نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. آذر 1402 - 14:04
با حضور جمعی از مسئولین برگزار شد؛
گردهمایی بزرگ «جهاد تبیین» در گچساران+ تصاویر
گردهمایی بزرگ جهاد تبیین و اطلاع‌رسانی هنرمندانه در مناطق نفت‌خیز جنوب با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری در گچساران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،گردهمایی بزرگ جهاد تبیین و اطلاع‌رسانی هنرمندانه در مناطق نفت‌خیز جنوب با حضور نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، مشاور فرهنگی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات آزادی شرکت نفت و گاز گچساران برگزار شد.

غلامرضا کمالی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران در این آیین گفت: امروز مصادف با تشکیل شورای انقلاب فرهنگی است و به همین مناسبت در کنار رسالت ذاتی‌مان که همان تولید نفت و گاز است، چنین گردهمایی‌هایی برگزار می‌کنیم چراکه معتقدیم این‌گونه مراسمات کمی مغفول مانده و جهاد تبیین امری ضروری است.

وی افزود: جهاد تبیین یعنی روشنگری از روی کار علمی و تحقیقی و همچنین مبارزه با دسیسه‌های دشمن است و نخستین بار این اصطلاح را رهبر انقلاب در سال ۹۵مطرح کردند و در سال ۱۴۰۰به تبیین و بررسی آن پرداختند.جهاد تبیین برگرفته از وصیت‌نامه حضرت امام(ره) است که تحقق آن جلوگیری از تحریف، صیانت از پشتوانه ملی و رفع مشکلات را در پی خواهد داشت.

کمالی تصریح کرد:تبیین به معنای روشنگری و بیان حقیقت است و ما را در مسیری رهنمون می‌سازد که پیامبران و ائمه اطهار علیهم‌السلام ما را هدایت کرده‌اند، آن‌هم تبیین انسان و ظرفیت‌های انسانی و تبیین راهی که باید برای رسیدن به حقایق طی کنیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران در ادامه گفت:انقلاب اسلامی نتیجه تبیین عمیق بود که در جامعه آن زمان شکل گرفت و روشنگری حضرت امام(ره) در دوران رژیم منحوس پهلوی و همراهی آگاهانه مردم منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد بنابراین جهاد تبیین همان مقابله با جریان تحریف و بیان دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است.

وی افزود:باید توجه کرد که تبیین به معنی توجیه اشتباهات نیست و یکی از راهکارهای تبیین در مورد کسانی است که دچار تحلیل غلط از واقعیت‌های انقلاب اسلامی‌شده‌اند و راه را به‌اشتباه می‌روند.لذا جهاد تبیین رفع ابهامات و تردیدهایی است که دشمنان اسلام به وجود می‌آورند و نکته اینکه در جهاد تبیین می‌بایست به ظرفیت مخاطب و منطق مخاطب به جهت روشن شدن واقعیت توجه کرد ازاین‌رو جهاد تبیین امری همگانی است و نقش رسانه‌ها و رسانه ملی در این خصوص بسیار حائز اهمیت است.

کمالی یادآور شد:امروز دستاوردهای صنعت نفت برای همه نسل‌ها غرورآفرین است و بیان این موضوعات باعث ایجاد انگیزه می‌شود و در انقلاب اسلامی کارهایی بزرگی شده است.نفت قبل از انقلاب صنعتی کاملاً وابسته و در انحصار غرب بود و اما در دوران انقلاب بزرگ‌منشانه عمل کرد.لذا چه کسی باور می‌کرد که امروز بیش از ۷۵درصد کالاهای موردنیاز این صنعت در داخل کشور باوجود همه تحریم‌های ظالمانه تولید می‌شود و امروز دانش فنی صنعت نفت به خارج کشور صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران در ادامه اظهار کرد:امروز روز عزت وزارت نفت است و معتقدیم برگزاری راهیان پیشرفت الگوی خوبی برای تبیین دستاوردهای انقلاب در حوزه صنعت نفت باشد و این دستاوردها نیز به‌واسطه حس خودباوری است.

وی افزود:امروز امیدآفرینی در جامعه رسالت همه ما مسئولین است باید سواد رسانه را جدی گرفت چراکه با روش‌های سنتی نمی‌توان به جنگ شناختی و رسانه‌ای دشمن رفت .شبکه معاند من و تو۳۰میلیون دلار علیه جمهوری اسلامی ایران در سال هزینه می‌کرد که الآن بودجه سالیانه برخی کشورها این مقدار هم نیست و تصور کنید دشمن چقدر هزینه می‌کند برای اینکه بر ذهن افراد تأثیر بگذارد تا واقعیت‌ها را نبینیم و نشنویم و نتیجه اینکه جهاد تبیین باید با محتوا سازی مانع این‌گونه اقدامات دشمن شود.

سخنرانی آیت‌الله حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان(مشروح سخنرانی)، سخنرانی حجت‌الاسلام محسن اداوی مشاور فرهنگی مدیرعامل و رئیس شورای اقامه نماز شرکت ملی نفت ایران(مشروح سخنرانی)، پخش کلیپ‌های فرهنگی و اقدامات شرکت نفت و گاز گچساران، اجرای گروه بین‌المللی تواشیح معراج، رونمایی از میثاق نامه گردهمایی جهاد تبیین، اجرای نقاشی با موضوع جهاد تبیین توسط هنرمند راشدیان و تجلیل از مسئولین روابط عمومی شرکت‌های تابعه مناطق نفت‌خیز جنوب از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

این گردهمایی با اقامه نماز ظهر و عصر به امامت آیت‌الله حسینی، نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به پایان رسید.

انتهای خبر/

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت