نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. اسفند 1392 - 20:51
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: کهگیلویه و بویراحمد با داشتن نیروی فکری و کاری خلاق، تمام ظرفیت های تحقق اقتصاد مقاومتی را دارد.

به گزارش آفتاب جنوب ، غلام محمد زارعی در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس درباره اهمیت اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی درمان دردهای مزمن، کهنه و همیشگی ایران اسلامی است.

وی افزود: بر این باوریم که اگر به راهبردهای اقتصادی مد نظر مقام معظم رهبری عمل گردد بسیاری از خلاء های موجود اقتصادی رفع می شود.

زارعی یکی از معضلات اقتصادی کشورمان را متکی بودن به درآمدهای نفتی اعلام کرد و بیان داشت: با برنامه ریزی می توان مشکلات اقتصاد تحت تأثیر ناملایمات و تغییرات قیمت نفت را برطرف کرده و بر ظرفیت های فراوان خود متکی باشیم.

وی با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه نیروهای کاری و فکری اذعان داشت: کهگیلویه و بویراحمد جزء معدود استان هایی است که آب و زمین شور نداشته و این امر فرصتی مناسب برای استفاده از پتانسیل های خدادادی و ظرفیت های بالقوه استان در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

زارعی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر توجه به نیروهای داخلی، ابراز داشت: با توجه به اینکه استان ما نیروی خلاق و ظرفیت های خدادادی بالقوه ای دارد، در صورت برنامه ریزی مناسب و سرمایه گذاری می توان مشکلات در بحث اشتغال و تولید حل شود.  

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس با بیان این مطلب که اقتصاد مقامتی به معنای اقتصاد ریاضتی نیست، ادامه داد: اقتصاد ریاضتی مربوط به کشورهای بحران زده و دارای اقتصاد بیمار است در حالی که اقتصاد جمهوری اسلامی ایران پویا و در حال رشد است.  

وی در پایان از تشکیل کارگروه ویژه اقتصاد مقاومتی در مجلس خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع، مجلس شورای اسلامی بر این موضوع متمرکز شده تا با پر کردن خلاء های قانونی و تدوین برنامه اقتصاد مقاومتی در راستای برنامه های مد نظر مقام معظم رهبری گام بردارد.

 

hkjihd \dhl/l

نظرات کاربران

تازه های سایت