نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. دى 1395 - 10:53
رواج اشرافی گری در دولت روحانی در بین مسئولین هم همانند دوره اصلاحات رشد چشمگیری داشت تا جایی که وزیر دولت اصلاحات که محکوم به گرفتن حقوق نجومی می شود از طرف دولت تدبیر ذخیره انقلاب خوانده می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،روحانی در طول سه سال نیمی که بر کرسی ریاست جمهوری نشسته است ادامه دهنده راه اصلاحات است. اگر چه با کنار کشیدن عارف به نفع روحانی در خرداد 92 ، راه پیروزی روحانی همراه شد اما گویی به نظر می رسد که انتظارات آنها را برآورده کرده که همچنان از وی حمایت می کنند.

تحلیل های کارشناسان نشان می دهد که روحانی از وزرای جریان اصلاحات در کابینه استفاده کرده تا برنامه های آنان(اصلاحطلبان) که به نوعی در دو دوره پیش تعطیل شده بود دوباره رونق گیرد! استفاده از وزیر نفت با ید طولایی که در پرونده کرسنت دارد! و ضررهای فراوانی که برای ملت ایران به ارمغان آورد تا بستن قرارداد های نفتی به صورت محرمانه در دولت تدبیر و امید خود گویای رویکرد مثبت جناب رئیس جمهورمحترم در قبال جریان اصلاحات است؟.

اگر چه در انتخابات اسفند 94 این جریان در تهران صد در صد کرسی های مجلس را گرفت تا شاید ریاست مجلس به دست "عارف" برسد ، اما ناکامی عارف در کسب سکانداری مجلس موجب موضع گیری جدیدی علیه روحانی شد! اما باز هم تاکنون دست از حمایت از روحانی بر نداشته اند.

دولت روحانی هم با وعده های گشایش اقتصادی، کاهش تورم، بیکاری و هزاران وعده های دیگر کار خود را شروع کرد ولی تمام توان خود را صرف برجامی کرد که هرچه به پایان دولتش در این دوره نزدیکتر می شویم سست تر خواهد شد.

با این اوصاف رواج اشرافی گری در دولت روحانی در بین مسئولین هم همانند دوره اصلاحات رشد چشمگیری داشت تا جایی که وزیر دولت اصلاحات که محکوم به گرفتن حقوق نجومی می شود از طرف دولت تدبیر ذخیره انقلاب خوانده می شود.

این در حالی است که حدود 8ماه از زمان طرح بحث حقوق‌های نجومی می‌گذرد هرچند سران دولت تدبیر و امید همه تلاششان را کرده اند تا یک پوشش قانونی برای حقوق های نامشروع مدیرانشان تعریف کنندو آن را بهانه‌ای برای عدم برخورد با متخلفان قرار دهند، اما تاکنون بعد از گذشت 8ماه از این مسئله حتی کمترین برخوردی با این مدیران نجومی از سوی دولت محترم صورت نگرفته است؟!.

سخنگوی قوه قضائیه در این رابطه گفته: «دولت یک پرونده هم درباره فیش‌های حقوقی به قوه قضاییه معرفی نکرده است» و دادستان تهران نیز عدم ارسال پرونده نجومی‌بگیران به قوه قضائیه توسط دولت را مورد تاکید قرار داد.

وزیر اقتصاد در این رابطه نیزگفته: «در پرداخت حقوق‌های نجومی کمتر تخلف اتفاق افتاده است. دریافت‌ها اکثرا طبق‌ آیین‌نامه، قوانین و مقررات بوده است.» و نائب‌رئیس مجلس نیز در واکنش به حقوق‌های نجومی می‌گوید: «کجای فلان رقم حقوق غیرقانونی است؟». این در حالی است که چندی قبل معاون اول رئیس‌جمهور نیز گفته بود: «نجومی‌بگیران تخلف نکرده‌اند»!

این استدلال دولتی‌ها در حالی است  که رهبر انقلاب که بارها بر لزوم پیگیری موضوع و مجازات خطاکاران تاکید کرده بودند،بار دیگر از عدم پیگیری موضوع توسط دولت‌مردان انتقاد کردند:"ناتمام ماندن کارها، سوال و اشکال ایجاد می‌کند و متأسفانه اکنون این وضعیت در بعضی از بخش‌های مختلف کشور دیده می‌شود که از جمله این مسائل موضوع حقوق‌های نجومی است و این موضوع از مسائل مهمی است که نتیجه رسیدگی به آن برای مردم روشن نشد و سوالات در ذهن مردم باقی ماند".رهبر انقلاب برداشت‌های نجومی را «مال‌های حرام» و «دریافت‌های نامشروع» عنوان کرده بودند که مصداق «بی‌قانونی» و «سوءاستفاده‌ی از قانون» است.

باید توجه داشت که خوی اشرافی گری و سهم‌خواهی از بیت‌المال، واقعیتی است که در صدر اسلام نیز برخی از خواص به آن دچار بودندو بدون شک امروز بهانه‌ قانونی بودن حقوق‌های نجومی نمی‌تواند دلیل قابل قبولی برای برداشت‌های نامشروع آنهم از بیت المال مسلمین و نادیده گرفتن این ظلم بزرگ به ملت باشد...

اگر روحانی در انتخابات آینده به جریان اصلاحات امتیاز بیشتری بدهد قطعا کاندید مورد حمایت آنها خواهد بود.

همچنین روحانی با شعار انتقاد پذیری به تاسی از آزادی بیان جریان اصلاحات، خود بیشتر از هر شخص دیگر منتقدین دولت را با برچسب های بی شناسنامه، بزدل، به جهنم رفته، دلواپس و... متهم کرده است  و این در حالی است که بیشترین آمار توقیف روزنامه ها ، نشریات منتقد دولت و نیزبیشترین لغو سخنرانی مربوط به منتقدین در دولت تدبیر و امید کلید خورده است.

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها