نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
27. خرداد 1396 - 21:52
رزمنده گچسارانی می گوید:در شب قدر خمپاره ای به سنگرمان اصابت کردودر همان وسط سقف ماند،تاچنددقیقه دودازاین خمپاره بلندمی شدولی منفجرنمی شد ولی ما همچنان مشغول قرائت دعابودیم و هیچ کدام ازبسیجیان ازسنگربیرون نرفتندبعدازمراسم مداح بسیجی بدون از هیچ اتفاقی آن خمپاره راخنثی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،گچساران در سومین شب از لیالی پرفیض قدر میزبان فرشتگانی است که دست پرتمنای هزاران عاشق شیدایی را به آسمان پیوند زده است،امشب جوانان روزه دارگچسارانی آمده اندتا با چشمانی اشکبار و دستانی تهی و کوله باری از گناه که بر دوششان سنگینی می کند، شاهد بخشش گناهانشان باشند.

همان جوانانی که از گوشه و کنار این سرزمین خود را رسانیده تا با خدای خود نجوا کنند و در این شبهای پرفضیلت قدر برای تمامی گناهان وخطاهای خود توبه و استغفار کنند،آری جوانان گچسارانی  آمده اند تا بگویند از کرده خود پشیمان بوده و از خدا می‌خواهند که برایشان بهترین ها را رقم بزنند.

امشب نجواهای عاشقانه الهی العفو، الغوث الغوث جوانان آسمان بام نفت ایران را پر می‌کند، همان جوانانی که دلشان به پهنای این سرزمین وسعت دارد و در این شب های پر فضیلت دعایشان تعجیل در فرج  ظهور امام زمان(عج) و بخشش  گناهان است.

جوانانی که روزهای سخت وگرمای طاقت فرسا را روزه گرفته وشب های قدر خود را به مسجد صاحب الزمان(عج) می رسانند تا بگویند خدا از ما بگذردر این میان هرکدام از شهروندان این دیار نفتخیز زیر این آسمان یک حال و هوایی دارند.

اشکان جوان دانشجوی است که در گوشه ای از مسجدصاحب الزمان(عج) شب 23 ماه مبارک رمضان را با خدای خود نجوا می‌کنند.وی درباره فضیلت این شب می گوید:دراین شب ها باید توسل به ائمه اطهارعلیهم السلام داشته باشیم، شبهای قدر فرصتی است تا انسان بتوانند تقدیر خود را رقم بزندو با دعا کردن و استغفار از درگاه باری تعالی آینده بهتری برای زندگی خود ترسیم کند.

 محمد جوان دیگری است که همچون سال های گذشته درمراسمات شب های احیا شرکت می کندو معتقد است:در حقیقت شب‌های قدر متعلق به اولیاء و اوصیای الهی است اما ما افراد عادی هم می‌توانیم از این شب‌ها به طور خالصانه هم بهرمند شویم.

رضا شب قدر را اینگونه توصیف می کند:بهترین اعمال در شب قدر استغفار است و جوانان باید بدانند آغوش خداوند برای بخشش گناهانشان در شب های قدر باز است و این شب می تواندپایانی برخطاها و شروعی برای یک تولد دوباره باشد.

امید هم یکی دیگر از جوانان گچسارانی است که درادامه با او همکلام می شوم وی درباره شب قدر اینچنین اظهار می کند:شب قدر بهترین فرصت برای بازگشت به سوی پروردگاریکتاست و این درحالی است که هر ساله در شب های قدر به همراه جمعی از دوستانم به مسجد صاحب الزمان(عج) می آییم تا در این شب های پرنور گناهانمان بخشیده شود و سرنوشت خوبی برایمان رقم بخورد.

میلاد ادامه می دهد:شبهای قدر برای بازگشت انسان وبخشیده شدن است و همین فضیلت های شب های قدر است که باعث می شود قدر خدایمان را بیشتر بدانیم،همان خالق توانایی که همیشه درهای رحمتش به روی تمام بندگانش باز است، فرقی نمی کند خوب باشی و یا بد،مسیر قدر برای دسترسی تمام عالم آزاد است پس باید این شب ها را قدر بدانیم و برای دوستان، خانواده، اقوام، شهروندان و همه و همه دست دعا بالا ببریم.

سید محمد هم در پشت صحنه تلاش دربرپایی باشکوه تر مراسمات شب های احیاء را بر عهده دارد، در خصوص عظمت شب های قدر از او پرسیدم ومی گوید:شب های قدر از ظرفیت های عظیم معنوی در ماه مبارک رمضان است و همه مردم و به ویژه نسل جوان این شب ها را باید به محاسبه اعمالشان اختصاص دهند و خوب است که ما هم برای خودمان شب قدری داشته باشیم.

سامان همان خادم باصفای مسجد صاحب الزمان (عج) گچساران است که برای برپایی هر چه باشکوه تر مراسمات لیالی قدر  درتلاش است، به سراغش می رود و دراین باره می گوید: شب قدر، پررمز و رازترین ،شریف‌ترین وپرارج‌ترین شب‌ها در گذرگاه زمان است و حضور مردم در محافل شب های قدربه همراه دعا و عبادت جلوه‌هایی از حضور اراده و اختیار است که باید توجه داشت شب قدر یعنی شب بزرگ و باعظمت، چرا در قرآن كریم قدر به معنای منزلت و بزرگی خدا آمده است. 

صادق هم تاکید می کند:بی‌تردید شب قدر از شب‌های با عظمت و با اهمیت سال است چرا که انسان با يادآوری گذشت، لطف،كرم، رحمت و بخشش بی‌پايان خدای مهربان او را در كنار و دستگير خويش خواهد یافت  و نور اميد در دلش خواهد درخشید.

 در تکاپوی گزارش و در بین سیل جمعیتی که با خدای خود نجوا می‌کردند، چشمم به یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس افتاد که دل و جان به جوشن سپرده بود  وحال و هوایش برایم عجیب بود، جلو رفتم و خواستم چند دقیقه ای را با من هم کلام شود و حال و هوای شب های قدر در جبهه را برایم وصف کند.

فریدون خداوری همان رزمنده دوران حماسه هاست که به علت داشتن سن کم و دستکاری در شناسنامه برادر بزرگترش با شوق فراوان در سال 61راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل می شود.

این رزمنده دوران جنگ تحمیلی اظهارمی کند:شب قدر سال ۶۳ درمحورفکه، نمازخانه ای داشتیم که تقریبا یک سنگر2 ونیم درپنج متربود وهمه به خواندن دعامشغول بودیم بایک حال وهوای عجیب معنوی ،آنقدراین چند نفربسیجی غرق درگریه و زاری بودیم که اگردشمن واردصف دعایمان می شدمتوجه هم نمی شدیم.

این بسیجی دوران دفاع مقدس افزود:در همین هنگام خمپاره ای به سنگراصابت کردودر همان وسط سقف ماند،تاچنددقیقه دودازاین خمپاره بلندمی شدولی منفجرنمی شد دراین شرایط مداح بسیجی که اهل سبزوارمشهدبودوسن کمی هم داشت همچنان مشغول قرائت دعاومداحی بود ،هیچ کدام ازبسیجیان ازسنگربیرون نرفتند و بعدازمراسم  همین مداح آن خمپاره راخنثی کردبدون از هیچ اتفاقی .

خداوردی در پایان چند بیتی در وصف بسیج برایمان می سراید و دعا می کند که خدواند تقدیر همه ما را در این شب ها شهادت قرار بدهد.

یادآن روزی که درسنگرصدای زوزه خمپاره ها*اخت پیداکرده بود باگوش آن رزمنده ها

یادپاتک های غرب ویادشب های کمین*سبقت رزمندها روی رفتن برسرمیدان مین

بوی باروت بوی گازخردل وترکش چه شد*بوی سم شیمیایی زوزه ترکش چه شد

یادآن روزی که در چزابه سنگرمی زدیم*خط دشمن را چه راحت برهم می زدیم

تابلوهایی که درخط مقدم می زدیم *بانگاه کردن به آن حتما یک لبخندمیزدیم...

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها