نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
3. مرداد 1396 - 7:07
گچساران بعنوان بام نفت ایران در طول چهار دوره گذشته شورای شهر دستخوش فراز و فرود هایی شده که با تلاشهای صورت گرفته هنوز هم نتوانسته است به جایگاه واقعی خود دست یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، هومن جمشیدی-شهر نهاد مدنی که عده ای را در کنار هم برای زندگی مناسب جمع می نماید و برای رشد و تعالی قوانینی را وضع می نماید و همگان ملزم به رعایت آن خواهند بود.یکی از ساختارهایی که می تواند به بالندگی جامعه شهری امروزی کمک نماید شوراها هستند. شوراها بعنوان یک پارلمان محلی با رویکرد رسیدگی و نظارت بر مهمترین رکن مدیریت شهری یعنی شهرداری تشکیل شده اند.

نقطه بارز شوراهای اسلامی شهرها حضور سلایق مختلف در انتخابات شوراها ست.شهر گچساران بعنوان بام نفت ایران در طول چهار دوره گذشته شورای شهر دستخوش فراز و فرود هایی شده که با تلاشهای صورت گرفته در برهه های گذشته هنوز نتوانسته است به جایگاه واقعی خود دست یابد.

در برخی از ادوار متاسفانه بدلیل انتخابات قومی و گاها باندی و نبود دید فنی و تخصصی در مجموعه مدیریت شهری، باعث رکود شدند.

در حالی به دور پنجم شورای اسلامی شهر دوگنبدان (گچساران) نزدیک می شویم که تنها یک تن از اعضا اصلی شورای قبل به دور جدید راه یافته است که عدم حضور سایر اعضاء خود تحلیل مفصلی دارد که در این مطلب نمی گنجد و تنها شاید بتوان به نارضایتی مردم از عملکرد شورا و شهرداری اشاره نمود.

مهمترین آزمون و چالش پیش روی شورای پنجم انتخاب شهردار است. شهرداری که بتواند روند عادی سالیان گذشته را با دانایی محوری و هدفمند سرعت بخشد.در این بین افراد بسیاری برای تصدی این پست مهم و اساسی در ساختار شهری در سطح رسانه ها و مجامع مطرح هستند که هرکدام به نوبه خود دارای نقاط قوت و ضعفی هستند.

1- اردلان زینل زاده شهردار کنونی شهر دوگنبدان دارای سطح تحصیلات پایه عالی در رشته جغرافیا ایشان بیش از ۶ سال در دو بازه زمانی بعنوان شهردار و از لحاظ سیاسی می توان گفت ایشان مشی اصولگرایی دارد و از محتمل ترین گزینه های شهرداری ست . از نقاط قوت ایشان می توان به قاطعیت وی اشاره داشت و شاید بتوان یکی از مهمترین ضعف های وی را عدم انعطاف پذیری و غرور برشمرد.

2- حمید بخشایی عضو دو دوره متوالی شورای شهر و دارای تحصیلات پایه عالی در رشته کشاورزی و از لحاظ سیاسی نمی توان دقیقا ایشان را به جریان خاصی منتصب کرد ولی گویا اکنون به جریان اصلاح طلبان نزدیک شده است. نقطه قوت ایشان آرام بودن ایشان است و شاید نداشتن تخصص را مهمترین ضعف ایشان در احراز این سمت بتوان قلمداد نمود.

3- عبدالکریم قاضی فر عضو یک دور شورای شهر و دوسال تصدی شهرداری ایشان دارای تحصیلات پایه علوم تربیتی و از لحاظ سیاسی منتصب به جریان اصولگرایایی است و مهمترین نقطه قوت ایشان سابقه شهرداری در گذشته است و بارز ترین نقطه ضعف ایشان عدم تخصص کافی برای احراز این سمت است.

4-مسعود ظفری کاندیدای دو دور متوالی شورای شهر و عدم شانس قبولی، ایشان دارای تحصیلات پایه در رشته جغرافیا و از لحاظ سیاسی می توان گفت به اصلاح طلبان نزدیک شده است و مهمترین نقطه قوت ایشان جوان بودن وی است و شاید عدم تجربه مدیریتی و اشتغال را بتوان از نقاط ضعف وی برشمرد.

5- سید مصیب افتخاری عضو هیات علمی دانشگاه دارای تحصیلات پایه عالی در رشته عمران و حقوق و از لحاظ سیاسی دارای مشی اصولگرایی بوده که تخصص، قاطعیت و ایده پردازی از نقاط قوت ایشان است و شاید بتوان زاویه نظرات ایشان با نماینده را بعنوان بارز ترین نقطه ضعف او دانست.

6- جهانبخش ملک نژاد شهردار اسبق شهر باشت و کاندیدای دو دور متوالی شورای شهر که شانس قبولی را نیافت. ایشان دارای تحصیلات در رشته مهندسی عمران و دارای مشی اصلاح طلبی و مهمترین نقطه قوت و ضعف ایشان سابقه شهرداری باشت است.

7- ابوالفتح رحمانی کاندیدای شورای شهر که تخصص وی در حیطه عمران و شهرسازی و رویکرد مدیریتی او در حوزه شهرداری از نقاط قوت و نارضایتی های مردمی از بدنه شهرداری را میتوان بارز ترین نقطه ضعف برای ایشان دانست.

8-رمضان عباسی عضو فعلی شورای شهر و شهردار اسبق گچساران که سابقه حضور چندین دوره ای شورای شهر گچساران نشان از محبوبیت و رضایت مردمی از عملکرد جهادی ایشان دارد را میتوان به عنوان نقاط قوت و روی آوری مردم به جوانگرایی را نقطه ای ضعف برای ایشان در نظر گرفت.

اکنون باتوجه به انتظارات عمومی از اعضای شورای شهر منتخب در خصوص تحول در روند شهری و خدمات رسانی باید دید که انتخاب آنها برای بالاترین مقام خدمات شهری چه کسی با چه دلایل انتخابی ست. امیدوارم منتخبین مردم بدور از گرایشات سیاسی و قومی با انتخاب فردی اصلح بتوانند به نگرانی های مردم پایان دهند.

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

ازآن چایی که مردم گچساران به اعضای شورای قبلی به چز یک نفر پاسخ منفی دادندلداشهراداری انتخابی اعضای دوره قبل نیز باید کنار رود مردم میخواهند شهردار چدید بیاید زینل زاده باید صف اعضای شورای قبلی ملحق شود و برود در کلاس درس جغرافیا درس دهد

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها