نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. آبان 1396 - 23:39
همزمان با اربعین حسینی مراسم تعزیه خوانی در جوار مرقد شهدای گمنام دانشگاه آزاد گچساران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،اسدالله ملک‌زاده، رئیس دانشگاه آزاد گچساران با اشاره به برگزاری این مراسم معنوی در این واحد دانشگاهی،گفت:همه ساله در این شهرستان مردم ضمن برگزاری مراسمات سوگواری و عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) ، برگزاری تعزیه‌خوانی را نیز مورد توجه قرار می‌دهند بگونه‌ای که در ایام ماه محرم و صفر مصیبت‌هایی که بر ائمه اطهار(ع) وارد شده و حماسه‌های  قیام عاشورا و اسرای دشت کربلا در قالب تعزیه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

وی افزود:درمراسم تعزیه به‌دلیل اینکه نوای چاووشی و صدای طبل‌ها، مرثیه‌ای است که قلب‌ها را به لرزه درآورده و جان‌ها را روانه کربلا می‌کند و همچنین ناب‌ترین و کامل‌ترین نوع نمایش برای بازگو کردن قیام عاشورای حسینی شبیه‌خوانی یا تعزیه است که قدمت زیادی در استان کهگیلویه و بویراحمد  دارد.

ملک زاده درادامه با اشاره به نقش دانشگاه در ترویج فرهنگ عاشورایی، تاکیدکرد: ضروری است در کنار ارتقای علمی دانشجویان مباحث فرهنگی و مذهبی نیز ارتقا یابد و بهره‌مندی از ظرفیت محرم و صفر و مشارکت دانشجویان امری مهم در جوامع علمی است.

رئیس دانشگاه آزاد گچساران تصریح کرد:آموزش اساتید در موضوعات فرهنگی مذهبی و الگو بودن اساتید برای دانشجویان گام موثری در این عرصه است و بهره‌مندی از ظرفیت محرم و صفر در دانشگاه یک اصل ضروری است.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها