نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
8. شهريور 1401 - 18:10
مراسم تجلیل از خبرنگاران و فعالین جهادی گچساران در محل اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، در مراسمی با حضور حجت الاسلام حجازی،امام جمعه گچساران از خبرنگاران و فعالین جهادی این شهرستان در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی گچساران تجلیل به عمل آمد.

جهاد تبیین رسالت مهم خبرنگاران

حجت الاسلام خادمی،رئیس تبلیغات اسلامی گچساران در این آیین با اشاره به رسالت خبرنگاران در جامعه گفت:دشمن با ایجاد جنگ های روانی در فضای مجازی و رسانه ای به دنبال ضربه زدن به ارزش های نظام اسلامی است که باید با جهاد تبیین مقابل چنین هجمه هایی نیز ایستادگی کرد.

وی افزود:خبرنگاری هنری متعالی با ظرفیت های بسیار ارزشمند است که با آگاهی دادن و نیز اطلاع رسانی دقیق و صادقانه به جامعه، با فتنه ها،تحریف ها و هجمه های دشمنان مقابله می کند و در راستای تبیین و تشریح دستاوردهای انقلاب به مردم هم مهم ترین نقش را ایفا می کند.

تهدید و فرصت در فضای مجازی

حجت الاسلام خادمی ادامه داد:همانگونه که می دانیم فضای مجازی در شرایط کنونی به نوعی هم فرصت و هم تهدید به شمار می رود که بایستی تهدیدها را هم به فرصت تبدیل کرد،امروز اصلی ترین رسالت خبرنگاران جهاد تبیین است که به تعبیر رهبرمعظم انقلاب یک امر واجب است چرا که اصحاب رسانه از متولیان جهاد تبیین هستند.

رئیس تبلیغات اسلامی گچساران در پایان اظهارکرد:همواره آماده تعامل و همکاری با خبرنگاران به جهت توسعه و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی هستیم و به دور از هر نگاه سلیقه ای پذیرای همه عزیزان خبرنگار و اصحاب رسانه در اداره تبلیغات اسلامی نیز خواهیم بود.

نقش رسانه ها در آگاه سازی جامعه

حجت الاسلام حجازی،امام جمعه گچساران در ادامه این آیین هم گفت:باید توجه کرد که تبیین حقایق از مهمترین رسالت خبرنگاران به شمار می رود چرا که خبرنگاران و فعالین رسانه ای نقش بی بدیلی در آگاه سازی مردم جامعه دارند.

وی افزود:در این جمع ارزشمند نیز فعالین جهادی شهرستان هم حضور دارند و روایت است که هرچقدر کار برای رضای خداوند سخت تر باشد به تبع نیز اجز و پاداشش نیز وزین تر خواهد بود، عزیزانی در عرصه سلامت و در دوران بیماری کرونا تلاش هایی انجام دادند که قطعا نزد خداوند هم آبرومند خواهند بود.

امام جمعه گچساران ادامه داد:خداوند در قرآن می فرمایند:" چه بسیار گروه کوچکی که به فرمان خدا، بر گروه های عظیمی پیروز شدند، و خداوند با صابران است"،ممکن است جمعیت جهادگران کم باشد اما با همین تعداد می توان کارهای ارزشمندی نیز انجام داد و این امر مهم دردوران های گذشته  نیز اثبات شده است.

تحول بزرگ انقلاب اسلامی در جهان

حجت الاسلام حجازی گفت:بنابراین ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس با رشادت ها و جانفشانی های فرزندانش و با کمترین امکانات، مقابل تمام دنیای غرب و شرق ایستادگی کرد و یک وجب از خاکش را به دشمن هم نداد و اما امروز انقلاب اسلامی به خاطر ماهیت ضد استکباری خود، توانسته است تحول بزرگی ایجاد کند که ثمرات آن در طول بیش از چهاردهه از عمر انقلاب به اقصی نقاط عالم رسیده است.

امبد آفرینی رسالت مهم خبرنگاران

 وی ادامه داد:البته امروز توانمندی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در حال گسترش به سراسر جهان است و این امر موجب هراس نظام سلطه هم شده است. اگرچه دشمنان در جنگ رسانه ای ، تمرکز روی نا امیدسازی مردم و بویژه نسل جوان ما کرده اند و خبرنگاران هم بایستی به گونه ای عمل کنند که امید و نشاط در جامعه تقویت شود.

انتظارات از خبرنگاران

امام جمعه گچساران درادامه تصریح کرد:اما توقع و انتظار از خبرنگاران هم این است که در درج و انتشار مطالب نیز دقت لازم و کافی را داشته باشند و خدای ناکرده با آبروی مومن بازی نشود،ارائه راهکار برای حل مشکلات شهرستان از دیگر رسالت خبرنگاران و اصحاب رسانه است که باید در کنار مطالبه گری از مسئولین به آن نیز توجه شود.

در این مراسم که به همت اداره تبلیغات اسلامی گچساران برگزار شد ،از خبرنگاران و فعالین جهادی گچساران با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی تجلیل به عمل آمد.

تصاویری از این آیین را شاهد باشید.

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها