نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. مهر 1396 - 16:55
رجز خوانی های جدید ترامپ در عمل تغییر رفتار جدید و یا عملی خلاف انتظار نبود او حرف تازه ای در سخنرانی خود بیان نداشته بلکه ادامه همان رجز خوانیهای ریگان و بوش و اوباماست. ولی با ادبیاتی بی ادبانه تر و توهین آمیزتر .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،یدالله مرادی فعال سیاسی گچساران در یادداشتی نوشت:رویاروئی دو جبهه استکبار جهانی و انقلاب اسلامی با به صحنه آمدن یک تاجر بی ادب به نام دونالد ترامپ وارد یک مرحله حساس، ظریف، دقیق و مهم گردیده است. جبهه حقانی انقلاب اسلامی نه در ایران و خاورمیانه بلکه در پهنه جهان کنونی شکل گرفت تا عدالت و آزادی و مردم سالاری و حقوق بشر راه صواب بیابد و ملت ها طعم شیرین روابط انسانی بر پایه مدنیت دینی را درک و لمس نمایند. عزت و استقلال و شرف خود را به پای قدرت های ظالم و طواغیت حراج نکنند و در اینجا بود که اساس و بنیان فکری و زیر ساخت مدیریت استکباری به لرزه افتاد، ساختار استبداد جهانی احساس خطر کرد و بدین طریق بود که ایران اسلامی به رهبریت امام خمینی (ره) علمدار رهایی و آزادی ملت ها گردید و جبهه مقاومت در راستای انقلاب اسلامی در منطقه شکل گرفت.

ارتجاع عرب، صهیونیسم مزدور، گروهک های وابسته و عناصر سست بنیان دست در دست هم قرار دادند تا جبهه استکباری را همراهی نمایند و در اینجا که امریکای جهانخوار رهبریت جبهه استکبار را برعهده گرفت تا انقلاب و اسلام و مبانی دینی و تمدن و فرهنگ ایرانی را متناسب با امیال زورگویانه خود مصادره نماید ولی احساس هویت جدید نیروهای انقلابی و پاسداران ارزش ها، نیات شوم آنها را برهم زدند و طرحی نو در انداختند. اراجیف جدید ترامپ چیزی جز ناله های عجز و ناتوانی و عصبانیت یک کفتار گرسنه نمی باشد.

برجام راهی و مسیری بود برای اثبات سلامت برنامه های توسعه ایران و دور کردن فضای روانی ایران هراسی و از طرف دیگر ایجاد فرصتی بود برای قدرت های جهانی که ورای شعارها و تهدید های امریکا به حقانیت ایران پی ببرند.اما چون یک طرف تاثیرگذار و تعیین کننده برجام امریکای خبیث و تروریست پرور بود و در طول تاریخ هم درمورد ملت ایران و هم ملت های دیگر جهان شرارت و قساوت و بد عهدی خود را تکرار کرده بود لذا از همان ابتدای مذاکرات هسته ای با وجود نشان دادن دست مخملین و لبخندهای شیطانی، روح بد عهدی، بدقولی و رفتار ناجوانمردانه خود را بروز دادند و با حضور ترامپ دیوانه در کاخ سفید، اتهامات و فحاشی های جدید و حتی اعمال تحریم های جدید را بروز دادند.

 ترامپ را باید نماد یک امریکای بدون روتوش و عکس واقعی امریکا در قاب رفتار غیر انسانی دانست وی ساخته تبادلات پولی و مناسبات صرفاً مالی می باشد، عنصری غیر اخلاقی با روحیه ای درنده خویی است که در تمام جهان دوستی و رفتارش را بر سود و منافع طبقه و کشورش می بیند و آنقدر خبیث و مال پرست است که در برابر دلارهای اهدایی ارتجاع عرب سعودی نام تاریخی و جاودانه خلیج فارس را هم تحریف می نماید. ترامپ آنچنان ابله است که تاریخ فرهنگ و تمدن ملتی را نادیده گرفته و جغرافیای سیاسی دنیا را در راهروی تنگ افکار پلیدش زندانی می کند و برای تامین مطامع استعماری خود به انواع دروغ و اتهام و حیله متوسل می شود.

رجز خوانی های جدید ترامپ در عمل تغییر رفتار جدید و یا عملی خلاف انتظار نبود او حرف تازه ای در سخنرانی خود بیان نداشته بلکه ادامه همان رجز خوانیهای ریگان و بوش و اوباماست. ولی با ادبیاتی بی ادبانه تر و توهین آمیزتر .

چند نکته دیگر از این سخنرانی:

ترامپ موضوع برجام را بهانه قرار داد تا کینه و عداوت خود را به ملت ایران و سپاه پاسداران ابراز دارد و در نهایت برجام را هم به کنگره ارجاع داد و عملاً خود را راحت کرد.

نگاه تاجرمآبانه ترامپ در عرصه روابط بین الملل نشان داد که ایشان فوق العاده تهی مغز و بیسواد است هم بی پشتوانه بودن دانش سیاسی و حقوق بین الملل را از خود نشان داد، هم  عدم اطلاع از تاریخ یک ملت باستانی و کهن به نام ایران را وهم ندانستن واحدهای جغرافیایی پر منفعتی که حتی نیروهای اشغالگرش در آن حضور دارند مثل خلیج همیشه فارس.

از نظر روانشناسی این بیانات هیجانی و عصبی گونه هم نماد دیگری از بروز تهی بودن، ابلهی و عدم تعادل او حکایت ها دارد. او آنقدر از علم روانشناسی هم به دور بوده که نمی داند حتی ایرانیان معاند و ضد انقلاب اسلامی هم از واژه خلیج عربی ایشان متنفرند و همین خطای راهبردی  این دیوانه ی خودخواه می باشد که از یک طرف ادعای حمایت از ملت ایران را می نماید  و از طرف دیگر نسبت تروریست بودن خودشان را به این ملت بزرگ نسبت می دهد.

در بحث تهاجم به سپاه هم اتفاق تازه ای رخ نداده است زیرا سپاه از ابتدای شکل گیری خار چشم دشمنان این آب و خاک بوده و هست و خواهد بود و چون عملاً سپاه رابطه ای سیاسی، نظامی و فرهنگی با امریکا نداشته لذا تحریم آنهم بازی با کلمات می باشد و بحث تحریم سپاه هم به 11 مرداد برمیگردد که براساس قانونی موسوم به کاتسا چنین رویه کینه توزانه ای را پیش گرفته بودند.

 واکنش ها به سخنان ترامپ هم خود درس ها دارد اولاً موافقین این سخنان گستاخانه اسرائیل غاصب، عربستان مرتجع، امارات و بحرین شیخ نشین های خوش گذران و دلالان منافق می باشند.

 مخالفین این سخنان علاوه بر جریان انقلابی و جبهه مقاومت در سراسر جهان، اتحادیه اروپا و مقامات کشورهای اروپائی و حتی رئیس گروه اقلیت خود کنگره امریکا و بسیاری از صاحب نظران و اندیشمندان آن کشور بودند که وسعتی به عظمت ایران انقلابی را درک کرده اند و از خود نشان دادند.

 مواضع خصمانه و مغایر با حقوق بین الملل وتهدید علیه امنیت ملی ایران و استفاده از عنوان جعلی خلیج عربی برای خوش رقصی اعراب منطقه و توهین به هویت و غرور ملی ملت ایران و ارزش های دینی و انقلابی و برملا شدن استفاده ابزاری از حقوق بشر آن سبب تحکیم وحدت و هماهنگی همه نیروها و جناح های انقلاب اسلامی حول محور ولایت فقیه و دوراندیشی مقام معظم رهبری گشته و میشود که واکنش منطقی، سریع، شفاف و انقلابی رئیس جمهور نمونه ای از آن می باشد.

 

انتهای پیام/م                                                                 

    

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها