نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
30. آبان 1402 - 13:29
درهمایش فرماندهان واحد بسیج دانش‌آموزی گچساران مطرح شد؛
سرهنگ ارسلان جو:جهاد تبیین راهبرد مقابله با جنگ شناختی دشمن است
مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز باید در حوزه جنگ شناختی هوشیار باشیم و جهاد تبیین کرد چراکه با جهاد تبیین می‌توان نسل نوجوان و جوان کشورمان را در مقابل تهاجم دشمن واکسینه کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، همایش فرماندهان واحد بسیج دانش‌آموزی، مدیران مدارس گچساران و همچنین گرامیداشت ۴۴۶ شهید دانش‌آموز و ۱۰۲ شهید فرهنگی استان با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در تالار فرهنگیان گچساران برگزار شد.

سرهنگ ناصر صالحی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران در ابتدای این همایش ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: بنای استکبار جهانی بر اساس خونریزی و جنایت است و استکبار جهانی در حمایت از رژیم جعلی اسرائیل از هیچ تلاشی نیز فروگذار نشده است اگرچه رژیم صهیونیستی رو به اضمحلال است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به عملیات پیروزمندانه طوفان الاقصی اشاره کرد و افزود: طوفان الاقصی حیثیت و هویت صهیونیست‌ها را بر باد داد و امروز رژیم صهیونیستی برای سرپوش گذاشتن بر این تحقیر بزرگ اقدام به نسل‌کشی و کشتار وحشیانه کودکان و زنان بی‌دفاع غزه می‌کند؛ اما دشمن بداند که جبهه مقاومت با مجاهدت‌های شهید سلیمانی مقتدرتر از گذشته مقابل استکبار قد علم کرده است و تا نابودی سردمداران کفر از پای نخواهد نشست.

سرهنگ جمشید ارسلان جو؛ مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در این همایش هم گفتبه فرموده حضرت امام (ره) بسیج، شجره طیبه است. بسیج از ابتدای تشکیل در عرصه‌های داخلی و دستاوردهای انقلاب اسلامی نقش‌آفرین و در عرصه‌های خارجی نیز اثرگذار بوده و الگویی بی‌بدیل برای گروه‌های مقاومت و همه جوامع آزادی‌خواهی است که دل درگرو حمایت از مردم مستضعف جهان رادارند.

وی افزود: تحلیل گران غرب سه مؤلفه قدرت برای جمهوری سلامی متصور و مدعی هستند که یکی از نقاط قوت جمهوری اسلامی، نظامی مبتنی بر مردم‌سالاری است اینکه مردم در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرین و خود در تعیین سرنوشتشان دخیل هستند به همین جهت دشمن از دیرباز تاکنون فتنه‌های بسیاری علیه ملت بزرگ ایران طراحی کرد اما با عنایت خداوند هم شکست خوردند و مردم بازهم دشمن را ناکام کردند.

سرهنگ ارسلان جو ادامه داد: اما مؤلفه دومی که دشمن به قدرت نظام اسلامی معترف است مربوط به کارآمدی نظام اسلامی است امروز انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف همچون نانوتکنولوژی، فناوری هسته‌ای، علم پزشکی، صنعت هوافضا، سلول‌های بنیادی، صنعت دفاعی _نظامی و ...حرف‌های بسیاری در جهان برای گفتن دارند.

مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: باید توجه کرد که در دوران دفاع مقدس حتی سیم‌خاردار نداشتیم و با کوچک‌ترین امکانات به جنگ دشمن بعثی تا بن دندان مسلح رفته بودیم اما امروز ابرقدرت شرق و بسیاری کشورهای جهان در صف خرید تجهیزات نظامی و پیشرفته جمهوری اسلامی قرار دارند؛ بنابراین همه هم قبول داریم که در خصوص معیشت و اقتصاد مشکلاتی در کشور وجود دارد که گره کار هم باکار و مدیریت جهادی و انقلابی بازخواهد شد.

وی تصریح کرد: نظریه سومی که دشمنان از قدرت جمهوری اسلامی ارائه داده‌اند اینکه نظام اسلامی یک نظام ایدئولوژیک است و مبتنی بر باورهای دینی وایمانی شکل‌گرفته است. امروز دشمن با توطئه‌های مختلف برای فروریختن دیوار ارزش‌های اسلامی_انقلابی تلاش می‌کند و سال گذشته هم مشاهده کردیم که در این خصوص فتنه‌ای با شعار زن زندگی آزادی در کشورمان سازمان‌دهی و مدیریت کردند اما با بصیرت مردم کشورمان مواجه شدند.

سرهنگ ارسلان جو تصریح کرد: نظام سلطه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی سناریوهای مختلفی برای ایجاد ناآرامی در کشورمان و همچنین درگیری با دشمنان خارجی برنامه‌ریزی کرده و می‌کند. امروز باید در حوزه جنگ شناختی هوشیار باشیم و با جهاد تبیین به مقابله با دشمن رفت چراکه با جهاد تبیین می‌توان نسل نوجوان و جوان کشورمان را در مقابل تهاجم فرهنگی واکسینه کرد.

انوشیروان قیطاسی، مدیر آموزش‌وپرورش گچساران در ادامه این همایش هم گفت: بسیجی زمان‌شناس، موقعیت‌شناس و دشمن‌شناس است و به فرموده امام راحل اگر تفكر بسيجی بر یک ملت حاكم شود، ‌آن هنگام چشم طمع جهان خواران از آن كشور قطع می‌شود.

وی افزود: تفکر و روحیه بسیجی پیروزی ملت‌های مظلوم جهان در مقابل ظلم و ستم را به همراه می‌آورد و امروز نیز ایستادگی و مقاومت ملت مظلوم فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانانش ثمره تفکر بسیجی است.

سروان مصطفی گلستانی فر، مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این همایش هم گفت: بسیج دانش‌آموزی با پنج هدف و سه رویکرد در سال جاری اقداماتی را انجام می‌دهد که هدف اول الگوسازی برای دانش‌آموزان با معرفی نخبگان دانش‌آموز و معرفی شهدای دانش‌آموز است؛ بنابراین هدف دوم توانمندسازی دانش‌آموزان با دوره‌های یاوران ولایت و حلقه‌های مطالعاتی است.

وی افزود: هدف سوم نیز شبکه‌سازی دانش‌آموزان در بسترهای مختلف با توجه به ظرفیت‌های خود دانش‌آموزان است که گفتمان سازی و جریان سازی به‌عنوان هدف چهارم و همچنین مطالبه گری دانش‌آموزان از مسئولین و حل مسائل مدرسه از طریق مطالبه گری به‌عنوان هدف پنجم به شمار می‌رود.

 سروان گلستانی فر در ادامه با اشاره به رویکردهای بسیج دانش‌آموزی اظهار کرد: جهاد تبیین در قالب پاسخ به شبهات و برنامه زنگ گفت‌وگو در کلاس‌های درس، نقش‌آفرینی و جریان سازی برای جبهه انقلاب اسلامی با برگزاری مسابقات مختلفی ازجمله یادواره‌ها و برنامه‌های علمی و همچنین امیدآفرینی با برگزاری اردوهای راهیان نور، راهیان پیشرفت مثل بازدید از کارخانه‌ها، معرفی دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی، برگزاری جشن‌ها و اردوهای جهادی و نهضت کمک مؤمنانه با پویش همکلاسی مهربان در سطح استان از رویکردها بسیج دانش‌آموزی است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: همچنین آموزش دبیران آمادگی دفاعی و استفاده از سرمربیان آمادگی دفاعی در سطح مدارس برای آشنایی دانش‌آموزان با موضوعات دفاعی و آمادگی در حوزه‌های مختلف، اجرای طرح‌های تربیتی در قالب شهید عزیز الهی برای مدارس ابتدایی و طرح تربیتی شهید بهنام محمدی در مدارس متوسطه اول و نیز طرح تربیتی شهید حسین فهمیده در مدارس متوسطه دوم در سطح مدارسی که شرایط اجرای طرح را در استان دارند، در حال اجرا است.

وی افزود: باید توجه کرد که برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و سند ۱۰ ساله اعتلای بسیج در حال اجرا است اگرچه فرماندهان واحدهای بسیج دانش‌آموزی و مدیران مدارس در این همایش گرد هم جمع آمدند که با آموزش‌های لازم و بر اساس علاقه و استعداد دانش‌آموزان را در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرین سازمان‌دهی و شورای بسیج مدرسه را تقویت و فعال کنند.

سروان گلستانی فر تصریح کرد: امروز دشمن به‌خوبی فهمیده است که دانش‌آموزان ما اهل تحلیل هستند و به خاطر همین دشمان انقلاب اسلامی برای مقابله با این موضوع تلاش دارند که ذهن و افکار دانش‌آموزان را با فریب، دروغ سازی و وارونه‌سازی حقیقت تسخیر کنند و این هدفی است که دشمنان در جنگ شناختی دنبال می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد در پایان هم گفت: البته دانش‌آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور پرشور خود در ۱۳ آبان امسال پاسخ محکمی به توطئه‌های دشمنان این نظام دادند؛ بنابراین دانش‌آموزان آینده این نظام هستند و توجه به قشر دانش‌آموز از اهمیت بسزایی برخوردار است و می‌طلبد که مسئولین، فرهنگیان و متولیان امر توجه ویژه‌ای به این قشر داشته باشند.

 

تصاویری از این آیین را مشاهده کنید.

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها