نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
30. بهمن 1396 - 11:58
هرچند اختلاف سیاسی در بسیاری از مسائل فرهنگی و اجتماعی خصوصا در شهرهای کمتر توسعه یافته نفوذ بیشتری داشته و این قاعده از ورزش نیز مستثنی نبود و برخی ملاحظات و اختلافات جناحی به بدنه ورزش نیز صدمات جدی وارد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،روزگذشته قرعه کشی مرحله نهایی لیگ دسته دوم فوتبال کشور با حضور مسئولان و نماینده باشگاه ها انجام شد که درگروه یک؛ تیم های شهرداری فومن ، کارون اروند خرمشهر، نفت امیدیه ، خوشه طلایی ساوه ، مقاومت تهران ، استقلال جنوب تهران  و درگروه دوهم نیز تیم های شهرداری بندر عباس، نفت و گاز گچساران ، داماش گیلان ، پالایش آبادان ، شاهین شهرداری بوشهر و سردار بوکان به رقابت خواهند پرداخت.

این رقابت ها از 8 یا 9 اسفندماه امسال آغاز و به فاصله هر 6 روز یک بازی انجام خواهد شد که در پایان مرحله دوم دو تيم اول هر گروه به صورت مستقيم به ليگ دسته اول صعود خواهند كرد و تيم های دوم دو گروه در يک ديدار پلی آف برای سومين سهميه تلاش خواهند كرد.

این درحالی است که زمین چمن استادیوم شهدای نفت گچساران که در مرحله اول لیگ دو میزبان بازی های تیم فوتبال نفت و گاز گچساران بود در حال حاضر شرایط مساعدی برای ادامه فصل ندارد و کادرفنی این تیم به دنبال این هستند که بازی های این تیم به زمین چمن مصنوعی شهید  بشارت گچساران منتقل شود .

بر همین اساس ، در حاشیه جلسه قرعه کشی مرحله دوم لیگ دو ، ابوالحسن غلامی رئیس ورزش قهرمانی نفت گچساران که به عنوان نماینده باشگاه در جلسه حضور داشت با سعید فتاحی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ پیرامون انتقال برخی بازی های تیم نفت و گاز به زمین بشارت رایزنی کرد .

سعید فتاحی به نماینده باشگاه نفت و گازگچساران اعلام کرد این موضوع( انتقال برخی بازی های نفت و گاز به استادیوم شهید بشارت )  را بانظر مساعدبررسی خواهیم کرد  .

بدون شک حضور در دور دوم این رقابت ها کار را برای کادر فنی و مدیران این تیم جدی تر خواهد کرد و رفع مشکلات پیش رو کارشناسی تر و با تکیه بر نیازهای فنی ، پزشکی و پشتیبانی الزام می شود.

تیم فوتبال نفت و گاز گچساران ابتدای فصل را با فراز و نشیب های بسیار که متاثر از انتخاب یک سرمربی بومی در این تیم بود آغاز کرد اما شاید برای کمتر هواداری اینچنین نتایج خوبی در دور اول این رقابت ها برای نفتی ها قابل پیش بینی بود.

اگر چه صعود از مرحله اول این رقابت ها در فصول گذشته نیز تکرار شده اما در رقابت های امسال ازنظر توجه به انتخاب سرمربی و کادر بومی این اتفاق به عنوان یک گام رو به جلو برای فوتبال کشور و استان قابل تحسین است.

بهمن فرازمند ،سرمربی تیم فوتبال نفت و گاز گچساران دراین خصوص گفت: این تیم پتانسیل بسیار بالایی برای قرار گرفتن در صدر جدول داشته و اگر دچار حواشی های فوتبالی و غیرفوتبالی نشود پتانسیل صعود را نیز دارد و از زمانی که به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شدم تمام تمرکز خود را برای حفظ اقتدار این تیم و رضایتمندی هواداران به کار گرفته ام.

وی افزود:در ابتدای فصل در کنار تلاش برای شکست حریفان کار بسیار دشواری جهت جلب رضایت منتقدان کادر بومی این تیم در دستور کار ما بود که یقین دارم در ابتدا ما با هدف کنار زدن دو حریف به میدان می رفتیم و این موضوع توان بسیاری از من و همکاران زحمتکش ما در این تیم می گرفت و البته انگیزه ما را برای موفقیت بیشتر شده بود.

فرازمند اظهارکرد:با تلاش بازیکنان و کادر فنی ، حمایت بسیار خوب مدیریت منابع انسانی، رئیس امور ورزش و رئیس ورزش قهرمانی نفت و گاز گچساران و همچنین دلگرمی های رسانه ها و هواداران این تیم توانستیم هم رقیب سرسختی برای حریفان خود در این گروه شویم و هم رضایت بسیاری از منتقدان کادر بومی را بدست آوریم.

سرمربی نفت و گازگچساران گفت:همدلی و یکرنگی را محوریت کارهای خود قرار دادیم و تلاش شد هرکس در جهت نارضایتی هواداران و فوتبال دوستان در نظم این تیم خللی ایجاد کند با او به صورت انضباطی برخورد شود.

فرازمند تصریح کرد: با تکیه بر جدیت و پشتکار کادر فنی، کادر پزشکی ، سرپرستی و پشتیبانی این تیم سعی کردم به دو هدف اصلی خود که بومی پروری و ماندگاری در سطح بالای لیگ دسته دوم و همچنین برنامه ریزی برای صعود به لیگ یک بود گام های خوبی برداریم.

وی در خصوص نقاط ضعف این تیم و برخی زیرساخت های باشگاه نیز اظهارکرد: در بحث فنی نقاط ضعف خود را در نشست هایی که با کادر فنی، آنالیزور و مدیرفنی این تیم داشته ایم بررسی و در دور دوم تلاش برای رفع آنها داریم ، اما در زمینه زیرساخت با وجود اینکه امکانات باشگاه نفت وگاز گچساران بسیار خوب است اما کیفیت زمین چمن شماره یک ورزشگاه نفت چندان رضایت بخش نیست و ما در ادامه کار یا بایستی زمین را تغییر دهیم یا مسئولان فکری برای ترمیم آن کنند.

فرازمند تاکید کرد:خوابگاه اسکان و کیفیت غذای بازیکنان در نشست هایی که با کادر پزشکی داشتم نیاز به توجه جدی دارد و اهمیت دور دوم مسابقات می طلبد که مسئولان ورزش و استادیوم شهدای نفت عملیاتی وارد کار شوند و این مشکلات را رفع کنند.

وی افزود:در دور دوم با درخواستی که از مسئولان باشگاه داشته ام قول پرداخت های مالی در موعد مقرر را گرفته ام که با این شرایط بازیکنانمان با آرامش بیشتری به میدان می روند.

اگرچه صحبت های سرمربی نفتی های گچساران نشان دهنده حمایت های خوب مدیران و روسای ورزش نفت وگازگچساران است اما بایستی به مشکلات مطرح شده از سوی این سرمربی نیز توجه ویژه داشت و بررسی کرد که چه کسانی برای رسیدن به اهداف خود در جهت کارشکنی در تیم فوتبال نفت و گاز گچساران که به عنوان تنها نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد می باشد برنامه ریزی کرده اند.

هرچند حواشی تیم شهرداری یاسوج در سال های نه چندان دور فوتبال این استان هرگز از یاد فوتبال دوستان کهگیلویه و بویراحمدی نخواهد رفت اما ورود این حواشی به یک تیم ریشه دار و با قدمت ۵۰ ساله نفتی مطمئنا خبر خوبی برای هواداران این باشگاه نخواهد بود که بی شک بایستی با درایت و برنامه ریزی  مدیریت ومسئولان ورزش نفت و برخورد جدی با حاشیه سازان ، موجبات  توسعه فوتبال در منطقه ای کمتر توسعه یافته اما پراستعداد را در دستور کار خود قرار دهند.

هرچند اختلاف سیاسی در بسیاری از مسائل فرهنگی و اجتماعی خصوصا در شهرهای کمتر توسعه یافته نفوذ بیشتری داشته و این قاعده از ورزش نیز مستثنی نبود و برخی ملاحظات و اختلافات جناحی به بدنه ورزش نیز صدمات جدی وارد کرده است.

دراستان کهگیلویه و بویراحمد که تنها یک تیم در سطح لیگ دسته دوم فوتبال کشور دارد و امید بسیاری از جوانان با استعداد این منطقه برای رشد و شکوفایی در سطح فوتبال کشور به همین تیم بوده وجود نگاه غیر ورزشی تنها موجب تضعیف این تیم و در ادامه نبود تیمی برای معرفی جوانان با استعداد این منطقه است.

شاید تجربیات سال های گذشته و اتفاق ناپسند و غیر ورزشی که نتایج آن جز تخریب وجهه فرهنگی استان در کشور و همچنین از دست دادن امتیاز حضور این تیم در لیگ دسته اول بوده فایده دیگری برای جوانان این منطقه نداشته است.

اکنون این تیم با تکیه بر کادر فنی بومی و با معرفی بسیاری از جوانان بومی به فوتبال کشور، بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت مدیران و هواداران خود است که به صورت فراجناحی و عدم توجه به اختلافات قومی و سیاسی همدلی را محور توسعه ورزش قرار داده و از تنها تیم فوتبال استان خود در لیگ دسته دوم حمایت کنند.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها