نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
2. ارديبهشت 1397 - 0:06
معاون سیاسی امنیتی استاندارکهگیلویه و بویراحمدگفت: جامعه نیاز به احیا و بازآفرینی ارزش های دفاع مقدس دارد ودرحقیقت حفظ این ارزش ها(فرهنگ ایثار و شهادت) سرمایه اجتماعی جامعه محسوب می شوند که می تواند یک ملت را از بحران ها و از گردنه های سخت و مهلک عبور دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،محمدکاظم نظری،معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آیین تجلیل از 106جانباز فرهنگی گچساران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روزجانباز گفت:بزرگداشت روز جانباز بیش از اینکه تقدیر از خود فرد باشد در واقع گسترش فرهنگی ارزشی و مورد نیاز درجامعه است و امروز جامعه نیازمند این است تا این فرهنگ فداکاری و ایثارگری را به عنوان یک ارزش درخودش حفظ کند.

وی افزود:از ابتدای اسقرار دولت تدبیر و امید و در راستای خدمات رسانی به جامعه ایثارگری قدم های موثری برداشته شده است که آنچه ملاک است باید درعمل باشد و  همین قانون خدمت رسانی به ایثارگران که سال ها مصوب مجلس بوده و به خاطر بار مالی معطل مانده بود و ابلاغ نشده بود، دراین دولت اجرایی شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندارکهگیلویه و بویراحمداظهارکرد:هرچند مشکلات مالی این دولت نیز بیشتر بود اما به لحاظ اعتقادی که جناب رئیس جمهور و دولت به بحث فرهنگ ایثارگری داشتند این مسئله را ابلاغ کردند که طبعا بار مالی این موضوع هم برعهده دولت است که باید گفت به نوعی ارزش این کارمهم را داشته است.

تشکیل شوراهای فرهنگ ایثار و شهادت

نظری درادامه گفت:تشکیل شوراهای فرهنگ ایثار و شهادت درراستای اجرای ماده 63 از جمله اقدامات خوب این دولت بوده که به طور مرتب در همه استان ها تشکیل می شود و قشر عظیمی از عزیزان ایثارگر که فاقد شغل بودند و نیز حمایت خاصی نمی شدند، باز دراین خصوص قدم های خوبی  برداشته شده است.

وی تصریح کرد:هرچند این عوامل به این معنا نیست که این اقدامات کافی باشد چرا که جامعه امروز ما مدیون و مرهون ایثارگری ها و رشادت های این عزیزان است.

مقابله با دنیای استکبار

معاون سیاسی امنیتی استاندارکهگیلویه و بویراحمداظهارکرد:امروز کشومان با افتخار و اقتدار درمقابل هیمنه استکبارجهانی ایستاده است که یقینا بخش اعظمی از این اقتدار بخاطر فداکاری جامعه ایثارگری ماست.

ترویج فرهنگ شهادت و ایثارگری

نظری درادامه اظهارکرد:فرهنگ شهادت و ایثارگری و فرهنگ از خود گذشتن برای یک جامعه بسیار ارزشمند و کار ساز است و امروز این مهم را به خوبی می توان مشاهده کرد و در کشورهایی که چنین فرهنگ هایی وجود نداشته است به حضیض ذلت کشانده شده اند .

وی افزود:از جان گذشتگی ارزش بسیار عظیمی است که نسل های جوان ما بسیار نیازمنداین ارزش هستند ،درواقع بخشی از سرمایه اجتماعی ما از نظر جامعه شناسان دربرخی موارد کمرنگ شده است که این ارزش ها متاسفانه دربرخی مواردکم رنگ و آن پویایی را که در دوران دفاع مقدس داشته نیزکمتر شده است.

عبور از گردنه های سخت با حفظ فرهنگ شهادت

معاون سیاسی امنیتی استاندارکهگیلویه و بویراحمداظهارکرد:درحقیقت حفظ این ارزش ها(فرهنگ ایثار و شهادت) سرمایه اجتماعی جامعه محسوب می شوند که می تواند یک ملت را از بحران ها و از گردنه های سخت و مهلک عبور دهد.

تبیین فرهنگ جبهه و دفاع مقدس درجامعه

وی تصریح کرد: همه ما باید افتخار خدمتگذاری به ایثارگران را داشته باشیم ، از ایثارگران تقاضا دارم که با افتخار راهیان و انتقال دهندگان خوبی برای تبیین فرهنگ جبهه و دفاع مقدس به نسل های نوجوان و جوان جامعه باشند که در این خصوص مقداری مشکل داشته ایم.

نظری افزود:همانطور که گفته اند "کربلا درکربلا می ماند اگر زینب(س) نبود" و درواقع چقدر توانسته ایم فرهنگ دفاع مقدس را به نسل های جوان منتقل کنیم،خیلی از مسائلی که دردوران دفاع مقدس  گذشت شاید امروز باورش برای خیلی از نسل های جوانمان سخت باشد در حالی که آنچیزی که امروز در برخی محافل گفته می شود تنها بخش کوچکی از وقایعی است که دردوران دفاع مقدس گذشته است.

وی گفت:جوانانی که دردوران دفاع مقدس داوطلبانه برای باز شدن یک معبر از جان خودشان می گذشتند و آن اوج مظلومیت در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح بود،یکطرف دشمن با تجهیزات و امکانات بسیار و یک طرف جوانانی با کمترین امکانات که حتی برای عبور از سیم خاردار عزیزانی خودشان را بروی سیم خاردار می انداختند تا دیگر رزمندگان از موانع عبور کنند.

کشورنیازمند احیای ارزش های دفاع مقدس است

نظری درادامه تاکید کرد:باید این ارزش ها به درستی و به جهت خدمت به کشور به نسل های آینده تبیین و منتقل شود ،جامعه ما نیاز به احیا و بازآفرینی ارزش های دفاع مقدس دارد ،دوران دفاع مقدس دورانی است که ما حتی یک وجب از خاکمان را به دشمن ندادیم و این در طول تاریخ 100سال گذشته بی سابقه است.

گفتنی است آیین تجلیل از 106جانباز شاغل در آموزش و پرورش گچساران با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در تالار فرهنگیان این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها