم رعایت امر به معروف و نهی از منکر اعلان خطر کرده‌اند.

 

امام جمعه گچساران تصریح کرد: ترک واجب حرام بوده و انسانی که واجب را ترک کند مورد عقاب و عذاب قرار می‌گیرد به حکم عقل و شرع هر دو.

 

حجازی با تأکید بر این‌که بر هر زن و مرد مسلمان عقلی و شرعی واجب بوده که دفع خطر کند، یادآور شد: اگر در جامعه‌ای در شهرستانی، استانی، کشوری ویروسی باشد که سرایت کند و پزشکان نیز اعلان خطر کنند لازم است انسان برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس شرایط را رعایت کند.

 

وی با اشاره به اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: با اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر  بقیه واجبات اجرایی می‌شود و زمینه برای انجام دیگر فرایض دینی از جمله نماز، روزه ودیگر فریضه ها فراهم می‌شود.

 

حجازی افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر تعطیل و اجرا نشود بقیه فرایض نیز آسیب می‌بینند و جامعه به امراض لاعلاج مبتلا می‌شود که در ان صورت خوبان دعا می‌کنند اما دعا مستجاب نمی‌شود.

 

امام جمعه گچساران در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان با اشاره به جنایات وحشیانه گروه داعش در منطقه خاورمیانه عنوان کرد: همه مردم دنیا به این نکته رسیده‌اند که ائتلاف آمریکا و دیگر کشورهای جهان علیه داعش نمایشی بوده و در راستای حمایت از این گروه افراطی تشکیل شده است.

 

حجازی ادامه داد: با تشکیل ائتلاف ضد داعش نه تنها از حملات و جنایات این گروه کاسته نشد بلکه بر جنایات و پیشروی آنها افزوده شد که این امر نشان‌دهنده فرمایشی بودن ائتلاف ضد داعش است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار اسلام منهای روحانیت چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب اظهار کرد: در جنگ‌های که قبل از پیروزی انقلاب علیه ایران اسلامی راه انداخته شد روحانیت نقش برجسته‌ای در نجات مملکت داشت و روحانیت و مراجع با حضور در صحنه همچنین با صدور فتوا و حکم مملکت را از دست دشمنان نجات دادند.

 

امام جمعه گچساران تأکید کرد: اسلام منهای روحانیت یعنی داعش، داعشی که به هیچ کسی رحم نمی‌کند نه منطقی نه استدلالی و نه درکی دارد.

 

حجازی ادامه داد: در برخی موارد در بعضی مراکز آموزشی یا دانشگاهی سخنانی علیه روحانیت گفته می‌شود که این سخنان سخنان دشمنان این مملکت است چون می‌دانند روحانیت به عنوان رابط میان مردم و امام عصر(عج) راه نجات را می شناسند.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها