نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. بهمن 1396 - 13:26
آئین بزرگداشت جان باختگان حادثه واژگونی اتوبوس محوردیهوک -فردوس با حضور نماینده ولی فقیه درکهگیلویه و بویراحمد،فرمانده سپاه فتح ،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی درمسجد شهیدان گچساران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،این مراسم از ساعت 10 صبح امروز با حضور "آیت الله ملک حسینی" نماینده ولی فقیه درکهگیلویه و بویراحمد،"تاجگردون"رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس،"سرداربوعلی"فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد،"نظری"معاون سیاسی امنیتی استاندارکهگیلویه و بویراحمد،"سردارعوض شهابی فر"، نیروهای نظامی و انتظامی و نیزجمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در مسجد شهیدان گچساران برگزار شد.

درابتدای این مراسم "مهدی رضایی" مداح اهل بیت علیهم السلام به مرثیه سرایی و سوگواری پرداخت ودر ادامه این مراسم حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی فر امام جمعه باشت با عرض تسلیت به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و خانواده‌های جانباختگان بابیان اینکه این زائران به عشق امام رضا (ع)سفر کرده بودند،گفت:نقل شده است ثواب هزار حج را برای کسی که امام رضا (ع) را زیارت می‌کند نوشته می‌شود، این فرد باید امام را بشناسد و بداند امام رضا در درگاه الهی از چه جایگاهی بر خوردار است.

امام جمعه باشت اظهار کرد: راه پی بردن به این حدیث توجه به معنای حج است و باید مسئله حج را تشریح کنیم و در ادامه می‌توانیم به معنای این حدیث پی ببریم، باید توجه کرد که چه سری در احرام پوشیدن و لبیک گفتن و سر اعمال حج است.

عبودی فر ادامه داد: حج یک سفر کاملی است که انسان آغاز کرده است چرا که می‌خواهد به خدا برسد و باید تعلقات دنیایی را کنار بگذارد و در این سفر همه توجهات فقط به معبود باشد، امام صادق (ع) در حدیثی فرموده‌اند، زائر بیت الحرام در اولین نگاهی به خانه خدا بیندازد خداوند گناهان او را می‌بخشد و این ویژگی سفر حج است.

امام جمعه باشت تصریح کرد: می‌گوییم زیارت امام رضا (ع) چنین ثوابی دارد اما معنای این مطلب این است که زیارت امام رضا (ع) دارای چنین ظرفیت عظیمی است،لذا اگر شیعیان و مخصوصا ما ایرانیان به صورت ویژه به حرمین و صحن و سراها اهمیت می‌دهیم چون می‌دانیم همین صحن و سراها می‌تواند صراط مستقیم را به ما نشان بدهد.

وی با بیان اینکه باید حق امام(ع) را بدانیم وامام شناس باشیم، گفت: تردید نداشته باشیم که راه ورود به صرا ط مستقیم انبیای الهی هستند و امام رضا (ع) در حدیث معروفش همین را فرموده‌‌اند، بهترین پناهگاه در این دنیا فقط اهل بیت(ع) هستند.

گفتنی است کاروان زائران گچسارانی در روز 22 بهمن ماه در قالب کاروان مهر رمضان عازم مشهد مقدس شد. اتوبوس این کاروان که حامل 45 زائر اولی متشکل از 42خانم و 3 آقای بالای چهل سال بودند در بامداد روز 23 بهمن راس ساعت 2 و 34 دقیقه در کیلومتر 6 دیهوک -فردوس واژگون شد.

 در این حادثه ناگوار در جاده دیهوک - فردوس 9 نفر کشته و 36 نفر مصدوم شدندکه در روز گذشته چهار نفر از این جانباختگان در بهشت زهرای گچساران، 2 نفر در روستای سربیشه و سه نفر دیگر در روستاهای دیل، باباکلان، امامزاده جعفر گچساران تشییع و خاکسپاری شدند.

براساس این گزارش، شاه بی بی جلالی، شاه بی بی درودگر اصل، زینب رضایی (لار) و شوکت محمد پور (بیدک) در بهشت زهرای گچساران خاکسپاری وهمچنین ماه بانو بهزادی در روستای بابا کلان، زری بزرگزاده در روستای دیل ، ملکه کرمی در روستای امامزاده جعفر و گل جهان افتخاری عمله  وجواهر هرمزی مقدم در روستای سربیشه خاکسپاری شدند.

در روز گذشته نیز تعداد 33 مصدوم این حادثه با همکاری سازمان اورژانس کشور و سازمان هوا فضا سپاه  با هواپیمای اختصاصی از فرودگاه بیرجند به گچساران منتقل شدند که از این تعداد 17 نفر ترخیص و 16 نفر دیگر برای ادامه درمان به بیمارستاهای شهید رجایی و بیمارستان بعث نفت منتقل شدند.

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها