نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
3. شهريور 1396 - 9:43
جناب مدیرعامل شرکت نفت و گازگچساران لطفا هر چه زودترتنها کرسی قشقایی ها در نفت واین شرکت را هم بگیرید تا پازل رفتارهای شما کامل شود و تابلویی بر سر در شرکت نفت نصب کنید و بنویسید ورود قشقایی ممنوع .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،داوود فولادی-از دیر باز ایل قشقایی ساکن در گچساران با صنعت نفت اجین بوده ومناطق قشقایی نشین بیشترین سهم را در منابع نفت شهرستان وکشور را دارا بوده وسال ها شرکت نفت از پرسنل زحمت کش قشقایی در کنار سایر هموطنان از اقصی نقاط کشور در گچساران بهره برده و این ایل بزرگ تاریخچه پرافتخاری را یدک می کشد.

 همین بس که ترک ویلیج در ذهن مردان وزنان کهنسال این شهر یادآور خاطراتی بیادماندنی است.حال انکه این ایل سترگ ضمن افتخار مبارزه با ظلم وستم در طول تاریخ ایران در دوران مبارزاتی ملت بزرگ ایران با رهبری امام راحل با هدیه شهدای عزیزی همچون پرویزی وکیامرثی و…درکنار جوانان مبارز گچساران و زمان دفاع مقدس چه در جبهه و چه در سنگر اقتصاد نفت همچون شهید تیموری و موسی ولی پور و…درکنار تلاشگران عرصه صنعت نفت که که تا پای جان در بمباران ها تلاش کردند تا چرخ این صنعت بچرخد و باعث سرافرازی ایران اسلامی باشد.

آبشیرین روستای قشقایی نشین بود که در جریان جنگ تحمیلی بمباران شد و قشقایی هاگچساران با تقدیم کردن بیش از ۱۰۰ شهید سهم بی بدیلی در سرافرازی ایران اسلامی و شهرستان گچساران و صنعت نفت داشتند.

از ابتدای انقلاب و در تمام ادوار سیاسی مردان بزرگی از ایل قشقایی در صنعت نفت از جایگاه مدیر عاملی تا تمامی جایگاه ها به خدمت مشغول بوده اند.تا پس از انتخاب مجدد آقای تاجگردون وآرای بالای قشقایی ها به ایشان و قول های ایشان درباب سهمیه ۴۰درصدی قشقایی ها در مدیریت شهرستان…این ایل بزرگ در تدارک به جلوس نشستن مهندس باقری بر مسند مدیر عاملی صنعت نفت بود که به ناگاه خبر دار شدیم که جناب مهندس صیدالی سکان دار شرکت نفت و گاز گچساران شدند.

این انتصاب از جهاتی قابل تامل بود در دولت تدبیر و امید یک اصولگرا را به مهندس باقری ترجیح دادن وامیدواریم در این انتصاب بحث قومیتی بر شایسته سالاری ترجیح داده نشده باشد. وبا توجه به بومی بودن مهندس صیدالی و اشراف کامل ایشان به بافت قومیتی شهرستان و خصوصیات فردی ایشان پیش بینی می شد که با نقش تعاملی و منعطف بتواند در راستای عدالت اجتماعی گام برداردو پس از تثبیت جایگاه مدیریتی ایشان ما شاهد رفتارهایی بودیم که هر انسان ازاده ای را به اندیشه وا می دارد.

در ابتدا کوچ اجباری مهندس یوسف باقری که نمونه بارزی از جاه طللبی قومیتی می است و در جریان ماشین های استیجاری که به تازگی استخدام شدند ،فاجعه دوم اتفاق افتاد که در این فرایند باز هم نشانی از فرزندان قشقایی نبود وباید از جناب صیدالی پرسید این همه دشمنی شما با فرزندان قشقایی چیست.

در باب پیمانکاران قشقایی وضعیت بدتر از دو مورد بالا هست و کافی هست یک انسان بیطرف یک تحقیق میدانی انجام بدهد.

در اقدام چهارم حکم سرپرستی مهندس کردلو می باشد که گویا حاضر نمی شوند این حکم را تودیع نمایندو همه چیز برای جابه جایی ایشان فراهم بوده واقعا جناب صیدالی لطفا هر چه زودتر ایشان را برکنار کنید تا تنها کرسی قشقایی ها در نفت را هم بگیرید تا پازل رفتارهای شما کامل گردد و تابلویی بر سر در شرکت نفت نصب کنید و بنویسید ورود قشقایی ممنوع ..

در باب اشتغال جوانان قشقایی اگر این اقتدار مدیریتی رادارید این حجم گسترده را که در حراست جذب کردید و مجبور شدید در ادارات زیر مجموعه نفت تقسیم کنید ،به تفکیک نام رسانه ای کنید تا مشخص شود چند تن از آن ها قشقایی هستند و این بی عدالتی شما تا کجا ادامه خواهد داشت.

واین کارهای شما تا آنجا ادامه داشت که جناب تاجگردون نماینده محترم شهرستان در نامه ای رسانه ای و بی سابقه به جناب صیدالی از ایشان خواست که توجه بیشتری به مناطق و روستاهای قشقایی نشین نشان دهد و از محدود مدیرانی بود که کارت زرد را از ایشان گرفت.

و در پایان از نماینده محترم شهرستان تقاضامندیم که با توجه به شروع دولت دوازدهم و با توجه به اهداف دولت تدبیر و امید؛در ابتدا تدبیر نمایید وکارت قرمز را به جناب صیدالی نشان داده تا مرهمی باشد بر بی عدالتی موجود در شهرستان وامیدی باشد بر مستضعفان شهرستان و قشقایی ها مجدانه خواهان عدالت اجتماعی در این شهرستان هستندوجوانان ایل قشقایی به حرمت خون شهیدان وابروی نظام تا به امروز تحمل تبعیض را داشتند و این صبر حد و مرزی دارد …

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها