نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
27. مرداد 1397 - 22:40
سرهنگ جهانبخش نوروزی شاخص‌‌ترین چهره اصولگرا در ایل قشقایی نامه‌ای خطاب به دکتر محمود کریمی، افراسیاب طاهری، خسرو طاهری و ایل قشقایی نوشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سرهنگ جهانبخش نوروزی شاخص‌‌ترین چهره اصولگرا در ایل قشقایی طی نامه‌ای خطاب به دکتر محمود کریمی، افراسیاب طاهری، خسرو طاهری و ایل قشقایی نوشته است:

بسمه تعالی

با عرض ادب و سلام خدمت دوستان عزیز و هم ایلی آقایان دکتر کریمی ، خسرو طاهری ، حاج افراسیاب پرویزی  …

««حرف امروز گواه فردا»»

ابتدا نگاهی گذرا

در سال ۹۴ شما دوستان عزیز ومحترم ، برای نماینده محترم اقای تاجگردون آنچه را که در توان داشتید بکار برده و مایه گذاشتید.مروری تیتروار بر آنچه که شما تقدیم وی کردید می تواند عمق و برد این هبه همه فرازهای ایل را نشان دهد.شما آیت حق جهانگیرخان قشقایی را بر تارک بنرهای تبلیغ به میدان آوردید.

صولت الدوله و تمومی مفاخر ایل را یکجا به ثمن بخس وارد یه معامله معمول و پیش افتاده در کشور در هر چهار سال تکرار و عناصر فرع و اصل ان جابحا می شود نمودید.

شما دوستان محترم با شهدای ایل کاری کردید که در طول و عرض کشور ، هیچ جا چنین احسان و بذلی را آن هم برای یه دوره گذارای ««۴»»ساله توسط قومی یا اقلیمی صورت نگرفته وبعید هم است صورت بگیرد.

از این معاملات ایلی یا طایفه ای و تاریخی و …الی ماشالله تا انجا که به ذهن مبارک شماها رسید انقدر نثار شد که از خیر طرح تمامی ان می گذریم.چرا که از حوصله این مرقومه و توان حقیر خارج است.

دوستان عزیز…
می دانید درد اورترین فراز از این معامله بی محابانه کجا بود ؟
اگر نمی دانید اجازه بدهید آن را طرح کنم وآن درد مرد افکن و کشنده هزاران جوان بیکار قشقایی بود که با امید به چشمان و زبان شما ، امیدوار شدند که در این سفره پهن و رنگین آقای تاجگردون ، سهم شیرین و هدیه ای جانانه برای خانواده هایشان خواهند داشت.

برادران عزیز می دانید گروگان گرفتن نان و اقتصاد مردم ، مکافات سختی را در نزد خداوند خواهد داشت .شما به چشمان این خیل عظیم خانواده های بیکار نگاه کردید و امید کاشتید .

حال چنین هست؟بفرمایید در سهم ۱۵۰۰نفری پتروشیمی چقدر از این امیدواری ها را تقدیم این خانه های پر اندوه لبنان و سایر جاها می توانید بکنید ؟

بفرمایید نتیجه رایزی تان در امر صدها استخدامی بیمارستان بی بی حکیمه و شرکت نفت چی بوده و اگر زحمتی نیست اسامی انهارا اعلام بفرمایید .
اگر اجازه بدهید از ان خیل عظیم بکارگرفته !!!سه نفر را نام ببرم که از لیست پر منت جا مانده و خوشحالی خانواده هایشان فصل داغ تابستان ۹۷را دوام نیاورد.
این جوانان حمید صفاییان ،ابراهیم اسفندیاری، همتیان را می گویم .

چه زود این شادی را خزان زد.

یک سوال …
ایا نماینده محترم نمی دانند در طی این بیست سال که بحث لر وترک به دلیل انتخابات شوراها استارت زده شد و صد البته در این خلق این غوغا شما عزیزان نقش بی بدیلی را ایفا کردید و چه بر سر بدنه از همه جا بیخبر قشقایی امده است؟

کافی است جناب تاجگردون دستور بدهد امار شاغلین ادارات را تهیه و به سمع و نظر ایشان برسانند.قطعا خواهند دید که در اکثر ادارات ، دریغ از یک درصد نیروی قشقایی…

در اینجا لازم است سپاس و تشکر خود را از روح جوانمردی مهندس امین یوسفی اعلام دارم که در سال ۹۴ از موضوع تقابل بیجای ترک و لر اعلام بیزاری ونفرت کردند و اصرار بر ان را اشتباه تلخ یاد کردند.

باز هم مراتب تشکر جامعه قشقایی را به محضر مردان و زنان و جوانان نامدار غیور ایل باوی و بویراحمد که با حماسه بیادماندنی ، کاندید قشقایی را در ۹۴ پاس داشتند و برای همیشه جدال بی ارزش و بی منطق قومیت راپایان دادند و این در حالی است مولفه های فرهنگ اقوام که بسیار ریشه در یک دارند محترم شمرده و بسیار مشاهده شده عزیزان لر بیشتر از قشقایی ها مشوق حفظ فرهنگ زیبا و باشکوه و زبان قشقایی بوده وهستند .

بحمدالله این صمیمت با همسایگی و ازدواجهای بیشمار طرفین به یک ظرفیت شیعی ، علوی مستحکم تبدیل شده و در این بین طوایف سادات علوی و فاطمی پیشقدم و در واقع به سیره علوی تاسی جسته اند.

خدا را بر این نعمتها سپاس گفته و اصرار بر این سیره الهی را از وظایف خود دانسته و امیدواریم همه عناصر صاحب قدرت در جغرافیای گچساران و باشت بر این امر خدایی صحه گذشته و تشریک مساعی نمایند.
برادران عزیز..
بنده وقتی میبینم جناب تاجگردون عناصر ولیدرهای خود را در مناصب و فرصتهای بابرکت و دامنه دار بکار گرفته و حتی بعضی از همکاران بازنشسته ما را در سپاه در ۹۴به بعد بکار گرفته و شماها که شاخصین این قوم در مجموعه نماینده بودید به شیراز پناه برده اید غصه ام دو چندان میشود.

در چنین احوالی ، اقای دکتر کریمی در ««رابطه با کارخانه داروی سنتی ادای زهد در می اورد و میگوید ترس داشتم قشقایی بگوید ما سواستفاده کردیم»» .
بنده این ادعا را نمی توانم هضم کنم و ترس دارم به ایشان اصولا تعارفی نشده است.
اما …
از نظر حقیر دیر نشده است .
انقدر در جغرافیای حوزه سکونت جامعه قشقایی ظرفیت بالقوه وجود دارد که با توجه به حوزه عمل وسیع جناب نماینده ،براحتی میتوان با بالفعل کردن ان ، صدها فرصت شغلی ایجاد کرد.
قطعا ایشان میتوانند با بررسی دقیق و تخصصی ان ، به یک نتیجه منطقی و بابرکت برسند.
بنده و امثال بنده وقت کافی داریم که منتظر بمانیم که ایشان در این حوزه چکار خواهند کرد.
به اندازه کافی با این ادبیات که ««کشور در حال حاضر مشکل دارد وتحریم فلان و بهمان است»»اشنایی داریم.
اجازه بدهید به یک موضوعی اشاره بکنیم وان این است:
اولویت اول جامعه تهیدست قشقایی اشتغال است و لذا مشاهده میشود فردی از قشقایی در یک اداره چند نفره بعنوان مدیرگذاشته میشود و سپس غوغا راه می افتد که بیایید سهم ««ککاگری»»داده شد سجده شکر بجا بیارید.

اما سخن ۹۸…
حرف امروز و گواه فردا
سال اینده ، سال ارائه بیلان کار شما در نزد زن و مرد قشقایی خواهد بود.
یادتان باشد چنانچه بیلان و کارنامه تان ممتاز و زیبا و مردمی بود بازنده میدان ««رای»» حقیر و دهها شخصیت جریان قشقایی است که می بایستی زحمات چند برابر بکشیم که صحنه را به نفع اهداف بحق ومردمی خود تغییر دهیم .
یادتان باشد، اره عزیزان ، یادتان باشد سال اتی اجازه داده نخواهد شد در صورت غفلت از ادای دین به این مظلومین شیعه علی ابن طالب (ع)،کاندیدی از جنس قشقایی برای جلوگیری از فرار امواج قشقایی ،از سوی شما دوستان خوب وارد صحنه شود .
به تعبیری بلاکش و سپر محور انتخاباتی کم لطفتان در حق تهیدستان شود .
قطعا بزرگوارانی چون مهندس ……در چنین بازی بی رحمانه وارد نخواهند شد.
ضمن اینکه با توجه به انشقاق عمده در ایل ، کمتر عاقلی به این بازی زشت و غیر عاقلانه تن خواهند داد.
راحت و شفاف عرض میکنم ما به ظن قوی کاندیدی از جنس لر خواهیم داشت و شرایط شیرین و قابل تحمل و بحقی را با ان عزیز تعریف خواهیم کرد .
تلاش خواهیم کرد تنها یک”” لر”” وارد میدان شود و قطع یقین داریم منطق حاکم بر حوزه شهرستان ، چنین خواسته ای را عملی تجربه خواهد کرد.
به امید سال سبز و پر امید در خدمات شما به ایل با شکوه اما خسارت دیده قشقایی.انشالله

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها