نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. بهمن 1395 - 11:36
جناب وزیر ورزش و جوانان ، آن چیزی که شما باید بدانید همه تیم‌های ورزشی گچساران متعلق به شرکت نفت این شهرستان است و اگر ورزش این شهر را از نفت جدا کنید شما دیگر چیزی نخواهید دید و این واقعیتی است که باید به حال روزهای کار نشده در ورزش این شهر گریست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،شهرستان گچساران نسبت به کوچک بودنش اما از دیر باز و بدون وابستگی به صنعت نفت مهد ورزشکارانی بزرگی در سطح کشور بوده است.

اصولاً وزرا و مقامات ارشد کشوری قبل از سفرهایشان از طریق مشاورین خود اقدام به جمع‌آوری اطلاعاتی درباره تاریخچه آن دیار می‌کنند تا با دست خالی به آن منطقه سفر نکنند.

صحبت از وزیر ورزش و جوانان است و سفر ایشان به گچساران، مهد ورزش هاکی ایران. وزیر ورزش باید بداند بانوان این شهر حتی قبل از پیروزی انقلاب صاحب جایگاه و مقام در سطح اول ورزش این کشور بودند.

وزیر ورزش وجوانان ، گچساران را نباید به عنوان یک شهر صدهزارنفری ببیند، بلکه باید بداند گچساران روزگاری در سطح اول ورزش چه به وسیله بانوانش و چه به وسیله مردانش در ایران می‌درخشید و صاحب جایگاه بود.

آنچه وزیر ورزش و جوانان باید بداند این است روزگاری زنان و مردان همین شهر نه به عنوان بازیکن ذخیره بلکه به عنوان سرمربی برروی نیمکت‌های تیم‌های ملی نشسته‌اند و این واقعیتی است که وزیر باید بداند.

هندبال بانوان این شهر در دهه‌های گذشته در سطح اول کشور صاحب جایگاه و مقام بوده است.پدر هاکی ایران مرحوم نورالله گرانی‌پور از گچساران و درخشش گچساران در سطح اول هاکی کشور نشانگر نقش ورزش این شهر کوچک در ورزش بوده است؛ هرچند سایت فدارسیون هاکی در معرفی این ورزش اشاره‌ای به گچساران نکرده است.

اوج درخشش فوتبال این شهرستان در سال ۱۳۴۵ بوده است و سال‌ها پس از آن تیم‌های منتخب این دیار و خطه در کشور حرف برای گفتن داشتند. وزیر ورزش قطعاً در این سفر عمو حسن باشت باوی پیر بوکس ایران را نیز خواهد دید.

اما سال‌هاست ورزش این شهر بدون نفت تنها یک معنی می‌دهد و آن هم یعنی هیچ.

قطعاً در سفر شما به این شهر در گزارش به شما خواهند گفت، در حال حاضر تیم هندبال آقایان گچساران در صدر جدول لیگ مردان قرار دارد یا از تیم فوتبال این شهر و فوتبالیست‌هایش یا تیم هندبال بانوانش و یا اینکه تنیس روی میز آن، واترپلو مردانش و به احتمال زیاد باز برای شما خواهند گفت که در حال حاضر چند تیم از این شهر در رده‌ قهرمانی در لیگ‌های برتر کشور حضور دارند.

اما آن چیزی که شما باید بدانید همه این تیم‌ها متعلق به ورزش نفت و گاز گچساران است و اگر ورزش این شهر را از نفت جدا کنید شما دیگر چیزی نخواهید دید و این واقعیتی است که باید گفت و این واقعیتی است که اگر هر لحظه براساس سیاست ورزش نفت این وزارتخانه بخواهد فقط به ورزش همگانی بپردازد، آن وقت است که باید به حال روزهای کار نشده در ورزش این شهر گریست.

جناب آقای سلطانی روزگاری چمن مخملی استادیوم تختی گچساران در جنوب و حتی در سطح اول کشور برای خود اسم و رسمی داشت، اما متأسفانه اداره ورزش و جوانان چند سالی است به دلیل نوسازی ورزشگاه تختی و به دلیل شروع ضعیف پیمانکار این پروژه به تعطیلی رفته است و بچه‌های گچساران از داشتن چمن محروم هستند و تیم‌های فوتبال این شهر باید مسابقات را در چمن مصنوعی برگزار کنند.

اما این پایان کار نیست، چمن مصنوعی مجموعه ورزشی شهید بشارت گچساران در حالی به دست مدیر کل سابق ورزش و جوانان استان افتتاح شد که هنوز آماده بهره‌برداری نشده بود و هنوز هم این پروژه ناقص است.

اصولا شهرهای جنوبی ثابت کرده‌اند که اگر به آنها بها داده شود و سرمایه‌گذاری در این شهرها صورت بگیرد، می‌توانند خروجی موفقیت آمیزی در ورزش داشته باشند.

ورزشکاران و دوستداران واقعی این شهر دوست ندارند سفر شما به این شهر صرفا تشریفاتی باشد بلکه امید بر آن دارند تا حضور شما زمینه‌ای برای رشد و آینده‌گری در ورزش این شهر باشد.

گچساران به دلیل داشتن آب و هوایی مناسب و قرار گرفتن آن در شاهراه جنوبی کشور می‌تواند صاحب کمپ‌هایی برای تیم‌های ملی ما باشد و این امید می‌رود که در این زمینه نماینده شهرستان ورود کنند.

تأسیس آکادمی هاکی کشور یا هندبال و یا ایجاد پروژه استعدادیابی فوتبال در این شهرستان می‌تواند نه تنها به گچساران بلکه به ورزش جنوب کشور کمک کند.

آنچه شما در سفرتان باید مشاهده کنید تصویر ورزش فعلی گچساران بدون از نفت است و انتظار می‌رود در سفر شما برنامه‌ریزی بلندمدتی برای آینده این شهر صورت بگیرد.

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

آقای وزیر ورزش چه موقع اومدنه ،تو این زمان که دیگه نمیشه طرحی به مجلس بدین ،ما انتظار داشتیم زودتر از اینا بیاین که بتونین ی طرحی برا ورزش شهرستان تصویب ببرین مجلس، دست خالی اومدن و برگشتن فقط نشان از تبلیغات انتخاباتی دارد...

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها