نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
12. آبان 1402 - 12:45
امام‌جمعه گچساران گفت: آمریکایی‌ها امروز در فلسطین، فرماندهی نسل‌کشی، کودک کشی و همچنین حمایت کامل از رژیم صهیونیستی را بر عهده‌دارند بعد ادعا می‌کنند که مدافع حقوق ملت‌ها هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید که بهترین توشه برای دنیای جاودانه آخرت همان تقوای الهی است. هر انسان مسافری برای مسافرت نیازمند توشه است و برای سفر آخرت و آن گردنه‌های سخت و دشوار تقوای الهی نیاز است.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت 13 آبان افزود: 13 آبان دارای سه واقعه مهم و درس‌آموز است، 13 آبان سال 43 تبعید امام (ره) به ترکیه را داشتیم حدود 70 هزار مستشار آمریکایی در دوران پهلوی در کشورمان حضور داشتند و برای مردم ایران تصمیم‌گیری و قانون کاپیتولاسیون را تصویب کردند که اگر هر شخص آمریکایی جرمی در ایران مرتکب شود هیچ مرجعی در ایران حق محاکمه و مجازات او را ندارد.

امام‌جمعه گچساران گفت: بنابراین امام (ره) در مقابل کاپیتولاسیون ایستادند و ملت ایران را بیدار کردند و مقابل این زورگویی‌ها ایستادند که بعدها هم امام (ره) را به ترکیه و بعدازآن به عراق تبعید کردند.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: اما حادثه دوم 13 آبان کشتارجمعی از دانش آموزان در سال 57 به دست رژیم پهلوی بود و در 13 آبان 58 نیز دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند و که امام (ره) به‌عنوان انقلاب دوم از آن یادکردند بنابراین هر سه این وقایع برای جامعه ایرانی ما درس عبرت خواهد بود و نشانی است که هرجایی که ملت ایستادگی کند قدرت‌های پوشالی فرو خواهد ریخت.

وی افزود:13 آبان نشان داد هرکجا که ظلم باشد باید ایستادگی کرد، اما چرا ملت ما تا این حد از آمریکای جنایتکار نفرت دارد و چرا امروز شعار مرگ بر آمریکا یک فرهنگ در کشورمان و دیگر جوامع آزادی‌خواه جهان شده است که باید گفت در تاریخ آمریکا جز ظلم، تجاوز و جنایت علیه ملت‌ها دیده نمی‌شود.

حجت‌الاسلام هاشمی منش ادامه داد: آمریکا حقوق ملت‌ها را زیر پا گذاشته است و بیش از 60 کودتا علیه کشورها در تاریخ ننگین آمریکا دیده می‌شود. کودتای 28 مرداد توسط آمریکایی‌ها اتفاق افتاده است و بعد آن نیز فتنه‌های بسیاری علیه ملت ایران اسلامی به راه انداختند و همچنان هم خیانت می‌کنند و امروز نیز جنگ ترکیبی به راه انداختند.

امام‌جمعه گچساران بیان کرد: آمریکایی‌ها امروز در فلسطین، فرماندهی نسل‌کشی و کودک کشی و همچنین حمایت کامل از رژیم صهیونیستی را بر عهده‌دارند بعد ادعا می‌کنند که مدافع حقوق ملت‌ها هستند و باید عرض کنیم که آمریکا در پیشگاه ملت ایران و محور مقاومت بی‌رحم‌ترین جریان ضد بشری طول تاریخ بشری است.

خطیب جمعه گچساران در ادامه تأکید کرد: امروز شاهد جنایت بی‌شماری از استکبار جهانی در غزه هستیم و ملت ایران خیانت‌های آمریکا را هرگز فراموش نخواهند کرد آمریکایی‌ها ام‌الفساد قرن و محور شرارت در جهان هستند و هر کجایی که قدم گذاشتند جز ویرانی، خسارات و کشتار چیزی به‌جای نگذاشتند.

وی افزود: دشمن بداند که در آینده نظم نوین جهانی هیچ جایگاهی ندارد و امروز طوفان الاقصی مقدمه نابودی استکبار بود. جنایت امروز اسرائیل همه آزادی‌خواهان را به صحنه آورده است و محور مقاومت به‌عنوان فرصتی برای ضربه زدن سهمگین به بدنه رژیم صهیونیستی خواهد بود و هرکسی که از این غده سرطانی حمایت کند در تیررس محور مقاومت است که به حول و قوه الهی نابودی رژیم صهیونیستی نزدیک است.

حجت‌الاسلام هاشمی منش اظهار کرد: امروز ایران اسلامی تا نابودی آمریکای جنایت خوار از پای نخواهند نشست سلاح امروز جهاد تبیین است و برای اینکه دشمن به هدفش نرسد نیاز به جهاد تبیین داریم و حضور همه آحاد مردم در 13 آبان و دیگر عرصه‌های انقلاب می‌تواند بلای جان دشمنان باشد.

امام‌جمعه گچساران گفت: مسئولین باید به مردم خدمت کنند و مشکلات را مرتفع کنند و با استفاده از ظرفیت‌های بزرگی که در کشور وجود دارد به مردم خدمت کرد. شهرستان گچساران ظرفیت‌های بزرگی دارد اما خجالت دارد که جوانی برای کار مراجعه کند و ناامید بشود و دست به اقدامی نامتعارف بزند.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: مسئولین باید همت کنند و دولت انقلابی این روزها باید برای رفع مشکلات کشور بیشتر و قوی‌تر حرکت کند. وزیر امور خارجه کشورمان این روزها برای حمایت از مردم غزه شبانه‌روز تلاش دارد و این نمونه یک مدیر جهادی است و باید امید به آینده را در جامعه تقویت کنیم.

وی افزود:14 آبان ماه‌روز فرهنگ عمومی نام‌گذاری شده است و از مهم‌ترین برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی توجه خاص به حوزه فرهنگ است و به‌عنوان یکی از ارکان اساسی در تعالی بخشی به جامعه آرمانی است و نگاه امام (ره) در مقوله فرهنگ و تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی مبتنی بر یک معماری و مهندسی فرهنگی و نیز بهره‌گیری از ظرفیت‌های ممتازی است که در جامعه ما وجود دارد.

حجت‌الاسلام هاشمی منش ادامه داد: از نخبگان و دلسوزان فرهنگی و اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز تشکرمی کنم همان‌گونه که در عرصه‌های مختلف نیاز به نقشه راه داریم در مسائل فرهنگی هم نیازمند یک نقشه مهندسی‌شده هستیم که شاهد اتفاقات خوب فرهنگی در شهرستان باشیم.

امام‌جمعه گچساران بیان کرد: روز گذشته موکب شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد به همت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به بهره‌برداری رسید و کاری بس ارزشمند است و جا دارد از مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی و همه و همه تشکر و قدردانی کنم.

 

انتهای خبر/

نظرات کاربران

تازه های سایت