نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
12. مرداد 1393 - 1:57
به گزارش ” بوتیا “، گروهی از هنرمندان عرصه سینما در اسپانیا از جمله پنه‌لوپه کروز و خاویر باردم، بازیگران سرشناس و زوج هنری، در نامه‌ای سرگشاده، حمله‌های اسرائیل به نوار غزه را “نسل کشی” خواندند و آن را محکوم کرده‌اند. نامه این هنرمندان در روزنامه‌ای اسپانیایی کلیک منتشر شده است.

به گزارش آفتاب جنوب،به نقل از ” بوتیا “، گروهی از هنرمندان عرصه سینما در اسپانیا از جمله پنه‌لوپه کروز و خاویر باردم، بازیگران سرشناس و زوج هنری، در نامه‌ای سرگشاده، حمله‌های اسرائیل به نوار غزه را “نسل کشی” خواندند و آن را محکوم کرده‌اند.

نامه این هنرمندان در روزنامه‌ای اسپانیایی کلیک منتشر شده و در آن، از اتحادیه اروپا خواسته شده است تا “بمباران مردم غیرنظامی فلسطینی از زمین، دریا و هوا متوقف شود.”

لولا هررا، ادواردو نوریغا، رزا ماریا سردا، بازیگران سینما و پدرو آلمودووار، مونتو آرمنداری و بنتیو زامبرانو، از فیلمسازان اسپانیایی از دیگر امضاکنندگان این نامه هستند.

در نامه آنها آمده است: “این روزها غزه روزهایی دهشتناک را پشت سر می‌گذارد؛ تحت محاصره و زیر حمله‌های زمینی، هوایی و دریایی. خانه‌های فلسطینیان نابود می‌شود، به آب و برق دسترسی ندارند و نمی‌توانند به راحتی به مدارس و بیمارستان‌های خود بروند.”

امضاکنندگان این نامه نسبت به آثار “فیزیکی، اخلاقی و روانی” حمله‌های اسرائیل بر مردم غزه ابراز تاسف کرده‌اند و خواهان پایان یافتن محاصره این منطقه شده‌اند.

حمایت‌هایی که حذف شدند

حمله‌های اسرائیل به غزه در هفته‌های اخیر واکنش چندین چهره پرطرفدار بین‌المللی را به دنبال داشته است و تعدادی از آنها در صفحه توییتر خود با به کار بردن FreePalestine# (هشتگ فلسطین را آزاد کنید) از مردم غزه اعلام حمایت کردند، هرچند تعدادی از آنها کمی بعد توییت خود را پاک کردند.

میا فارو، هنرپیشه و سفیر سازمان ملل متحد در توییتر خود از مردم غزه اعلام حمایت کرد و سلنا گومز، خواننده آمریکایی در حساب کاربری خود در اینستاگرام کلیک عکسی را به نمایش گذاشت و نوشت “برای غزه دعا کنید.” هرچند این عکس را کمی بعد حذف کرد.
حدود دو هفته قبل، ریانا توییت کرد: FreePalestine# و حدود هشت دقیقه بعد آن را حذف کرد
جیجی حدید، مدل، توییت کرد: FreeGaza# و بعد حذفش کرد
دوایت هاورد، بسکتبالیست توییت FreePalestine# خود را حذف کرد
آماری استاودمایر، بسکتبالیست و عضو تیم نیویورک نیکز در صفحه اینستاگرامش عکسی را با عنوان “برای فلسطین دعا کنید” منتشر و بعد حذف کرد
سلنا گومز، خواننده پرطرفدار در اینستاگرام عکسی را منتشر کرد و نوشت: “برای غزه دعا کنید.” ولی بعدا آن را حذف کرد

بیشتر قربانیان حملات اسرائیل در غزه غیرنظامی و حدود یک‌چهارم آنها کودکان زیر ۱۲ سال هستند. اداره امدادرسانی سازمان ملل متحد در غزه هم اعلام کرده است که بیست و سه روز پس از آغاز حملات سنگین اسرائیل به غزه، شمار بیجاشدگان این جنگ به مرز ۲۰۰ هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت