نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
30. مهر 1397 - 19:22
عاشقان و دلباختگان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام درگچساران این روزها به رسم سنت حسنه سال های اخیر با راه اندازی موکب هایی در این شهرستان به زائران اربعین حسینی با افتخار تمام پذیرایی و خدمات رسانی می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،محرم و صفر، در تقویم ما شیعیان یادآور مصائب اهل بیت علیهم السلام است که علاوه بر سوگواری و عزاداری دراین ماه‌ها ،شیعیان نیز در این ایام تلاش می‌کنند تا به هر طریق ممکن، عشق و ارادتشان را نسبت به ائمه اطهار(ع) به اثبات برسانند.

 گاه این ارادت و عشق در نذرهای عاشورایی ، برپایی هیات ها و مراسمات سوگواری خودنمایی می‌کند، گاه هم به عتبات عالیات و زیارت خاندان عشق علیهم السلام مشرف می شوند تا اینچنین ارادتشان را نشان ‌دهند،حال چند سالی می شودکه حسب سفارشاتی که در احادیث و روایات معصومین علیهم السلام مبنی بر زیارت اربعین شده است عاشقان ودلدادگان حسینی در تلاشندتا خود را با پای پیاده به کربلای ابا عبدالله الحسین علیه السلام برسانند.

زائرانی که راهی سفرعشق می شوند

سفر اربعین، از جمله سفرهایی است که در احادیث و روایات بسیار تأکید شده است هرچند زیارت اباعبدالله الحسین علیه السلام در همه اوقات سال دارای ثواب و آثار پر برکت بسیاری است وچه بسیارعاشق و دلداده که با پای دل و کمترین بضاعت راهی سفر عشق می‌شوند و شاید اگر نبود این موکب‌ها و میزبانی‌ها ، سفر برای همه ممکن و میسور نبود اما حالا به لطف خدا و کرامت حضرت اباعبدالله (ع)و عشق اوست که همه اعم از پیر وجوان، کودک و بزرگ به راحتی به این سفر مشرف می‌شوند.

 در کنار خیل عظیمی که تلاش می‌کنند از طریق زیارت، ارادت و عشق خود را به حضرت اباعبدالله نشان دهندعده‌ای هم هستند که سعی می‌کننداین عشق شورانگیز رابا خدمت به زوار سیدالشهداءعلیه السلام به منصه ظهور برسانند.

 خدمت درموکب‌های اربعین جلوه‌ای از همان عشق و ارادت عظیم است که با توجه به حضور میلیونی مشتاقان کربلای معلی ،این موکب‌ها در مسیر زائران در شهرهای مختلف کشورمان نیز برپا شده و ارائه خدمت می‌کنند.

خدمات دهی به زوار حسینی

 با این تفاسیردیار بام نفت ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد در مسیر تعداد بسیاری از زائران اربعین قرار گرفته که گاه این تعداد را تا صدها هزار نفر تخمین زده‌اند، از این رو وجود شرایطی که زائرین بتوانند در آنجا کمی بیاساند، گلویی تازه کنند و چیزی بخورند اجتناب ناپذیر می‌نماید.

گچساران یکی از معدود شهرستان های کشور است که در این حوزه اقدامات بسیار گسترده ای را انجام داده است، به طوری که موکب های متعددی توسط مردم این شهرستان در مسیر زواراربعین دراین شهرستان راه اندازی شده است.

پذیرایی از زائران اربعین حسینی

امروز ایرانی، افغانی، کشمیری و پاکستانی از شهری عبور می‌کنند که روزی معبر شهدای 8سال دفاع مقدس بوده است،سرزمین دیار نفتخیزگچساران این روزها معبر انسان‌هایی شده است که تا چندی دیگر حماسه میلیونی دیگری را درکربلا رقم خواهند زد.

 نماد فرهنگ مهمان نوازی کهگیلویه و بویراحمد

مردمان سرزمینی که استقبال و میزبانی از زائران خارجی را افتخار خود می دانند و به نماد فرهنگ مهمان نوازی کهگیلویه و بویراحمد تبدیل شده اند،موکب های این شهرستان برای سومین سال متوالی در مسیر حرکت زائرین به کربلا به زوار حسینی خدمت رسانی گسترده ای انجام می دهند.

محمد رمضانی مسئول موکب طریق الکربلاء گچساران در این خصوص می گوید:شهرستان گچساران از دیرباز به عنوان معبر ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس در کشور شناخته شده است و بر این اساس درچند سال اخیر تصمیم گرفته شدتا در این شهرستان با راه‌اندازی موکب هایی پذیرای زائرین از اقصی نقاط ایران و کشورهای دیگر باشیم.

بسیج تمامی امکانات درخدمت به زواراربعین

وی ادامه می دهد:دراین موکب‌ها، تمام نیازهای زائرین حسینی پیش بینی و مهیا شده است و گچسارانی ها با بسیج تمام امکانات و خدمات مردمی آماده حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام از راه های دور و نزدیک هستند.

عدم تعلق موکب به جریانات سیاسی

این خادم فرهنگی تصریح می کند:باید توجه داشت که این موکب متعلق به هیچ جریان سیاسی خاصی نیست وهمه مشاهده می کنیم که از همه طیف ها ، گروها ، جوانان،پیشکسوتان ورزشی،هنرمندان ،مسئولان و هیات های مذهبی با تفکرات و با سلایق مختلف در کنار هم با خلوص نیت در حال خدمت به زائرین حرم اباعبدالله الحسین علیه السلام هستند که بایدچنین وضعیتی را درشهرستان حفظ و تقویت نماییم.

رمضانی می افزاید:براساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته آماده پذیرای بیش از چندصد هزار زائر دراین شهرستان را خواهیم داشت که علاوه بر زائران ایرانی ،زائران پاکستانی و برخی هم از زائران از اهل سنت هستند.

انواع خدمات دهی به زوارحسینی

مسئول موکب طریق الکربلاء گچساران با اشاره به اقداماتی که دراین موکب انجام می شود،می گوید:بحث پذیرای از زائرین اربعین در برخی روزها به بیش از10هزار وعده غذایی هم رسیده است،خدمات سلامت،تعمیرگاه سیار خودرویی ،خودروی یدک کش ،اهدای اقلام و بسته های فرهنگی به زائرین،برگزاری مراسمات دعا،عزاداری و سینه زنی درموکب و وجود نانوایی در محل موکب و نیزبرپایی خیمه دارالمهدی که اجرای برنامه های مختلف فرهنگی برای کودکان تدارک دیده شده است.

مسئول شورای هیئات مذهبی گچساران با اشاره به اینکه شاهد حضور زائرینی از کشورهای دیگر نیز دراین شهرستان هستیم، می افزاید:تلاش کرده‌ایم تا در همه چیز نمونه یک موکب حسینی باشیم فقط از کشور پاکستان به تنهایی چندین دستگاه اتوبوس واردگچساران شدند و ما به عنوان فرزندان کشور ایران که ام‌القرای جهان اسلام است باید بتوانیم به نحو شایسته‌ای از زائرین پذیرایی کنیم که نام شایسته‌ای از شهرمان در خاطر آنها بماند.

10موکب مشغول خدمت رسانی به زوار

عبدالرحیم رحیمی،فرماندارگچساران در گفت و گو با این پایگاه خبری تحلیلی نیز دراین خصوص گفت: تعداد10موکب دراین شهرستان درحال خدمت به زائرین حرم اباعبدالله الحسین علیه السلام هستند.

وی بیان کرد:با توجه به موقعیت جغرافیایی گچساران برخی از زوار کربلای اباعبدالله الحسین(ع) از مسیر این شهرستان عبور می کنند که تمهیدات مناسبی از سوی نهادها و گروه های مختلف برای پذیرایی و اسکان این افراد تدارک دیده شده است.

تلاش برای بهبود کیفیت خدمات

رحیمی گفت:موکب های مستقر در شهرستان در سال های گذشته خدمات شایسته ای را به زائران ارائه دادند و امسال برای بهبود کیفیت خدمات نیز تمام تلاش خود را خواهند کرد.

اداره موکب ها با مشارکت مردم

وی تصریح کرد:رویکرد ستاد اربعین و برپایی موکب ، کاهش نقش حاکمیت به جز در موارد امنیتی و انتظامی و سپردن امور برگزاری مراسم اربعین به مردم است که خوشبختانه این امر محقق شده و مردم شهرستان گچساران بصورت خود جوش در این امر مشارکت فعال دارند.

فرماندار گچساران به مشارکت همه دستگاه های اجرایی در این امر معنوی و خدمات با کیفیت و ارزشمند موکب های سطح شهرستان در ایام راهپیمایی اربعین حسینی تاکید کردو گفت: گچساران به دلیل واقع شدن در مسیر استان های شرقی کشور محل عبور بسیاری از زائران داخلی و خارجی است و باید امکانات خوبی برای خدمات رسانی به زائران فراهم شود که نیازمند همکاری مردم و ادارات است.

رحیمی افزود:برای خدمت رسانی بهتر به زوار اباعبدالله (ع) 6کمیته تخصصی نیز تشکیل شده است درحالی که سال گذشته 3 موکب در شهرستان گچساران به زائران حسینی خدمات رسانی می کرد.

نقش موکب ها در تبیین سبک زندگ اسلامی

با این تفاسیر موکب های گچساران با هدف خدمات رسانی به زائران میلیونی ابا عبدالله الحسین(ع) در گچساران راه اندازی شده است و مردم ولایتمدار این دیار نفتخیز پذیرای هزاران زائر اربعین حسینی خواهند بود تا این شهرستان به عنوان معبر ایثارگران در دوران دفاع مقدس و در مسیر تبیین سبک زندگی اسلامی و الگوی معنوی اهل بیت علیهم السلام همانند گذشته یک نقش مهم و محوری در این خصوص داشته باشد.

موکب امام رضا (ع) روستای بیدزرد، موکب بی بی حکیمه(س) ورودی شهر ،موکب گروه جهادی شهید پردال ، موکب طریق الکربلا بوستان شهدای گمنام، موکب حضرت ابوالفضل عباس(ع) پارک لاله، موکب بین الحرمین کوی سه راهی، موکب حضرت ابوالفضل)ع) فلکه نرگسی کوی کارکنان ، موکب خدام‌الزینب(س) روستای اسلام آباد لیشتر، موکب شهدای خیرآباد امامزاده قطب الدین (ع)دراین شهرستان  آماده خدمت به زائران ابا عبدالله حسین علیه السلام هستند.

پای این عهد می مانیم

درپایان باید گفت همه این حضور و ظهور که به عشق تو انجام می‌شود تلاشی است که ما برای رسیدن فرزندت داریم، حسین! تلاش می‌کنیم تا این حضور میلیونی را به آمادگی جهانی برای ظهور حضرتش پیوند بزنیم و خواهیم زد... خواهیم زد اگر نظر لطف تو همچنان با ما بماند... ما پای این عهد هستیم به عشق تو! همه هستیم به عشق حسین علیه السلام.

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها