نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. بهمن 1395 - 10:03
عمری که به پای وعده های برجام گذشت
نویسنده: 
محمد بهنامی نیا
جناب روحانی! نه معاملات بانکی حل شد، نه رفع تحریم ها، نه عزت پاسپورت، نه باغ گلابی و دیگر وعده های برجام ؟!بهتر است برای تبلیغات انتخاباتی آینده تان دیگر وعده برجامی ندهید، چرا که مردم 4 سال از زندگی خود را به پای برجام گذاشتند و هیچ چیزی عاید شان نشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،جناب آقای روحانی در روز سیزدهم بهمن در سخنرانی خود از فرصت برجام حرف زد، برجام که روزی مایه فخر دولت روحانی بود هر روز با چالشی جدید روبرو می شود.

ازسوی دیگر اقدامات دولت آمریکا برای لغو روادید کشورهای مسلمان مانع بزرگ تری برای آینده مبهم برجام دارد در حالی این قانون توسط پرزیدنت ترامپ امضا شد که گفته می شود این قانون در زمان رئیس جمهور پیشین یعنی اوباما همان فرد مودب و باهوشی که جناب روحانی می گفت نگاشته شد و به دولت ترامپ تحویل داده شد.

فرصت سازی که برجام درست کرد همین بود جناب آقای روحانی؟ در همین روز های آغازین از بازداشت یک کودک 5 ساله ایرانی در فرودگاه های آمریکا تصاویر پخش شد که حتی مردم آمریکا هم اعتراض خیابانی به سیاست های ترامپ را آغاز کردند اما جنابعالی از فرصت ها حرف دزدید و واکنش قاطعی از سوی دولت ایران تا کنون اتخاذ نشد.

سقوط 12 رتبه پاسپورت ایرانی هم از دستاوردهای برجام است؟.

حال چطور وزارات خارجه آمریکا کودک 5 ساله را تهدیدی برای امنیت کشورش می داند ولی حضور ناوگان آمریکا در مرزهای جنوبی ما تهدید نیست؟

آزمایش جدید هسته ای ما را مخالف قطعنامه 2231 می دانند ولی اجازه بازپرسی از اماکن نظامی ما را خواستار می شوند؟

دولت عراق برای لغو روادیدشان همانند آمریکا مقابله به مثل می کند اما جناب ظریف می گویند ما با آغوش باز از آمریکایی ها استقبال می کنیم؟

دوباره می گوید اقدامات لازم را انجام می دهیم، آیا این همان دیپلماسی خنده در طی 3 سال گذشته است که همچنان ادامه دارد؟

البته چنین عکس العمل هایی قابل پیش بینی بود، زیرا وقتی که آقای ظریف اظهار پشیمانی می کند و بعد ازچند روز سکوت رسانه ای از برجام بعنوان افتخار دولت تدبیر یاد می کند!.

شما از حضور ایران در نشست آستانه در سایه برجام حرف زدید و آنرا به برجام مربوط دانسته اید اما حقیقت این است که حضور فعال ایران در جبهه های مقاومت و رشادت های مدافعان حرم در نبرد با تکفیری ها ایران را در نشست های مربوط به سوریه و جبهه مقاومت دارای جایگاه ویژه در حل معادلات منطقه کرده است.

اگر این طور نیست چرا در مقابل یاوه گویی های عربستان در فرصت سازی برجام جایگاهی مشخص نشد ؟

چرا همه پیشرفت های جمهوری اسلامی را به برجام مربوط دانسته ولی بد عهدی های آمریکا را در برجام دور از متن برجام می دانید؟

جناب روحانی! نه معاملات بانکی حل شد، نه رفع تحریم ها، نه عزت پاسپورت، نه باغ گلابی و نه دیگر وعده های برجام ؟!

بهتر است برای تبلیغات انتخاباتی آینده دیگر وعده برجامی ندهید، چرا که مردم ما 4 سال از زندگیخود را به پای برجام گذاشتند و هیچ چیزی عاید شان نشد.

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها