نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
18. آذر 1402 - 14:37
فرماندار گچساران گفت: دشمن پروژه دین‌گریزی را در جامعه کلید زده است و یکی از برنامه‌های دشمن فاصله گرفتن جوانان و نوجوان از معنویات است لذا باید جهاد تبیین کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،نشست هماهنگی برگزاری اجلاس نماز در گچساران با حضور مسئول ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد، امام‌جمعه گچساران، فرماندار گچساران و جمعی از مسئولین در دفتر امام‌جمعه این شهرستان برگزار شد.

امام‌جمعه گچساران در نشست هماهنگی برگزاری اجلاس نماز در این شهرستان گفت: نمازخواندن تا اقامه نماز دو مسئله است و جامعه زمانی می‌توان آرمانی باشد که با آرامش همراه باشد و آرامش زمانی ممکن است که امنیت وجود داشته باشد، بنابراین امنیت در سایه معرفت است و هر میزان معرفت بیشتر بشود به همان میزان آرامش هم بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش تصریح کرد: امنیت و آرامش بزرگ‌ترین گمشده بشر است و بهترین راه برای رسیدن به آرامش ذکر و یاد خداوند است و اگر معرفت مردمان یک جامعه به خدا بیشتر باشد و در مسیر بایدها و نبایدهای الهی حرکت کنند آن جامعه نیز در عرصه‌های مختلف موفق خواهد بود لذا همه باید مسیر معرفت و ارتباط باخدا را بیشتر در جامعه تبیین کنیم.

وی افزود: باید در برپایی نماز کوشا باشیم و آثار و برکات یاد خدا و نماز را بر ای نسل جوان و نوجوانمان یادآور شویم، اگرچه جوانان باید خود را باور کنند. خانواده، آموزش‌وپرورش، مساجد و ...می‌توانند در این امر بیشترین سهم را داشته باشند، امروز مساجد محلی برای عبادات و انجام امورات فرهنگی و اجتماعی مردم است و نباید محل تاخت‌وتاز برخی‌ها برای رسیدن به مقاصد شخصی و سیاسی‌شان باشد.

امام‌جمعه گچساران ادامه داد: سجده نزدیک‌ترین حالت انسان به خداوند است که پوزه شیطان را به خاک می‌مالد و هرچه در جامعه معنویت بالاتر رود به همان میزان آسیب‌ها و معضلات کمتر می‌شود؛ بنابراین نباید نسبت به نماز غفلت کنیم چراکه برکت از زندگی و جامعه می‌رود. البته بایستی مردم را به سمت احکام الهی سوق دهیم و نیاز جامعه برای رسیدن به حکومت عظمی همان بالا بردن معنویت در جامعه است.

حجت‌الاسلام هاشمی منش اظهار کرد: صبر در انجام واجبات بسیار حائز اهمیت است اگرچه صبر در اقامه نماز هم مهم است و اقامه نماز باید در جامعه نهادینه شود. نشست پیش اجلاسیه مهم است و اما باید مخاطب این آیین را هم مدنظر داشت لذا باید در نحوه برگزاری اجلاس نماز دقت کنیم.

مسئول ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: هرساله یک اجلاس سراسری نماز در کشور برگزار می‌شود و در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز این اجلاس برگزار می‌شود اهمیت موضوع نیز مهم است چراکه نماز یک موضوع دینی، قرآنی و مذهبی و همچنین یک موضوع حاکمیتی است که هم حاکمیت در این موضوع مسئولیت دارد و هم در مجلس تبدیل به قانون شده و هم در شورای انقلاب فرهنگی و هم هیأت دولت چندین مصوبه در باب نقش تعیین‌کننده نماز وجود دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاسمی افزود: اگر نماز توسعه یابد جرائم کاهش پیدا می‌کند و خیلی از مشکلات و ناهنجاری‌های جامعه مرتفع می‌شوند، پس‌نماز موضوعی که در همه جامعه نقش خودش را ایفا می‌کند مقام معظم رهبری فرمودند که هرچه دستگاه‌های اجرایی امکانات دارند برای اجرای فریضه نماز بکار گیرند.

وی تصریح کرد: موضوع امسال اجلاسیه نماز نسل نو با رویکرد مدرسه، مسجد و دانشگاه است؛ بنابراین گچساران شهری مهم در استان و کشور است و همیشه پایگاه نیروهای انقلابی قبل از انقلاب بود و در منطقه جنوب نیز اسم‌ورسم و همچنین سابقه مذهبی دارد.

حجت‌الاسلام قاسمی ادامه داد: گچساران ظرفیت‌های بزرگ نفت و گاز و پتروشیمی دارد و ازجمله شهرستان‌هایی است که سابقه برگزاری اجلاس نماز را دارد و انتظار داریم که مسئولین نسبت به برگزاری هرچه باشکوه‌تر این اجلاسیه هم همت کنند.

فرماندار گچساران در ادامه این نشست هم گفت: گچساران مردم ولایتمدار و متدینی دارد و تاریخ این منطقه و شهدای مسجد شهیدان بهترین گواه این موضوع است. مردم گچساران همچنان پای‌کار انقلاب اسلامی هستند و بهترین صیانت کنندگان از آرمان‌های شهدا هستند.

روان‌بخش دیهیمی خوب افزود: البته مردم و مسئولین در بحث برپایی اجلاسیه نماز سنگ تمام خواهند گذاشت. به‌وسیله نماز باید از درگاه خداوند استعانت جست و با مشکلات مقابله کرد. نماز تمرین عبادت برای بندگی است کسی که ایمان داشته باشد و به نماز اهمیت دهد پس با معنویت همراه خواهد شد و نتیجه اینکه چنین افرادی به جامعه رشد می‌دهند.

وی ادامه داد: بعد از خانواده، آموزش‌وپرورش است که می‌تواند در معنویت افراد تأثیرگذار باشد؛ اما در بحث اقامه نماز در مساجد انتظار این است که استقبال باشکوه‌تر انجام گیرد نکته دیگر اینکه آموزش‌وپرورش می‌تواند در ارتقای معنویت در بین دانش‌آموزان مثمر ثمر باشد و رسالت معلمان این است که پاسخگوی بسیاری از سؤالات قشر دانش‌آموز باشد.

فرماندار گچساران بابیان اینکه ترویج دین‌گریزی ترفند دشمن برای فریب جوانان است گفت: دشمن پروژه دین‌گریزی را در جامعه کلید زده است و یکی از برنامه‌های دشمن فاصله گرفتن جوانان و نوجوان جامعه از معنویات است لذا باید با جهاد تبیین زمینه را فراهم کنیم تا جوانان درم سیر معنویت قرار گیرند.

در پایان جلسه مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در خصوص ترویج نماز و نمازخوانی و همچنین نحوه برگزاری اجلاسیه نماز در این شهرستان به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

 بر این اساس اجلاسیه نماز با عنوان «نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه» همزمان با سراسر کشور، در سوم دی‌ماه سال جاری در سالن اجتماعات آزادی شرکت نفت و گاز گچساران برگزار خواهد شد.

 

انتهای خبر/

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها