نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. تير 1396 - 12:50
دولتی که شعار آزادی بیان و دموکراسی را یدک می کشد باید پذیرای نقدهای سازنده باشد و با آغوش باز به استقبال این چنین نقدهای دلسوزانه برود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سید امین سجادی-دکتر میثم مطیعی (عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) در مراسم عید فطر با اشعاری انتقادی زبان به شعر گشود ، اشعار وی واکنش های متفاوت زیادی را بدنبال داشت. وی در قالب شعر، مروری انتقادی به برجام و نقض روح و جسم آن توسط دشمنان ، نقد سند ۲۰۳۰ ، حمله بر دشمنان نظام و..... داشت. اینکه این اشعار را انقلابی بنامیم یا نه، قضاوتش با آحاد مردم بر اساس عملکرد دولت می باشد.

برخی این اشعار را وحدت شکن و برخی آن را مصداق شعر انقلابی و وحدت آفرین قلمداد کردند. اما این مسئله ابعاد دیگری هم به دنبال داشت که به برخی نکات گفتنی اشاره می گردد.

این اشعار ارزشمند انقلابی _ انتقادی، در واقع ترجمان نقدهای سازنده رهبری در ماههای اخیر به برخی مواضع و رفتارهای رئیس جمهور و موضوعاتی چون برجام و سند ۲۰۳۰ و دشمنی همه جانبه آمریکا علیه ایران اسلامی بود و البته بخش قابل توجه آن، حمله به دشمنان خارجی نظام بود. کدام بخش از ابیات، خارج از نقدهای رهبری و یا خارج از واقعیات موجود است که مخالفان اینگونه برآشفته اند؟

به نظر می رسد گروهی از حامیان رییس جمهور این هدف را دنبال می کنند که هرگونه انتقاد به وی را عاملی وحدت شکن عنوان کنند و یا حرمت شکنی..

به عبارت روشن تر، تبدیل رییس جمهور به "معیار". تا آنجا که عبور از دکتر روحانی و هرگونه انتقاد سازنده و یا دلسوزانه از وی به منزله توهین و اقدام وحدت شکن تلقی گردد. این رویه ، اشتباه عمیقی را بدنبال خواهد داشت، از جمله:جابجایی معیار، شاخص و محور وحدت جامعه و مردم از رهبری به رئیس جمهور.بستن باب انتقاد از رئیس جمهور و قدسی سازی!!

منزوی کردن جریان انقلابی با انگاره سازی جریان انقلابی به یک جریان غیرعقلانی احساس گرا که البته این احساس گرایی انقلابی از شعارهای این دولت و شخص رییس دولت بوده ..

جایگزین کردن امور حاشیه ای و کاذب بجای امور اصلی نظام و گاها تشدید تنش و قطب بندی کردن جامعه که بارها ازسمت رییس جمهور و دولت شاهد آن بود ه ایم...

فضاسازی ، مظلوم نمایی، و "قبح شکنی" ابزارهای اصلی این داستان میباشند به شرح زیر..

در واقع مساله اصلی چیز دیگری است. یک جریان رسانه‌ای غوغاسالار در حال بازی با افکار عمومی و استفاده از رسانه‌های فضای مجازی برای ایجاد تنش و دوقطبی کردن جامعه است.
از این رو از هر فرصتی برای حاشیه‌سازی استفاده می‌کند. این جریان به دنبال تنش است و تذکر به مسئولان نظام اسلامی آن هم تذکری که مولی الموحدین داده است را به اسم اهانت به رئیس جمهور فریاد می‌زند و بعد هم آن‌قدر شلوغ می‌کند که برخی هم باور می‌کنند و کمتر کسی مراجعه به متن می‌کند تا ببیند که ماجرا چه بود و در واقع چه رخ داد.
در واقع به نظر می‌رسد که یک طرح تبلیغاتی و عملیات روانی در حال اجراست. هدف آن هم این است که به بهانه‌های مختلف هر از چند روزی یک جنجال به پا کنند و با این جنجال‌ها فضای جامعه را از پی‌گیری مسائل اصلی به دور نگه‌دارند.
این طرح مدتی است در حال اجراست و ربطی به دفاع از شخص رئیس جمهور هم ندارد. عده‌ای دنبال بهانه هستند و روز عید فطر به بهانهٔ اشعار مراسم عید فطر به این کار دست زدند.

نتیجه گیری

۱. معیار و شاخص در نظام جمهوری اسلامی ولی فقیه مطابق با قانون اساسی میباشد و نه رییس جمهور..
۲. دولتی که شعار آزادی بیان و دموکراسی را یدک می کشد باید پذیرای نقدهای سازنده باشد و با آغوش باز به استقبال این چنین نقدهای دلسوزانه برود در غیر اینصورت این تنها یک استفاده ابزاری از این شعار می باشد و گواه آن به کار بردن الفاظی چون بی سواد ،بی شناسنامه و بی شعور.... می باشد که بارها از تریبون ریاست جمهوری و کابینه دولت به منتقدان روانه شده است. لذا این زیبنده دولت تدبیر و امید نیست که انتقادهای سازنده از دلسوزان نظام را با فرافکنی و سیاه نمایی توهین و حرمت شکنی تلقی نموده و باب انتقاد را بر همگان ببندند..

۳. با مرور تاریخ انقلاب اسلامی خواهیم دید که نتیجه قطب بندی کردن جامعه چیزی جز ایجاد شکاف و تشدید تنش در ملت نبوده و این قطب بندی ناقض وحدت می باشد ..
یا دولت اعتدال یا دولت خشونت و زور ، که جز تبیینات دکتر روحانی بوده تداعی کننده قطب بندی جامعه نیست ؟!؟

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها