نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
1. اسفند 1402 - 12:25
امام‌جمعه گچساران گفت: همه آحاد جامعه موظف هستند نسبت به تشویق مردم درزمینهٔ انتخابات تلاش نمایند و بار دیگر دشمنان این نظام را دررسیدن به اهدافشان ناکام کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص اهمیت و جایگاه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی گفت: شرکت در انتخابات هم حق است و هم تکلیف؛ حق است یعنی شهروندان و افراد جامعه حق‌دارند که سرنوشت کشور خود و منطقه خود را در قالب هر انتخابی رقم بزند و هیچ‌کس هم نمی‌تواند شهروندان را از این حق مسلم محروم کند.

وی در ادامه بابیان اینکه انتخابات نماد مردم‌سالاری و حاکمیت مردم بر تعیین سرنوشتشان است افزود: شرکت در انتخابات حق امتیازی برای فرد است که سرنوشت خود را رقم بزند بااین‌حال خداوند در قرآن کریم در این زمینه هم می‌فرمایند: إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم و معنی این آیه این است که سرنوشت هر قومی به دست خود آن‌ها رقم خواهد خورد.

حجت‌الاسلام هاشمی منش در ادامه نیز با اشاره به اینکه انتخابات نماد تعلق نظام به مردم است تصریح کرد: انتخابات و مشارکت مردم یک تکلیف دینی و به‌نوعی اطاعت از فرامین مقام معظّم رهبری به‌عنوان ولی‌فقیه جامعه است زیرا ایشان در هر انتخاباتی تدابیر، رهنمودها و دستوراتی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ارائه فرمودند که باید به این مهم توجه داشت.

امام‌جمعه گچساران بابیان اینکه حضور در انتخابات، نماد برخورداری نظام اسلامی از پشتیبانی قوی مردمی است اظهار کرد: همان‌طور که حفظ جان و مال واجب است شرکت در انتخابات به‌عنوان مقدمه حفظ امنیت کشور نیز واجب و تکلیفی است که بر عهده افراد جامعه گذاشته‌شده است.

 حجت‌الاسلام هاشمی منش مشارکت حداکثری در انتخابات را یک وظیفه ملی برشمرد و تأکید کرد: انتخابات 11 اسفندماه و حضور حداکثری مردم در این عرصه سرنوشت‌ساز بسیار مهم و تأثیرگذار است به‌طوری‌که دشمنان نظام هم اهمیت این انتخابات را درک کرده و به مقابله برخاسته‌اند که به همین خاطر رهبر معظم انقلاب بارها فرموده‌اند که انتخابات یک وظیفه است.

 وی افزود: بنابراین همه ما و آحاد جامعه موظف هستند نسبت به تشویق مردم در این زمینه تلاش کنند و بار دیگر دشمنان این نظام را دررسیدن به اهدافشان ناکام کنند چنانچه تاکنون هم ملت بزرگ ایران اسلامی با حضور گسترده خود در تمامی عرصه‌های انقلاب اسلامی مشت محکمی به دهان بدخواهان این نظام زده‌اند.

انتهای خبر/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها