نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. آبان 1402 - 11:00
مراسم تکریم و معارفه فرماندهان قدیم و جدید سپاه ناحیه گچساران با حضور فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، آئین تکریم و معارفه فرمانده قدیم و جدید سپاه ناحیه گچساران با حضور فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، جمعی از مسئولان محلی، بسیجیان و خانواده معظم شهدا در محل نمازخانه سپاه ناحیه این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران در این آئین گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی به‌عنوان شجره طیبه‌ای که به‌عنوان الگوی تمام‌عیار ایستادگی و مقام و شرف در عالم شناخته‌شده و به برکت خون شهدا و حرکت‌های خدایی و الهی که سربازان ولایت و امنیت کشور قدم برداشتند، مسیر موفقیت را می‌پیماید و در حال حرکت است.

وی بیان کرد: امروز شاهد الگو گرفتن از خون شهدا در اقصی نقاط عالم هستیم، یکی از برکات جمهوری اسلامی و کارهای ماندگار امام راحل که یک دوراندیشی نیز محسوب می‌شود، تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. سپاهی که در دوران دفاع مقدس اقدامات بسیاری را انجام داد و بعدازآن نیز در حوزه‌های متعدد کارهای بسیاری انجام داده و خدمات خوب آن بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

حجت‌الاسلام هاشمی منش عنوان کرد: سپاه امروز در حفظ دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی در حال تلاش است و در این‌ مسیر این‌قدر توانا و مقتدر و باعظمت است که دشمنان به نقش بالا و والای سپاه اعتراف کردند.

علیزاده معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار گچساران در این آیین هم گفت: در روز ۱۳ آبان مردم ایران حماسه‌ای دیگر خلق کردند و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین نشان دادند. سپاه پاسداران در ایران خدمات بسیاری را انجام داده است، دشمنان تصور می‌کردند این انقلاب بعد از پیروزی ماندگار نخواهد بود، درصورتی‌که همچنان بااقتدار ایستاده‌ایم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران با عملکرد بسیار خوب و قوی خود توانسته علم و عمل را باهم تلفیق کند، دشمنان داخلی و خارجی باهم در مقتدر بودن سپاه توافق دارند. چون سپاه توانسته با مدیریت جهادی و اعتقاد به مذهب اقتدار را به دنیا نشان دهد.

علیزاده بیان کرد: سپاه قدس با فرماندهی سردار سلیمانی توانست ریشه داعش را خشک کند، امنیت و اقتدار امروز نظام جمهوری اسلامی را مدیون خون شهدا هستیم، اگرچه امروز پرچم خدمت همچنان پابرجاست.

سرهنگ ناصر صالحی، فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج گچساران در ادامه هم گفت: ظرفیت‌های بسیاری در گچساران داریم که جا دارد روی آن‌ها بیشتر کار شود، ما در سپاه به‌عنوان یک سرباز به مردم خدمت خواهیم کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوب گچساران ادامه داد: ما افتخار میزبانی خواهر بلافصل امام رضا علیه‌السلام، حضرت بی‌بی حکیمه سلام‌الله علیها را در گچساران داریم، گچساران معبر شهدا و میزبان انسان‌های بزرگی همچون مرحوم حجت‌الاسلام متقی کاشانی و سردار حاج علی فضلی بوده است، این شهرستان ظرفیت‌های بالایی دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای بیش از ۷ هزار رزمنده و ۳ هزار جانباز، ۳۶۶ شهید و جمعیتی بالغ‌بر ۱۸۰ هزار نفر است که در حدفاصل فارس و خوزستان قرار دارد گچساران دارای ظرفیت گردشگری و ورزشی است.

صالحی اظهار کرد: این شهرستان بام نفت ایران و سرزمین آب‌وآتش نام‌گرفته است و باید به آن بیشتر توجه شود وظیفه ما به‌عنوان خدمتگزار مردم در سپاه سنگین‌تر بوده و باید اقدامات بیشتری را نیز انجام دهیم و با تعامل خوب و هم‌افزایی مسئولان‌ گام‌های بیشتری را در راستای توسعه برداریم.

وی گفت: به مدد الهی در مسئولیت فرمانده سپاه ناحیه شهرستان گچساران دو رویکرد اصلی حفظ و تقویت حرکت درونی سپاه و توانمندسازی کارکنان مجموعه تحت امر و تقویت حرکت بیرونی سپاه در راستای تثبیت اهداف انقلاب اسلامی و کمک به دولت خدمتگزار را مدنظر خود قرار خواهیم داد.

صالحی حضور در سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح استان را تجربه‌ای ارزشمند عنوان و اضافه کرد: با توجه به تجربیات گذشته آمادگی خود را برای کمک به دولت خدمتگزار در تمامی حوزه‌های خدمت‌رسانی اعلام می‌کنیم.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که می‌فرمایند: «در جمهوری اسلامی هر جا که قرار گرفتید همان‌جا را مرکز دنیا بدانید، آگاه باشید که همه کارها به شما متوجه است»، ابراز امیدواری کرد با تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌های اداری و سپاه ناحیه گچساران بتوان قدم‌های مثبت و خوبی در جهت توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر این شهرستان برداشت.

در این آئین از خدمات سرهنگ «سید حمزه محقق زاده» فرمانده سابق سپاه ناحیه گچساران تقدیر و سرهنگ «ناصر صالحی» به‌عنوان فرمانده جدید سپاه ناحیه این شهرستان معرفی شد.

گفتنی است سرهنگ محقق زاده از تیرماه ماه 1401 فرماندهی سپاه ناحیه گچساران را بر عهده داشت، وی هم‌اکنون به‌عنوان فرماندار شهرستان کهگیلویه منصوب‌شده است. سرهنگ صالحی نیز پیش‌ازاین مسئولیت بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد را عهده‌دار بودند.

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت