نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. آذر 1402 - 13:21
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران گفت:ایام فاطمیه فرصتی مناسب برای نهادینه شدن و ترویج سبک زندگی فاطمی در جامعه است و به عبارتی این بانوی بزرگوار حائز تمامی صفات متعالی و ارزنده هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سرهنگ ناصر صالحی،فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران در دیدار با متولیان و دست اندرکاران موکب طریق الکربلا این شهرستان ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت:حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها الگوی همه زنان و مردان هستند زندگی حضرت زهرا آیینه تمام نمای یک زندگی کامل و جامع دینی است  و توجه به سیره و سبک  زندگی ایشان، هر انسان حقیقت‌جویی را به حقیقت زندگی رهنمون می‌سازد فاطمه زهرا سلام‌الله علیها یکی از حجت‌های خداوند است بنابراین ابعاد فکری و سبک زندگی ایشان باید شناخته و به جامعه معرفی شود.

وی افزود: گرایش به الگو در جهت کمال‌گرایی و تکامل طلبی، نیاز بشری در همه اعصار است ازاین‌رو نیاز به سرمشق گیری از سیره معصومین علیهم‌السلام در آموزه‌های دینی مورد تأکید فراوان  قرارگرفته است و قرآن کریم به‌صراحت به معرفی سیره‌ها و اسوه‌های ارزشمند می‌پردازد و معصومین علیهم‌السلام  را به‌عنوان نمونه و الگوی عملی معرفی می‌کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران بابیان اینکه نهادینه‌سازی سبک زندگی فاطمی نیاز جامعه است،اظهار کرد:در حقیقت ایام فاطمیه فرصتی مناسب برای نهادینه شدن و ترویج سبک زندگی فاطمی در جامعه است. به عبارتی این بانوی بزرگوار حائز تمامی صفات متعالی و ارزنده است و  ایشان نه‌تنها در خانه‌داری، همسرداری و تربیت فرزند الگویی بی‌نظیر به شمار می‌روند  بلکه در سایر عرصه‌ها نیز نمونه و اسوه ای شایسته برای مردم جامعه هستند

سرهنگ صالحی در ادامه با اشاره به اهمیت کار فرهنگی در شهرستان هم گفت:گچساران ظرفیت‌های بالا اما خفته دارد،گچساران ازجمله شهرستان‌های راهبردی است که معبر ایثارگران هم نام‌گرفته است لذا اهمیت کار فرهنگی و ضرورت کار تشکیلاتی بسیار باید موردتوجه قرار گیرد چراکه فعالان فرهنگی پیشتازان عرصه انقلاب اسلامی هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران تصریح کرد:موکب‌های اربعین ظرفیت بزرگی برای خدمت‌رسانی در عرصه‌های مختلف به مردم رادارند و به‌بیان‌دیگر رمز موفقیت موکب‌ها داشتن پیوست فرهنگی است.موکب داران نه‌تنها در بحث خدمت‌رسانی به زوار اربعین بلکه در سیل، زلزله، کمک مؤمنانه و بسیاری موضوعات مهم دیگر هم پای‌کار مردم بوده و  هستند.

وی یادآور شد:امروز مکتب عاشورا جریانی قوی در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمنان است و بر همین اساس سال‌به‌سال بر تعداد شرکت‌کنندگان این کنگره بزرگ افزوده می‌شود.سفر اربعین نماد پاسداشت فرهنگ ایثار و آزادگی است و زائرین در این سفر معنوی روحیه هم دوستی و نوع‌دوستی را تمرین   می‌کنند اگرچه خدمت به زوار اباعبدالله الحسین علیه‌السلام خود از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است و موکب داران گچساران در این خصوص نیز اهتمام ویژه داشته‌اند.

محمد رمضانی، مسئول موکب طریق الکربلا گچساران در ادامه نیز  ضمن تسلیت ایام فاطمیه به بیان و تشریح گزارش اقدامات موکب طریق الکربلا پرداخت.

عزاداری و مرثیه‌سرایی ایام فاطمیه سلام‌الله علیها توسط مداح «محمودی» پایان‌بخش این آیین در محل نمازخانه ناحیه مقاومت بسیج گچساران بود.

تصاویری از این آیین را مشاهده کنید.

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها