نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
18. مهر 1396 - 9:30
پرچم مقدس بارگاه اباعبدالله الحسین (ع) از سوی تولیت حرم ایشان به نمایندگی ستاد عتبات عالیات درگچساران اهدا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،همایش بزرگ هم نوا با زینب کبری بزرگ پیام آور عاشورا با حضور مسئول کمیته بانوان ستاد عتبات عالیات کشور، رئیس ستاد عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولین و بانوان عضو ثابت ستاد عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد در محل سالن اجتماعات هلال احمر گچساران برگزار شدکه در این همایش پرچم حرم سید الشهداعلیه السلام به نمایندگی ستاد عتبات عالیات گچساران اهدا شد.

مشارکت کهگیلویه و وبیراحمدی ها دربازسازی عتبات عالیات

 

سیدفرج‌الله نظر پور رئیس ستاد عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمددر این همایش اظهارکرد:مردم خداجو و مؤمن این استان از ابتدای امسال تاکنون با مشارکت خود در بازسازی عتبات عالیات یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک کرده اند که از این میزان ۵۰ میلیون ریال طلاجات و مابقی در قالب نذورات نقدی و غیرنقدی بوده است.

 

وی افزود: مشارکت مردمی، روحیه معنوی و خدمت صادقانه همراه با خلوص نیت سرمایه اصلی ستاد بازسازی عتبات عالیات است که بیشترین کمک‌ها و نذورات صورت گرفته به ستاد عتبات عالیات توسط بانوان نیکوکار در استان بوده است.

 

نظر پور درادامه با بیان اینکه امام حسین (ع) متعلق به همه بشریت است و متعلق به جناح یا حذب خاصی نیست ،تصریح کرد: مظلومیت هر یک از شهدای واقعه کربلا بر عظمت و بزرگی اسلام افزوده و شهادت امام حسین (ع) در روز عاشورا از همه این وقایع مهمتر است چرا که از روی دانش و بصیرت انجام گرفت و این شهادت و شهامت در تاریخ بشریت نظیر ندارد.

جمع آوری یک هزار میلیارد ریال نذورات مردمی درکشور

 

فرناز بیگی مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور درادامه افزود: در سال گذشته یک هزار میلیارد ریال نذورات مردمی برای بازسازی عتبات عالیات در کشور جمع‌آوری شدکه نیمی از این کمک‌ها از سوی بانوان صورت گرفت که در هراستان ۳۰ مسئول در این زمینه فعالیت دارند.

 

وی گفت: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تعهد امسال استان‌ها برای جمع‌آوری نذورات مردمی به منظور اجرای طرح‌های بازسازی عتبات عالیات بوده است که۵۰ درصد نذورات بازسازی عتبات عالیات از سوی بانوان انجام می‌گیرد.

ساخت صحن و سرای حضرت فاطمه زهرا(س)

 

بیگی تصریح کرد:بیش از ۱۰ سال است که بحث بازسازی عتبات عالیات در کشور عراق مطرح است وساخت صحن و سرای حضرت فاطمه زهرا (س) در حرم حضرت امیرالمؤمنین (ع) در شهر نجف اشرف از سوی این ستاد در حال اجرا بوده و پیش بینی می‌شود تا یک سال آینده به اتمام برسد.

 

مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور افزود: مساحت این صحن و سرا ۲۲۰ هزار مترمربع بوده که حدود ۹۰ هزار مترمربع آن زیارتی است که مطالعات توسعه حدفاصل خیمه گاه، تل زینبیه و حرم امام حسین (ع) انجام شده و عملیات اجرایی آن نیز در سال ۹۵ از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور اجرا شد و هم اکنون در حال گودبرداری است.

 

بیگی اظهارکرد: مساحت این پروژه ۱۶۰ هزار مترمربع اعلام کرد ودر هر استان اقداماتی از سوی بانوان برای بازسازی عتبات انجام می‌شود که در استان کرمان فرش‌های حرم حضرت فاطمه زهرا (س) به طول ۲۲۰ هزار متر مربع بافته خواهد شد.

مشارکت 14هزار بافنده برای توسعه عتبالت عالیات

 

وی افزود: ۱۳ تا ۱۴ هزار بافنده برای کمک به بازسازی و توسعه عتبات عالیات در استان خراسان جنوبی فعالیت دارندکه این تعداد بافنده با فروش فرش‌ها و اهدای هزینه نقدی آن به ستاد جهت اجرای بهتر پروژه‌های ستاد مشارکت دارند.

شناسنامه دارد شدن 700موکب در کشور

 

مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: برای بیش از ۷۰۰ موکب اربعین حسینی تاکنون در کشور شناسنامه صادر شده است که این طرح در راستای ساماندهی و ارتقای سطح خدمات دهی به زائران اربعین اجرا شد.

وی بیان کرد: این طرح مشمول تمامی موکب‌های در مرز، طول مسیر و موکب‌های مستقر در شهرهای نجف اشرف، کربلا، کاظمین و سامرا است وکسانی که تمایل دارند در این امر مشارکت کنند برای تشکیل پرونده و ثبت نام در طرح شناسنامه‌دار کردن مواکب و دریافت پروانه فعالیت به دفاتر ستادهای بازسازی عتبات عالیات در سراسر کشور مراجعه کنند.

حضور 3میلیون زائر ایرانی پیاده روی اربعین

 

بیگی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۲ میلیون نفر زائر اربعین از ایران به عراق رفتند و پیش بینی می‌شود این تعداد در سال جاری به ۳ میلیون نفر برسد و تعهد ستاد بازسازی عتبات عالیات در کهگیلویه و بویراحمد در امسال پنج میلیارد ریال است.

جمع آوری 50درصد نذورات کهگیلویه و بویراحمد توسط بانوان

 

وی با بیان اینکه فعالیت بانوان در ستاد بازسازی عتبات جایگاه خوبی در استان کهگیلویه و بویراحمد داشته است، تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد نذورات این استان از سوی بانوان جمع آوری شده است ومردم خداجو و مؤمن این استان از ابتدای امسال تاکنون با مشارکت خود در بازسازی عتبات عالیات یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک کردند.

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها