نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. مرداد 1393 - 2:05
مدیر کل جهادکشاورزی استان زنجان گفت: استفاده بی رویه از مراتع سیمای منابع طبیعی زنجان را دگرگون ساخته است.

به گزارش آفتاب جنوب،به نقل از

 مهر، محمدرضانهاوندی پور  ظهر شنبه در جمع مدیران استان زنجان با توجه به ازدیاد جمعیت وبه تبع آن نیاز روزافزون به فرآورده های دامی ، وابستگی دامداران به مراتع برای تغذیه دام هایشان موجب شده که از عرصه های منابع طبیعی بیش از توان تولیدی بهره برداری صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه گسترش اراضی شهری و کشاورزی در مراتع و جنگل ها و استفاده بی رویه از جنگل ها و مراتع، سیمای منابع ط بیعی را دگرگون ساخته  است ادامه داد: با وجود تلاش و زحمات فراوان نیروهای سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری،متاسفانه تخریب و آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعتی ادامه داشته و به گونه ای است که می توان گفت بستر تولید (آب و خاک وزمین)و جنگل ها و مرتع به طور کلی زندگی انسان ها و سایر موجودات زنده در معرض خطر جدی قرار گرفته اند.

مدیر کل جهادکشاورزی استان زنجان افزود: همیار طبیعت فردی با انگیزه معنوی به صورت داوطلبانه است.

نهاوندی پور افزود: اهداف همیار طبیعت احیا،توسعه و بهره برداری اصولی از منابع  طبیعی است تا در سرسبزی طبیعمت محکل زندگی خود سهمی داشته باشند.

نهاوندی پور همکاری در ساماندهی همیاران طبیعت به منظور حفاظت و احیای منابع طبیعی را یک وظیفه دانست و ادامه داد: ارتباط مستمر مردم با مسئولین و کارشناسان اداره کل و ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری، ما را در پیشبرد اهداف یاری می کند.

نظرات کاربران

تازه های سایت