نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
22. آذر 1395 - 18:16
مناظره بسیج دانشجویی گچساران با تشکل سیاسی همراهان دانشگاه آزاد عصر امروز در سالن هلال احمر این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،عصر امروزمناظره ای با عنوان دانشجو و گفتمان انقلاب به همت بسیج دانشجویی دانشکده نفت و گاز گچساران با حضور داراب بازیار دبیر تشکل سیاسی همراهان دانشگاه آزاد گچساران و عبدالله نادری مسئول قرارگاه دانشجویی شهید آقایی وندا گچساران برگزار شد.

عبدالله نادری در این مناظره که با داوری حجت الاسلام پرویز خوجه زاده در تایم های ده دقیقه همراه بود اظهارکرد:در ابتدا تصویب قانون ده ساله تحریم ها در سنای آمریکا را به آقای بازیار و همفکرانش تسلیت می گویم و امیدوارم درس عبرتی باشد برای آینده این دوستان.

وی گفت:در دنیا انقلاب های زیادی داشته ایم و آن چیزی که انقلاب اسلامی ایران را متمایز می کند اسلام و انقلابی که مبتنی بر اصل اسلام است.

نادری افزود:انقلاب اسلامی در سال ۱۳۴۲ با محوریت روحانیت شکل گرفت و رمز تداوم آن نیز همین محوریت است و یکی از دلایلی که انقلاب های مصر و لیبی به انحراف کسیده شد به دلیل نبود مرجعیت بود که نشان می دهد وجود روحانیت یک عنصر مهم است.

این دانشجوی بسیجی در ادامه تاکید کرد:دانشجو باید معتقد به گفتمان انقلاب باشد و چارچوب انقلاب اسلامی در شعاع قرآن،سیره اهل بیت،نهج البلاغه و وصیت امام(ره) است که تحت هیچ شرایطی گفتمان خارج از گفتمان امام(ره) را قبول نداریم.

وی افزود:مبارزه با استکبار و آمریکا گفتمان دانشجویان است و شالوده جنبش های دانشجویی عدالت خواهی،آرمان گرایی و استکبار ستیزی است و دانشجویان با حمایت از امام (ره) در دوران مبارزه،۱۳ آبان و جنگ تحمیلی اثر موثر خود را نشان داده اند.

در ادامه داراب بازیاردبیر تشکل سیاسی همراهان در پاسخ گفت:در قضیه برجام چرا شما و دوستانتان با اسرائیل و صهیونیست هم صدا شده اید؟برجام یک اتفاق بزرگ برای کشوری بود که به وسیله دوستان و دولت همفکر شما شرایط اسفباری بر آن تحمیل شده بود و چرا تخریب می کنید؟

بازیار افزود:گفتمان انقلاب اسلامی بر اساس شریعت و اسلام است و جنبش های دانشجویی با محوریت گفتمان امام(ره) و اسلام نقش کلیدی داشته است.

وی در ادامه گفت:بحث استکبار ستیزی هم غرب را شامل می شود و هم بلوک شرق را و نباید استکبار ستیزی که دوستان شما ادعا می کنند تنها بر حول یک محور باشد و امام(ره) نیز شرق و غرب را مطرح کردند و در بحث عدالت خواهی نیز نمی توانیم یک طرف قضیه را ببینیم.

بازیار گفت:عدالت خواهی هم در بعد بین الملل از جمله حمایت از فلسطین و ملل مسلمان و در بعد داخل نیز باید عدالت برای همه از جمله در بحث آزادی بیان در نظر گرفته شود.

وی افزود:آزادی جز لاینفک انقلاب اسلامی است که بسیار مهم بوده و باید پرسید بعد از گذشت ۳۸ سال چقدر به گفتمان آزادی رسیده ایم.

عبدالله نادری درادامه اظهارکرد:ما با اسرائیل هم صدا هستیم؟پانزده مقام اسرائیل برجام را فوق العاده دانسته اند،اسرائیل برجام را زمینه امن تر شدن کشورشان خوانده ،اصلاح طلبان را امید خود در ایران می نامند،می گویند این توافق برای ما خوب است حالا ما با اسرائیل همصدا هستیم یا شما؟

وی افزود:اگر قبول دارید گفتمان ما در چارچوب گفتمان امام(ره) است و اگر قبول ندارید توضیح دهید گفتمان جدید را از کجا آوردید؟

 نادری گفت:ما آزادی را قبول داریم اما نه آزادی آمریکایی را،جمهوریت در دولت فعلی زیر سوال رفته نمونه آن توافقات محرمانه مثل قضیه fatf است.

نادری گفت:جنبش دانشجویی در دوره سازندگی دچار یک خفقان شد و در دوره اصلاحات نیز همان نگاه دوره سازندگی حاکم شد.

وی افزود:زمانی می گفتند دانشجو نباید سیاسی باشد و که مقام معظم رهبری فرمودند:خدا لعنت کند کسی را که نمی گذارد دانشجو سیاسی باشد.

نادری اظهار کرد:در دوره اصلاحات دانشجویان جنبش دانشجویی به سمت اپوزیسیون شدن می روند و کسانی نیز که به قدرت می رسند فساد اخلاقی و مالی بار می آورند.

وی افزود:در اواخر دوره اصلاحات جنبش دانشجویی استقلال بهتری پیدا می کند و در چهارساله دوره احمدی نژاد با یک رکود مواجه می شود و در اکنون نیز دولت بر سر راه جنبش دانشجویی محدودیت، گارد و سد درست می کند و دلیل آن این است که از مطالبه گری دانشجویان می ترسد.

داراب بازیار دبیرتشکل سیاسی همراهان دانشگاه آزاد گچساران گفت:شما دانشجویان و نخبگان را به دامن استکبار هول داده و فراری دادید زیرا در تفکر شما دو رنگ بیشتر وجود ندارد یا همه سیاه هستند یا سفید و هرکه با شما نسیت برعلیه خود می دانید.

وی افزود:گفتمان شما گفتمان دفع است و باعث شدید بسیاری از جوانان و نخبگان این کشور از کشور بروند.
بازیار گفت:نظر و مبنای شما از آزادی چیست؟آزادی شما بر چه مبنا و محدودیت هایی است؟اگر قانون اساسی را قبول دارید و مبنا بدانیم مفاهیم و چارچوب ها مشخص است اما اگر بر اساس محدوده فکری خودتان قانون ترسیم می کنید ما نمی توانیم بر مبنای فکری شما حرکت کنیم و یاد بگیریم که بر مبنای قانون اساسی حرکت باید کرد.

بازیار افزود:یکی از نقدهای ما این است که شماها بر اساس حاکمیت قانون عمل نمی کنید و هرجا که قانون اساسی را به نفع خودتان دیدید عمل می کنید.

این فعال سیاسی گفت:برای ما مشخص کنید که شما که بسیجی هستید اصولگرا هستید یا فراجناحی؟مگر نباید بسیج فراجناحی باشد چرا تنها ضد اصلاح طلب ها مواضع می گیرید؟

بازیار در ادامه اظهار کرد:در هشت سال دوره احمدی نژاد بر دانشگاه ها خفقان و رکود بود و اگر منصفانه قضاوت کنیم در دوره اصلاحات جنبش دانشجویی وضعیت بهتری داشت.

بازیارگفت:قبول داریم الان در دانشگاه فضا بسته است اما علت آن چیست؟علت آن رفتارهای شما و دوستانتان است که هر برنامه ای که ما در راستای کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ترتیب می دهیم آن را برهم می زنید و تشنج در دانشگاه به وجود آورده و وضعیت را ملتهب می کنید.

بازیار افزود:هیئت نظارت تصمیم می گیرد که یک سخنران در دانشگاه حضور یابد یا نه و از اطلاعات نیز استعلام گرفته می شود اگر اعتقادتان این است که از شما هم باید استعلام گرفت تا استعلام بگیریم اما نباید وضعیت طوری باشد که سرخود عمل کرده و قانون را پایبند نشده و جلسات را برهم بزنیم.

بازیار گفت:عامل اصلی محدودیتها در دانشگاه ها شما ها هستید.خانم آذر منصوری دوره محکومیتش به پایان رسیده بود و هیچ منعی هم برای حضور و سخنرانی نداشت اما دوستان شما در یاسوج چه رفتاری با وی داشتند؟

نادری در ادامه این مناظره دانشجویی اظهار کرد:آزادی در مبنای شما بی بندباری و رواج فساد است و اشخاصی مثل مهاجرانی و سروش چه جایگاهی دارند؟

وی گفت:خانم آذر منصوری محکوم فتنه بودند و نباید به دانشگاه دعوت می شدند که عده ای انقلابی گفتند نباید حضور داشته باشد و دادستان نیز اخلال گران واقعی را مشخص کرد.

وی گفت:ما کجا برنامه به هم زدیم بلکه شما با چماق برنامه ستار هدایت خواه را به هم زدید.

نادری افزود:بسیج دانشجویی در همه دولت ها مطالبه گر بوده و آیا شما نیز مطالبه گر بوده اید؟یک نقد تا به حال به دولت زده اید؟

داراب بازیار در ادامه گفت:شما بسیج دانشجویی اگر مطالبه گر بوده و فراجناحی هستید چرا در دوره احمدی نژاد مطالبه گری نکردید؟دولتی که معاون اولش اکنون در زندان است و این همه خرابی به بار اورده چرا آن موقع مطالبه گر نبوده اید؟

وی افزود:در دولت محبوب شما تحریم های فلج کننده وضع شد،بابک زنجانی ها به وجود آمد،قانونی که اجاره داد حقوق های نجومی شکل گیرد در همین دولت محبوب شما وضع شد.آذر منصوری در دانشگاه های مختلف سخنرانی کرد آیا فقط در دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمدنباید حضور می یافت؟شما مجری قانون نیستید.

داراب بازیار در ادامه گفت:چه کسی تشنج های سال ۸۸ را به وجود آورد و مردم را نسبت به مسئولان نظام بدبین کرد؟

نادری در پاسخ به اظهارات داراب بازیار گفت:چرا در مورد اختلاس صندوق فرهنگیان بیانیه ندادید؟بسیج دانشجویی در زمان احمدی نژاد بیشترین موضع گیری ها را داشت.

وی در ادامه افزود:آقای هاشمی بعد از آمریکا اولین کسی بود که حرف از انتخابات آزاد زد و آیا انتخابات در کشور ما آزاد نیست؟همین آقای هاشمی مگر دو بار رئیس جمهور نشد؟بابک زنجانی از دست چه کسی جایزه گرفت؟شما که دم از قانون می زنید چرا به قانون ممنوع التصویر شدن خاتمی معترضید؟سند داریم که آقای خاتمی از شاهزاده سعودی رای تشنج در سال ۸۸ پول گرفت.

نادری بیان کرد:از رفع حصر حرف می زنید اما حصر واقعی این جوانان بیکار هستند نه آنان که در ویلاهای آنچنانی اند.

بازیارگفت:شما چرا از خانه نشینی حرفی نزدید؟کدام یک از افرادی مورد حمایت ما اینچنین آشکارا جلوی ولایت ایستاد؟شما ها و حسین شریعتمداری فقط می گویید سند داریم پس چرا اسنادتان را روی نمی کنید؟اگر آقای خاتمی واقعا برای حرکت مقابل نظام پول گرفته است چرا محاکمه نمی کنید؟فردی که مجرم است باید محاکمه شود و شما اگر واقعا سندی دارید محاکمه کنید نه اینکه فقط در تریبون های مختلف حرف پراکنی کنید.

بازیار افزود:دولت روحانی یک مخروبه از احمدی نژاد تحویل گرفت و به نظرم باید برای انقلاب یک گفتمان کلی تعریف شود و شماها فقط ادعای ولایت مداری می کنید ولی در عمل عکس آن رفتار می کنید.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها